Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '15

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

11. Kent ve yaşam ödülleri...

11. Kent ve yaşam ödülleri...
 

 

:::::

Koskocaman duvarlar örülüyor çevreme 
Okşamak da, uzanmak da yok çimlere 
Olanca yakınmam, besbelli eğitimsizlere 
İsyandayım, çevremi kararttılar benim. 

::::::::

Muhsin DURUCAN

 

 

 

Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) Başkanı Celal Toprak ile Yeni Arayışlar Girişimi Platformu Derneği (YAPDER) Başkanı Mehmet Gözcü’nün çağrısına uyarak etkinliklerinde bulunmaya çaba gösteririm.Bu kez de  gözlemlerimi özenle kaleme aldım ve kimi basın yayın organlarına da aktardım. Kendimce yine yazma görevimi sürdürerek mutlu oldum!

11. Kent ve yaşam ödülleri töreni, geçtiğimiz gün Cankurtaran Armada Otel’de gerçekleştirildi. Toprak ve Gözcü ikilisi, konuklarını kapıda karşıladılar ve ‘hoş geldiniz!’ dediler. Katılanların kimileri masalarda söyleşirken kimileri Boğazın özgün manzarasına bakmayı, akşamüstü havasını derin derin içlerine çekmeyi ve birbirleriyle konuşmayı yeğlediler.

Kimlerle söyleştik. Anımsadığım adları aktarayım: Deniz Araz, Doğan Demoğlu, Hızır Nebi Düzgün, Ali Ağaoğlu, Barlas Yurtsever, Mehmet Zeki Sayın, Rıdvan Yıldız, Kadri Demir, Engin Köklüçınar, Kenan Akın, Şükrü Disanlı, Abdülhamit Avşar, Kazım Sizer, Taner Çağatay, Yılmaz Parlar, Neşe Berber, Duygu Tekçi ve Esra Eren…                                                                 

Özenle hazırlanan 10. Kent ve Yaşam Ödülleri dergisi, bana da verildi. Milliyet Blog’ta yayımlanan yazımın 42. sayfada yer aldığını, yine 40. sayfada masadaki görüntülerimizin olduğunun ayırdına vardım! Yeşil Ekonomi 3. Ödül Töreni dergisi de özenerek hazırlanmış olup, incelemek isteyenler aldılar.

10. Kent ve Yaşam Ödülleri Dergisinin 18. sayfasında 10. Barış Ödülü’nün Maltepe Belediye Başkanımız Ali Kılıç’a verildiğine değgin Kılıç ve Toprak ikilisinin özgün fotoğrafları gözüme yansıdı! Altında Ali Kılıç’ı tanıtan şu tümceler okunuyor: “ O, Tunceli Pülümür’de doğdu… Uzun yıllar Milliyet Gazetesi Münih temsilciliği yaptı. İnancı, kimliği, cinsiyeti,  görüşü ne olursa olsun ezilen, sömürülen kitlelerin acılarına ortak olmaya, sorunlarını çözme doğrultusunda katkı sağlamaya çalıştı. Avrupa’nın en güçlü göçmen örgütü olarak kabul edilen Avrupa Alevi Birlikleri Fededasyonu’nda genel başkanlık görevini devraldığında henüz otuz yaşındaydı. Sosyal demokratların efsane isimlerinden Wily Brant’ın genel başkanlığı döneminde Alman Sosyal Demokrat Partisi’nin gençlik kollarında siyasete başladı. Hep barıştan, kardeşlikten yana oldu. Maltepe’de şimdi barışın ve kardeşliğin bayrağını yukarıya çekmeye çalışıyor…

Her yıl kentin, çevrenin, doğanın korunması ve geliştirilmesi için proje üreten kişi ve kurumları onurlandırmak ereğiyle Geleneksel Kent ve Yaşam Ödülleri, verilmektedir. Bu yıl da seçici kurul başkanlığını Doğanlar Yatırım Holding Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan’ın yaptığı, bu geleneksel gecede toplumsal duyarlılığı her zaman takdire değer adlardan oluşan seçici kurul üyelerinin oyları sonucu  13 dalda ödüle layık görülen 17 kişi ve kuruluşlara ödülleri verildi. Beş yüzü aşkın seçkin kişinin katıldığı toplantıda aralarında konsoloslar, işadamları, gazeteciler, yazarlar, akademisyenler ve sivil toplum örgütü önderlerinin katılımı ile gerçekleşti. Ne ki genelde asıllar gelmedi, vekilleri ödülü teslim aldı! Gelenekselleşen böylesi anlamlı ve görkemli gecede ödül alan kişi ve kuruluşlar şöyle sıralandı:

Kent Markası Ödülü: Tokat Valisi Cevdet Can, Başarılı kent projesi ödülü: Ege Yapı Grup Yönetim Kurulu Başkanı İnanç Kabadayı, Yerel Yönetim Ödülü: Eskişehir Büyükşehir Belediye Bakanı Prof. Dr Yılmaz Büyükerşen, Yerel Yönetim Ödülü:  Beylikdüzü Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, Yerel Yönetim Ödülü Nazilli Belediye Başkanı Haluk Alıcık, Yerel Yönetim Ödülü: Ataşehir Belediye Başkanı Battal İlgezdi, Deniz Kültürü Ödülü: Vira Deniz Kültürü Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Hakkı Şen, Sponsorluk Ödülü: Gold Teknoloji Marketleri Sanayi ve Ticaret A.Ş, Medya Ödülü: Açık Radyo Yayın Yönetmeni Ömer Marda, Çevre Gönüllüsü Ödülü: Marmara Belediyeler Birliği Çevre Danışmanı Aynur Acar, Yeşil Çevre Ödülü: Ağaoğlu Şirketler Gurubu Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ağaoğlu, Sosyal Sorumluluk Ödülü: Migros Genel Müdürü Özgür Tort, Sosyal Sorumluluk Ödülü: Astrolog Yazar Nuray Sayarı, Turizm Ödülü: Yazar İşadamı Dr. Cüneyt Mengü, Kente Katkı ödülü: Yönetmen ve Yapımcı Mehmet Taşdiken, Başarı Öyküsü Ödülü: Türk Ytong A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Fethi Hinginar, Eğitime Katkı Ödülü: Kavram Eğitim Kurumları Kurucusu Başkanı Bahattin Durmuş

Geceye basın temsilcileri, yerel yöneticiler, sivil toplum örgütü önderleri ve iş dünyasının önde gelen kimi adları katıldı. Gazeteci Toprak ile yayıncı Gözcü'nün profesyonel yöntemle birlikte düzenledikleri 11. Kent ve yaşam ödülleri töreni, ilgi gördü. Etkinlik sonrasında yolumu adımlarken renkli görüntüler, gözüm önünde şeritlendi.

 

Not: Etkinlikle ilgili görüntüleri, slâyt durumunda aşağıda izleyebilirsiniz.

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..