Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Haziran '07

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
3065
 

14 günde hayatınızı ateşlemenin 11 kuralı

14 günde hayatınızı ateşlemenin 11 kuralı
 

İngiliz detoks uzmanı Jason Vale sağlıklı bir yaşam için bir çift spor ayakkabı, bol su, zengin besleyici gıdalar ve doğru düşünce tarzının yeterli olduğunu savunuyor. Kendisi 14 günde hayatınızı ateşlemenin 11 kuralını da bildirmiş.

Sağlıklı yaşam için sıraladığı gerekenler listesine tümüyle katılıyorum. Sıralanan 11 maddenin birkaçı ile hemfikir değilim. Beyaz un yaşam boyu olmamalı demiş, beyaz undan uzak kalmalı ancak çok sınırlı ölçüde alındığında da sağlık için zararlı değildir. Sürekli diet stresi ile yaşamak bence çok daha zarar verici. Tamam her gün poaça yenmez ama haftada 1-2 kez ve sıcacık fırın ekmeği yenmesinin duyularımıza hitap edeceği ve fazla yenmedikçe zararı olmadığı bir gerçek.

Öğün araları atıştırma olmasın denmiş, öğün aralarında düşük kalorili besin alımı diabet hastalarında bile önerilir. Glisemik indeksi yüksek olmayan ürünler seçildikten sonra ara öğünlerde alınabilir. Ve günde 2 kez 45-60 dk terlenecek egzersiz denmiş. Biraz gerçekci olmak lazım genel olarak yaşantımıza yansıtabileceğimiz egzersizleri yapmak daha uygun olmaktadır. Dolayısıyla her gün 45-60 dk veya haftada en az 3 kez 45-60 dk egzersiz yapılması normal yaşam şeklimize daha kolay uyup alışkanlık haline de gelebilir.

Kendime ayırdığım bir tatil diliminde bu maddelere bende uyup başarılı olmaya çalışacağım, aynı fikirde olmadığım birkaç madde benim kendi tıbbi görüşlerim, aklınıza yatıyorsa sizler yapabilirsiniz.

14 Günde Hayatınızı Ateşlemenin 11 Kuralı

1. Beyaz un ya da benzeri ürünler yok

Bu, sadece 14 günün programı olmamalı, hayat boyu sürmeli.

2. Buğday ya da maya içeren gıdalar yok

Bu kural, 14 gün boyunca kilo ve enerji seviyeniz açısından çok büyük önem taşıyor.

3. Öğün aralarında atıştırmak yok

Yemek yeme alışkınlıklarından biri de açlığın artmasına izin vermek olmalı.

4. Lokmalarınızı iyice çiğneyin

Midenizin dişleri yok ve gerektiği gibi parçalanmadan gelen yemek parçaları, bu organı çok uğraştırıyor.

5. Dilediğiniz kadar yiyin

Öğün aralarında atışmadığınız sürece, midenizi dolu hissedinceye kadar yemek yiyebilirsiniz.

6. Akşam saat 18:00'den sonra karbonhidrat (patates, pilav, makarna ve ekmek) yok

14 günden sonra da hayat boyu ince, formda ve sağlıklı kalabilmek için bu formülü uygulayabilirsiniz.

7. Günde iki kez 45-60 dakika egzersiz yapın

Bunun en azından 30 dakikasında terlemeniz gerekiyor.

8. Hedeflerinizi her sabah ve her akşam hayalinizde canlandırın

Görmek gerçekten inanmaktır.

9. Günde iki litre su için Bu, vücuttaki istenmeyen toksinleri atmak için önemli.

10. Meyve-sebze suyu tüketin

Özellikle meyve ve sebze yiyemeyenler için, bunların suyunu tüketmek basit ve yararlı bir formül.

11. İki günde bir ağırlık kaldırma egzersizleri yapın

Uyurken yağ yakmak istiyorsanız, buna mecbursunuz.


Sağlıklı, zinde ve detokslu günlerde olmak dileğiyle:)

Yazı kaynak

http://www.hurriyet.com.tr/saglik/6703348.asp?top=1

Resim adres

http://img240.imageshack.us/img240/1027/dietfc8.jpg

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bir emekli öğretmen olarak,utanç verici bir obur olduğumu gizlemek anlamsız.1.70 boy ve günde içtiğim yaklaşık 5 litre çok sevdiğim tek içecek su!sayesinde kilomu 78 lerde tutabiliyorum.Yazılarınızı keyifle okuyorum,sevgiler.Canım İzmir'ime hasret ve aşkımı iletin lutfen..

Gülpembe 
 21.04.2008 15:28
Cevap :
İnsan iştahı olduğu sürece yemeli..afiyet olsun size de, yazılarımı okumanız da beni onurlandırdı. Sevgilerimi sunuyorum:) mutlu günler sizinle olsun:)  21.04.2008 22:12
 

Maddelerin sadece birini yapmıyorum, 5.maddeyi uygulamam kesinlikle. İş beyinde bitmeli, doydum diyebilmeliyiz. Spora değinmişsiniz bunu kesinlikle bende öneriyorum, haftada 3 gün spor var hayatımda arada yürüyüş, suyu içmek için zorluyorum kendimi 2 lt suyu mutlaka içerim, hamur işi haftada bir gün. Çokta kasmamalı kendimizi. Faydalı yazılarınızın takibiyim. Sevgi ve saygılar.

Işıl 
 29.06.2007 10:42
Cevap :
Ayrintili yorum ve takibda olmaniz icin cook tesekkur ederim:)) segilerimle  30.06.2007 19:43
 

Okuya okuya hatmetitm.Gel görki mutfağa girdiğimde kaybediyorum kendimi.Misafir yedikçe,Ben;Harika olmuş ama,nasılda güzel yapmışım ,dur bitane daha yiyelim diye,diyee...yaaa işte öyle..Yoksa şu detoks uygulanmayacak bişey değl hani

yekruseha 
 18.06.2007 17:53
Cevap :
Hepimiz birbirimize benziyoruz:)) sevgilerimle  18.06.2007 20:56
 

Ne güzel etmişsin hoş bir derleme yapmışsınız, ancak ben bunların ilk iki üç tanesini yaparsam, yaşam ünitesine bağlı fişlerimi çekmiş olurum:) Unlu şeyler yeme, öğün arası yeme..Ölürüm beeee..**Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için, hepimiz çoğu zaman yaptıklarımızın yanlış olduğunu biliyoruz ama dayanamıyoruz işte.

Baver Ergun 
 18.06.2007 9:50
Cevap :
Sözünü ettiğiniz maddeler benimde zorlandığım durumlar, sanırım yediğin kadar yak, formülü bizlere daha uygun:) sevgiler  18.06.2007 15:45
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 196
Toplam yorum
: 1020
Toplam mesaj
: 110
Ort. okunma sayısı
: 6143
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster