Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '09

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
1316
 

12 Eylül’ün bugünlere şekil veren ağır bilançosu

12 Eylül’ün bugünlere şekil veren ağır bilançosu
 

Açılan 210 bin davada 230 bin kişi yargılandı,...


Önceleri askeri darbe her kesim tarafından kargaşaya son vereceği, ölümleri sonlandırcağı için olumlu karşılanmış fakat süreç hiçte beklenildiği gibi gerçekleşmemiş şiddet ve kargaşanın devamı tek yönlü olarak askeri yönetim tarafından devam ettirilmiştir. Ülkenin o günü ve geleceğini kurtarmak maksatlı yapılan askeri darbe tüm ülkenin geleceğini karartan bir yapıda faliyet göstermiş, oluşturduğu kurum, kuruluş ve mevzuatlar aracılığı ile buğün yaşadığımız günlere kadar olumsuz etkisini yaymıştır. Oluşturulan insan yapısı hızla geleceğimizi tehdit altına alan bir yığın oluşturmuştur, ne yazık ki bu yığın bir kitle yani halk değil sadece bilinçsiz bir kalabalıktan ibaret kalmıştır.

Kavgaya son vermek için istenilerek oluşturulan bu insan yapısı tercihleri ile ülkemizin bugünün yanı sıra geleceğini de tehdit eden bir yapıda faliyet göstermektedir. İnkılaplar aracılığı ile Köy Enstitülerinin, Halkevlerinin, Millet Mekteplerinin yetiştirdiği kuşakların parıltısını gören bu ülke bugün 12 Eylül ihtilalinin oluşturduğu eğitim ve kültür politikası sonucu oluşturulan bir kuşağın tercihleri ile kalkınma hamlesi yapmak mecburiyetinde bırakılmıştır. Her türlü bireyselliğin, bilgi ve düşünce fukaralığın, naylon rol modellerinin kopyası milyonların, tüketim çılğınlığının yaşandığı bu günlerin temelleri 12 Eylül 1980 ihtilali ile Kenan Evren ve arkadaşları tarafından atılmıştır. Yarınların umudu aynı genleri ve tarihi paylaştığımız Köy Enstitülü Millet Mektepli, Hakevli o delikanlıların eğitim ve düşünce sisteminin yeniden bu ülkeye eğemen olmasında saklıdır.

Sistem ve oluşturulan içi boş, düşünmeyen, incelemeyen, araştırmayan, ... insan yapısının dışında darbenin bugün yaşadığımız günlere şekil veren ağır bilançosu resmi kayıtlar ve rakamlar açısından durumu şöyledir ;

*TBMM kapatıldı, anayasa ortadan kaldırıldı, siyasi partilerin kapısına kilit vuruldu ve mallarına el konuldu

* 650 bin kişi gözaltına alındı.

*1 milyon 683 bin kişi fişlendi.

*Açılan 210 bin davada 230 bin kişi yargılandı.

*7 bin kişi için idam cezası istendi.

*517 kişiye idam cezası verildi.

*Haklarında idam cezası verilenlerden 50'si asıldı (18 sol görüşlü, 8 sağ görüşlü, 23 adli suçlu, 1'i Asala militanı).

*İdamları istenen 259 kişinin dosyası Meclis'e gönderildi.

*71 bin kişi TCK'nin 141, 142 ve 163. maddelerinden yargılandı.

*98 bin 404 kişi ''örgüt üyesi olmak'' suçundan yargılandı.

*388 bin kişiye pasaport verilmedi.

*30 bin kişi ''sakıncalı'' olduğu için işten atıldı.

*14 bin kişi yurttaşlıktan çıkarıldı.

*30 bin kişi ''siyasi mülteci'' olarak yurtdışına gitti.

*300 kişi kuşkulu bir şekilde öldü.

*171 kişinin ''işkenceden öldüğü'' belgelendi.

*937 film ''sakıncalı'' bulunduğu için yasaklandı.

*23 bin 677 derneğin faaliyeti durduruldu.

*3 bin 854 öğretmen, üniversitede görevli 120 öğretim üyesi ve 47 hâkimin işine son verildi.

*400 gazeteci için toplam 4 bin yıl hapis cezası istendi.

*Gazetecilere 3 bin 315 yıl 6 ay hapis cezası verildi.

*31 gazeteci cezaevine girdi.

*300 gazeteci saldırıya uğradı.

*3 gazeteci silahla öldürüldü.

*Gazeteler 300 gün yayın yapamadı.

*13 büyük gazete için 303 dava açıldı.

*39 ton gazete ve dergi imha edildi.

*Cezaevlerinde toplam 299 kişi yaşamını yitirdi.

*144 kişi kuşkulu bir şekilde öldü.

*14 kişi açlık grevinde öldü.

*16 kişi ''kaçarken'' vuruldu.

*95 kişi ''çatışmada'' öldü.

*73 kişiye ''doğal ölüm raporu'' verildi.

*43 kişinin ''intihar ettiği'' bildirildi.

- Eğitimde 12 Eylül izleri -

* Din dersleri zorunlu hale getirildi, imam- hatiplerin sayısı arttırıldı, Öğretim Birliği Yasası delindi.

* Üniversite özerkliğine darbe vuruldu. Öğretmenlerin örgütü TÖB-DER kapatıldı, yöneticileri gözaltına alıpın sorgulandı, yüzlercesi görevlerinden uzaklaştırıldı.

* YÖK getirildi, 1402 sayılı Sıkıyönetim Kanunu'yla çok sayıda ilerici bilim adamı üniversitelerdeki görevlerinden uzaklaştırıldı, eğitimin kalitesi düştü, bilimsel araştırmalar geriledi.

* Milli Eğitim ve Üniversitelerde gerçekleştirilen ırkçı-şeriatçı kadrolaşmayla Türk-İslam sentezci anlayış egemen kılındı.

* Sorgulayıcı araştırıcı eğitim modeli yerine, ezberci model dayatıldı.

* Öğrenciye potansiyel suçlu gözüyle bakıldı, demokratik katılımı önlendi, tepki gösterenler polisle karşı karşıya bırakıldı.

Ali Necati DOĞAN

cesaretin evi bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bütün bu yazıda aktarılanları ve günümüzde geldiğimiz noktayı düşündüğümüzde ulaştığımız sonuç kimin yararına olmuştur? Keşke Türkiye'de her genç birey bunları düşünüp sorgulayabilse.. Kim dost kim düşman, ne yapmak lazım biraz olsun anlayabilse?

Cem A. 
 17.09.2009 16:11
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 64
Toplam yorum
: 62
Toplam mesaj
: 3
Ort. okunma sayısı
: 5507
Kayıt tarihi
: 27.06.07
 
 

İnsanım herkes kadar; zengin kadar fakir kadar, kadın kadar erkek kadar, Müslüman kadar Hristiyan ka..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster