Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '19

 
Kategori
Özel Günler
 

12 18 Aralık

 

Tutum Yatırım ve Yerli Malı haftası olmuş haftanın adı, ve bu yıl 12  18 aralık günlerini kapsayan hafta da kutlanıyormuş,  renkli  etkinlikler izlenebilecektir umarım,

"Yerli malı günü  yapacaklarmış torunumun okulunda" dedi komşum anaokuluna giden torununu kast ederek, benim aklıma  çocukluğumun-çocuklarımın da doyasıya yaşadığımz  ne güzel bir faaliyetti,  her  yıl heyecanla beklediğimiz bu güzelim günü  evlerimizde ne varsa yiyecek içecek  hepsi "Yerli Malı" nasıl olsa, kimimiz bahçemizden meyveler  doldurur sepetine, kimimiz  folluktan alıp  annelerimizin  haşlarken  renk cümbüşüne çevirdiği yumurtalar, meyveler , yemişler  inanılmaz keyifliydi, hepimiz eli kolu dolu   tutar okul yolunu, öğretmenin yönlendirmesiyle hazırlanan  masamızı donatırdık,  unutmuşum. Üzülerek düşündüm, "Yerli Malı Yurdun Malı Herkes Onu Kullanmalı!"  bu muhteşem sloganı, kumbaramızın oyuğundan atabildiğimiz, bu gün adını bile anmadığımız  yüzlükler, milyonluklardan  damlaya damlaya göl olacak en kıymetli yatırım kaynağımızı unutmuşum işte,  unutma nedenim,  etrafımıza bakınca yerli malı göremeyişimiz den midir? yoksa  insan büyüdükçe hayaller ve keyifler silinerek küçülüyor?  ondan mıdır bilemiyorum.  Her şeye rağmen bu inceliklerin yaşatılması, minik çocukların böyle etkinliklerle  buluşturulması  çok güzel, yeniden kendi kendine yeten kaynaklarıyla, dışarıdan alan değil  veren el olabilecek günlerimizi  özlemle bekliyorum.

**YERLİ MALI KULLANDIĞIMIZDA,

1- Paramız ülkemizde kalır.

2- Ülkemizde kalan para ile yatırımlar yapılır, fabrikalar ve işyerleri açılarak üretim artar.

3- Üretim arttığında ürünler ucuzlar.

4-Fabrikalar açıldığında daha çok insan iş bulur.

5- Üretim arttıkça daha kaliteli ürünler üretilir.

6- Tarım, hayvancılık gelişir.

7- Ekonomi güçlenir. Bu şekilde daha zengin ve güçlü bir ülke oluruz.

* "Haftamızı açalım

 Yurda neşe saçalım

Yerli malı dururken

Yabancıdan kaçalım"

 

**eğitimhane.com                     

* Soru bak sayfasından alıntıdır.

 
Toplam blog
: 209
: 350
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Kurşun kalemden gelen ağaç kokusunun kağıtla buluşma büyüsüyle yoluna devam eden, Lise mezunu, ha..