Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

TÜLİN SAKALLIOĞLU DEMİRSOY

http://blog.milliyet.com.tr/demirsoy

07 Ocak '20

 
Kategori
İzmir
 

150 kurban kadın

 İzmir den herkese selamlar,

bilindiği üzere İzmir Buca'da ikamet etmekteyim. Yaklaşık 2,5 yıldan bu yana Buca Belediyesi Kadın Aktivite Merkezinde Yoga derslerine gidiyorum. Arkadaşımın tavsiyesi üzerine başlamıştım. Önceleri Yogayı sadece oturup oommmmm diyerek yapılır sanıyordum, ama çok yanıldığımı itiraf ediyor ve bütün yogacılardan çok çok özür diliyorum. Giderek bozulan fiziksel sağlığıma yeniden kavuşmamın tek sebebidir yoga. Ben yogaya başlayınca aslında sağlık şikayetlerimin oradaki diğer hanımlara göre ne kadar az olduğunu gördüm. Çünkü orada skalyoz hastası. parkinson hastası. kas hastası, panik atak hastası, depresyon hastası olan birçok hanım gördüm. Ve yaş ortalaması 40 idi. Az buz değil bakın 150 kadından bahsediyorum.

Oraya ilk başladığımda Buca Belediyesi nin bu tür bir hizmet vermesinden çok memnun olmuştum. Ki birçok belediye bu tür hizmetleri ücretsiz verirken, buca belediyesi ücret karşılığında veriyordu. Öyle cüzi bir miktar da değil yani, aylık 100 tl. Fakat sağladığı artıları görünce bu kısmını es geçtim. 

Dersi veren hocamız dünya tatlısı, işini çok iyi bilen, başarılı bir hanım, Mine Hoca. Kendini adeta öğrencilerine adamış bir kadın. 150 kadının hepsinin tek tek sağlık sorunlarını biliyor ve ders esnasında ismiyle hitap edip bu hareketi yapma diye uyarıyor. Bu kadar ilgili ve işini seven bir hoca. Haftada 2 saat dersi sırf bize iyi geliyor diye bir saat de fazladan veriyordu. Üstelik aylardır da maaşını alamıyormuş. Buna rağmen fayda gördüğümüz için bize ders vermeye devam etmiş. Biz bunları bahsedeceğim sorunlar ortaya çıkınca öğrendik. Sorarım size; kim 4 aydır maaş alamadığı bir işi bu kadar aşk ile yapar. Ben kendi adıma söyliyim. YAPMAM

Ancak Belediye ne  olduysa bu hocanın işine son verdi. Gerekçesi de tasarruf tedbiriymiş. YALAN

Yine kadının kadına yaptığı hainlikten dolayı bu hoca işinden oldu. Oradaki birkaç kadın ve oranın sorumlusu kadınların hocayı çekememesinden doğan hainliklerinden dolayı bir kadın işinden ve 150 kadın da sağlığından oldu.

Benim yazılarımı bilenler bilir. Hep kadın dayanışmasından bahsederim. Kadınlar birbirini korumazsa erkekler hiç korumaz derim. İşte burada da aynı sorun çıktı ortaya. Neden kadın kadının düşmanı olur ki, hani annelik, hani şefkat, hani kadın naifliği, sağduyusu

Ben şimdi hangisinden dem vurayım. Kadının kadına yaptığı kötülükten mi, Belediyenin işleyişindeki hatalardan mı, Bu ihtiraslar yüzünden sağlığından olan 150 kadından mı.

Lütfen sayın yetkililer, sesimi duyan ya da duymasını umut ettiğim Buca Belediye Başkanı. Sizin için küçük ama bizim için çok büyük bir sorun var ortada. Bir hocayı işine geri döndürmek bu kadar zor değildir heralde ya. Lütfen size sesleniyorum, yardım edin, yol bulun, çare olun bize. Biz sizden maddi birşey istemiyoruz, torpil de beklemiyoruz, bize arka çıkın da iş bulalım demiyoruz. Sağlığımız için bize sunduğunuz ve geri aldığınız birşeyi geri istiyoruz..

Dilerim bir an önce sorunumuza çözüm bulunur. Saygı ve Sevgimle

 

 
Toplam blog
: 12
: 122
Kayıt tarihi
: 08.11.12
 
 

İzmir'in sıcacık insanlarla dolu olduğu güzel bir mahallesinde dünyaya gelmişim ve ne şanslıyım k..