Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '17

 
Kategori
Özel Günler
 

15 Ekim Beyaz Baston Özgürlük ve Güvenlik Günü

15 Ekim Beyaz Baston Özgürlük ve Güvenlik Günü
 

Bağımsız yaşam kursu resmi


 Beyaz Baston görmeyenlerin hayatında çok önemli yeri olan bir araç. Biz Türkiye Beyazay Derneği olarak bir niyetimiz var İzmir’de hiç bir görmeyen Beyaz Bastonsuz kalmasın tüm arkadaşlarımız Bağımsız yaşam becerileri ve Beyaz Baston Eğitimiyle tanışsın.

Kursumuz devam ediyor haftaya yeni Öğrencilerimiz olacak. Kursumuz bitince yeni Öğrenciler alacağız. Sponsorlar bulduğumuz her an Beyaz Baston dağıtmaya çalışacağız.

SGK Beyaz Baston için 22 Lira ödeme yapıyor bu payın yükseltilmesini istiyoruz. Bu konuda İktidar Muhalefet herkes Beyaz Bastonun ödemesinin yükseltilmesi.

Eğitimlerinin arttırılması ve Beyaz Bastonla yürüyeceğimiz yolların uygun hale getirilmesi gerekiyor.

Kaldırım işgallerine son verilmeli. Kaldırımlar Arabalardan Masalardan Sandalyelerden tüm gereksiz araç ve gereçten arındırılmalı. Tüm halkımız kaldırım işgalleri konusunda duyarlı olmalı. Cezalar caydırıcı olmalı mevcut haliyle bile ceza yaptırımları fazla uygulanmıyor. Herkes birbirini idare etme yolunu tutuyor.

Toplum Engelliyi Tanımalı ve Sağlıklı doğru iletişim kurmalı. Bir Engelliyle Karşılaştıklarında yardım isteyip istemediğini sormalı. İzinsiz bedenine dokunmamalı.

Görmeyenlere göre üretilen Sesli E-kitap Kabartma kitapların sayısı artmalı. Tüm kitaplar aynı anda görmeyenlerinde istediği formatlarda üretilmeli. Sesli Betimlemeli Filmler sanat eserleri Tiyatrolar artmalı.

Engellilerle ilgili Politikalar yapılırken Engelliler Aileleri ve Dernekleri de müdahil olmalı.

Şahit uygulamaları son bulmalı. Noterler Bankalar Kızılay ve birçok Kurum görmeyenden şahit isteme uygulamalarından vazgeçmeli,

Daha çok engelli iş hayatına katılmalı.

Bu görüşler üzerinden bir örnek olay anlatmak istiyorum. Bizim sokağımızda Kaldırım işgalleri olduğu için ve Tek yön uygulamasına da uyulmadığı için Trafik bazen yoğun olabiliyor. Sokağın sonundaki yokuş dar bir yol var oraya araba park ediliyor. İnsanlar birbirine değerek geçiyor. Hem insanlar hem arabalar geçerken sıkıntı oluşuyor. Bende birçok araba sahibiyle tartıştım. Geçen hafta tartıştığım Adam bir sürü küfürler etti ve beni tehdit etti. Bende Başbakanlık iletişim merkezine olayı anlattım. Oda Konak Belediyesine Belediyede Zabıtaya görev vermiş. Bir Markete ve Manava uyarı vermiş. Sonra bana sen manavı şikâyet etmişsin dediler. Bende Manavı ben Şikâyet etmedim dedim. Bir Akşam Manavın Akrabası bir adam kapıma dayandı beni öldürmekle tehdit etti. Bende gerekli yerlere şikâyet ettim. Sonra komşular araya girdi ve barıştık. Olay şöyle olmuş. Zabıta görevlisi geliyor diyor ki komşuya sen beni otuz yıldır tanıyorsun beni burada hiç gördün mü biz caddelerdekilere bile izin veriyoruz bu adam sizden ne istiyor. Bıktık bu adamdan diyorlar. Zabıta benim hemen hiç geçmediğin bir dükkana'da Salih Arıkan senden şikâyetçi diyerek kaldırım işgalini önlemeye çalışıyor. Halkı bizim üzerimize kışkırtarak hem görevini yapmıyor. Hem de bizi birbirimize düşman etmeye çalışıyor. Yani diyor ki biz rahat rahat oturalım niye bizi yoruyorsun. Tüm Basma neye beni ifşa etmişler. Kiminle karşılaşsam bu olaydan bahsediyor. Basma nede ve Konak İlçesinde niye bu kadar düzensizlik kargaşa var diyordum Konak Belediyesinin sayesinde olduğunu öğrenmiş olduk.

Beyaz Bastonumuzla özgürce gezebileceğimiz günler diliyorum.

Salih ARIKAN

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..