Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '17

 
Kategori
Sevgililer Günü
 

14 Şubat ve değerlilik hissi

Değerli Hissetmek : 14 Şubat

Tüm vitrinlerin kalplerle dolduğu, bazı markaların özel tasarım ürünlerini haftalar öncesinden piyasaya sunduğu, çiçekçilerin bayıla bayıla türlü hazırlıklar yaptığı bir gün 14 Şubat. Evet şimdi tüketim çılgınlığı, kapitalizm vs. bahsedip kimsenin kafasını şişirme niyetinde değilim fakat, bugünü ne es geçip hiç öyle bir gün yokmuş gibi davranabildiğimi, ne de kutlamakla ilgili herhangi bir heyecan hissetmediğimi fark ettim. Konu belki “almak” ve “vermek” dengesinin ötesinde bir yere taşınırsa bir gün –ki bence gençler çok daha farkındalar olan bitenin bizlere göre- hevesle ve heyecanla kutlayabilirim.

Bu sabah sosyal medya paylaşımlarına baktım insanların, ellerin birleştiği, sonsuza dek sözlerinin verildiği, balonlu selfielerin paylaşıldığını görünce, acaba kaç kadın bugün kendisini daha “değerli” ya da “değersiz” hissedecek diye sordum kendime. Zira bizde erkekler, zaten böylesine bir özsaygı derdine düşmüyorlar ne hikmetse (!). Büyük bir genelleme biliyorum ama, partnerimin bana davranışına, ilgisine, özenine göre kendimi aşağıda ya da yukarıda hissetmek, bunu değerli ya da değersiz biri olma genellemesine ulaştırmak meselesi bizde çok yaygın bir mesele. Varoluşu nedeniyle zaten “değerli”, “önemli”, “özel”, “yeterli” hissetmesi gereken insan canlısı, nasıl oluyor da kendisiyle ilişkisini ve kendine yönelik değerlendirmelerini dışa bağlı bir biçimde kurabiliyor?

Acaba kendimizle daha barışık olsak, kendimize karşı daha şefkatli ve olumlu bir tutum içinde olsak, sevilmeye ve saygı görmeye daha fazla layık olduğumuza inansak, yapıp ettiğimiz işler için kendimize daha fazla inanç duysak bugün bir buket güle, kalpli balona, bugüne özel indirimli botox yaptırmaya olan ihtiyacımız böyle olur muydu diye sordum.

Bir de sosyal medya eklendi hayatımıza ki ben bu yazıyı oraya paylaşacağım. Herkese ne yapılıyor ve bana yapılmıyor karşılaştırması bugünün teması iç dünyamızda. Ne kadar özel ve önemli yönlerimiz olduğuna bakmadan, partnerim var/ yok, sevgililer günüm kutlandı/kutlanmadı çıkarımına indirgenmişken değerlilik ve önemimiz, gelin çocuklarımızdan başlayalım bugün. Evet yanlış anlamadınız, çocuklarımızdan başlayalım ki büyüyüp genç bir kadın olduklarında özsaygıyı bu gibi günlerde aramasınlar, kendileri ile ilgili kazı çalışması yapmak zorunda kalmasınlar. Kendileriyle kurduğu ilişkiyi belirleyen şey, bugün bizim onlarla nasıl ilişki kurduğumuz çünkü. Bugün özellikle bugün, çocuklarımıza biricik ve değerli olduklarını, kendilerinden bir tane daha olmadığını, daha güzel, daha beğenilir olmalarının onları daha değerli ya da değersiz birisi yapmadığını anlatalım, hissettirelim!

Uzman Psikolog/ Aile ve Çift Terapisti

Büşra Birtane Doyum

 

 
Toplam blog
: 2
: 133
Kayıt tarihi
: 17.09.16
 
 

Uzman Psikolog / Aile ve Çift Terapisti ..