Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

12 Mart İstiklal Marşı günü

12 Mart İstiklal Marşı günü
 

internetten..


İstiklal Marşımız..

Bu gün 12 Mart İstiklal Marşı günüdür... Kabul edilişinin 88. yılında tekrar düşünelim. İstiklal Marşı size ne çağrıştırıyor? Duyduğunuzda mecburiyetten değil, saygıdan uygun bir şekilde durup, anlayarak dinlediniz mi?

Ben güzel Marşımızı her duyduğumda, o dönemden günümüze ne zorluklarla gelinmiş, atalarımız ne fedakarlık ve azimle vatanımızı korumuş onu düşünürüm. Her kelimesi ayrı duygular, ayrı minnet uyandırır bende...

Diğer yandan televizyonlarda insanların daha söylemeyi bile beceremediği, ezbere bile bilmediği Marşımızı eline yüzüne bulaştıra bulaştıra söylemeye çalıştığı görüntülere içim acıyor. Hatta bu görüntüleri mizah olarak algılayıp gülen arkadaşlarımı buradan kınıyorum. Gülünecek değil, geldiğimiz noktanın acınası bir konumudur bu.

Marşımızda bu günlere nasıl geldiğimizin kahramanlık dolu öyküsünü, Türk Milletinin nasıl yaşadığı ve bundan sonra da ancak nasıl yaşayabileceğini açıkça görebilirsiniz. Aynı zamanda İstiklal Marşı Türk Milletine cesarettir. Kanının son damlasına kadar vatan için savaşmanın gerekliliği, bayrak için coşmanın heyecanıdır. Şehitlerimize vermemiz gereken önem, dinimizin güzelliği...

Sizden şunu istiyorum; yavaş yavaş, her kelimeyi ve anlamını tek tek düşünerek, tarih bilginiz dahilinde o günleri anımsayarak ve yaşamaya çalışarak okuyun lütfen.. Boğazınızda bir şeyler düğümlenip, gözleriniz doldu mu? Ben böyle hissettim. Hem o günlerde bizler için atalarımızın yaşadıkları ve fedakarlıkları için, hem de bu gün için... Evet bu gün için...

Neredeyse artık İstiklal Marşımız mecburiyetten konulur oldu törenlere, toplantılara... Bayrağımız bizim için ne kadar önemli ne kadar saygıdeğer ise İstiklal Marşımız da bir o kadar önemlidir.

Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda?
Şühedâ fışkıracak toprağı sıksan, şühedâ!
Cânı, cânânı, bütün varımı alsın da Hudâ,
Etmesin tek vatanımdan beni dünyâda cüdâ.

Hangimizin canı hazır değildir vatanımız için verilmeye? Ailesinde hiç şehit ya da gazi olmayan var mı Türk olup da? Elbette yok... Kurtuluş Savaşımızda yaşlısı genci her aileden kadın-erkek herkes görev almadı mı? Tüm Türk Milleti kahraman olmadı mı? Bizim halkımız değil miydi bir çift çorabını yıkayıp orduya bağışlayan? Bizim analarımız değil miydi çocuğu yerine top mermilerinin üzerini örten ıslanmasın diye? Bunları hatırlayalım ve hissedelim…

Dalgalan sen de şafaklar gibi ey şanlı hilâl!
Olsun artık dökülen kanlarımın hepsi helâl.
Ebediyyen sana yok, ırkıma yok izmihlâl;
Hakkıdır, hür yaşamış, bayrağımın hürriyet,
Hakkıdır, Hakk'a tapan milletimin istiklâl!

MEHMET AKİF ERSOY' u saygıyla anıyorum...

 
Toplam blog
: 20
: 779
Kayıt tarihi
: 07.02.09
 
 

Okumayı ve okuduklarımı paylaşmayı severim. özellikle yakın tarihimizi okuyup ve anlayarak gelece..