Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '18

 
Kategori
Siyaset
Okunma Sayısı
86
 

15 Yıl AKP Yerine CHP İktidarda Olsaydı Ülkede Neler Olurdu?

15 Yıl AKP Yerine CHP İktidarda Olsaydı Ülkede Neler Olurdu?
 

En önemlisi terör Afrin mafrin olmayabilirdi…

Nasıl olacaktı, zaten vardı çünkü?

Ne kadar eleştirsek de CHP’nin (sol düşüncenin, bunların, ne isim verirseniz artık) savaşı, savaşmayı, kavgayı bir şekilde önleyen mi deyim durduran mı (yavaşlatan, başka yöne çeken vs) bir yapıları var.

Bir kere heyt meyt söylemler olmayacağı için karşıyı tahrik etmeyecekti. AKP’yi eleştiriyorlar ama kendileri de çözüm süreci başlatacaklardı.

Bir farkla Kürt sorununun çözümünün önü hep açık olacak, barışı isteyen yapıları nedeniyle çok fazla mesai harcayacaklar, devam eden uzun barış süreçleri karşı tarafın bu işi barışla çözebiliriz umudu sürdürülecek bu da “ya silah ya çözüm” dedirtmeyecek, zaten toplantılardan (özgürlük/barış/kardeşlik üzerinden şarkılı türkülü Türk-Kürt kaynaşması) Kandil’e yolculuk gecikecekti.

Solu biliyoruz konuşarak halletme PKK ile mücadele sürerken üst akıl devreye girecek, iyi niyetli kötü niyetli barış söylemleri sonucunda artık terörden millet de bıktığı için zorlama olacak, masalar platformlar, yani dağda savaşın değil içeride barışın mücadelesi olacak.

Bu süreç her iki tarafı da belli bir seviyeye (savaşı istemeyen) getirecek.

Barış görüşmeleri ve konunun platformlarda tartışılması nedeniyle PKK gizli silah yığınağına fırsat bulamayacak ya da gerek görmeyecekti.

Tabi bu işin riski de var, sürece inanmayan PKK bu yumuşaklıktan da yararlanarak özerklik ilanına falan kalkabilirdi. Ama belki güvenliği ihmal etmeden bazı haklar da vererek süreci ciddi ve samimi tutarlarsa, yani inandırıcı olursa…

Ben CHP başta olsaydı terörde bu yolların izleneceğini düşünüyorum.

Ekonomiye gelince…

Teröre aktarılan para ekonomiye (daha çok güneydoğuya) aktarılacak ancak ben solun ekonomi anlayışını beğenmiyorum. Barışçı yaklaşımla terörsüz bir Türkiye olsa bile ekonomimiz iyi olmayacaktı.

Var olanı koruyacak, tasarruf edecek, dürüst yönetim gösterecek fakat sosyal devlet anlayışı dedikleri (sosyal güvenceli, kimse aç ve açıkta kalmayacak vs, oysa ne tasarrufu, ne koruması, ne güvencesi cebine parayı doldur al sana güvence) dünyada örneği kalmayan bir acayip ekonomi anlayışı getirecekler. İnsanların önüne büyük hedefler koymayacaklar, rekabetin olmadığı, üç kuruş maaş al otur anlayışı.

İşte bu nedenle ne terör ne de mülteci sorunu yokken yine de ekonomimiz daha da kötüye gidecekti. Ayrıca ne köprü ne hava alanı hiçbiri olmayacaktı. Biz biriktirecektik (90 öncesi gibi) ağalar yiyecekti. Ama ne, herkesin üç kuruş da olsa bir maaşı güvencesi olacaktı.

Valla kimse kusura bakmasın yolsuzluk olayları da olsa ben ekonomiyi sola teslim etmem… Güvenliği de AKP’ye teslim etmem!

Mülteci sorunu… Mülteciler kesinlikle içeri alınmayacaktı. Ben sınırda tampon bölgeler, gerekirse sınır illerde çadır kentler vs ile mültecilerin CHP iktidarı olsaydı yurda sokulmayacaklarını ama aynı paranın yine de harcanacağını düşünüyorum.

Avrupa’yla arası iyi olacağı için bu mülteci külfetinin de paylaşılacağını…

Terör olmayacaktı ama 28 Şubat devam edecek ayrıca PKK ile anlaşma yüzünden iktidara karşı mücadele yurt genelinde sürecekti. Keza IŞİD’in hiç şansı yoktu.

FETÖ olmayacaktı… Bunları da başka türlü kandırırlarsa bilemiyorum tabi. Dolaysıyla Ergenekon vs. de. Ancak FETÖ darbe yerine yapılanmaya devam edecekti. Çünkü devleti böyle ele geçirecekse darbeye gerek kalmayacaktı.

Sol iktidarda olsaydı içeride iyi olabilirdik belki ama dışarıya karşı büyük ve güçlü devlet olma ihtimalimiz olmayacaktı. ABD ve Rusya bizi eskiden olduğu gibi kullanmaya devam edeceklerdi ama AB ile aramız iyi olacaktı.

Türkiye Irak ve Suriye meselesine uluslar arası güçlerle birlikte katılacaktı. İsrail’e rest çekmeyeceği için Arap ülkelerinin desteğini göremeyecekti.

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Belli ki işi gücü bırakmış CHP propagandasına başlamışsın, hayırlı olsun ama bence göz ardı ettiğin bir konu var. Günümüze kadar ne zaman CHP veya benzer solcu partiler iktidara geldiye arkasından da hemen ekonomik kriz ülkeyi tarumar etmişti. En son Ecevit iktidarı ve ekonomik krizi sen unutmuş olabilirsin ama halk onları unutmadı. Kısacası eğer CHP son 15 sene iktidar olsaydı yine halk perişan olur ve Türkiye IMF kapılarında borç dileniyor olurdu. Tamam propaganda yapabilirsin ama güneşi balçıkla sıvayamazsın. Bu arada biliyorsun ben dinsizim ve AKP sempatizanı da olamamam. Ama tüm AKP hatalarına rağmen bence en kötü AKP bile CHP'den daha hayırlı bir iktidar olmuştur diyorum. Selamlar

Matilla 
 20.03.2018 21:12
Cevap :
MB ye girilmiyor(bilgisayardan ve telefondan) ama tuhaf, tabletten giriliyor. Hem nalına hem mıhına yapmıştım ama CHP den yana olduğumu söylemişsin.   01.04.2018 12:00
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 4903
Toplam yorum
: 13004
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 671
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster