Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '13

 
Kategori
Siyaset
 

17 Aralık nedir?

17 Aralık nedir?
 

17 ARALIK NEDİR?

Gelinen noktada anlaşılıyor ve görülüyor ki; İran a bir taraftan ambargo uygulayanlar diğer taraftan da el altından kutular içinde para transferi ile ticareti sürdürüyorlar. Bankalar aracılığı ile olsaydı resmi evrak ile tespit edilecekti. Böyle olunca resmi tespiti olmuyordu.

Burada Türkiyede aynı şekilde ticaret yapıyordu. Fakat görüldü ki Türkiye ve dolayısıyla halk bankası onlardan daha çok ticaret yaptı. Onların payı düştü; Almanya, Fransa, Hollanda, İsrail, ABD benim bildiklerim.  Okuyoruz ve uydudan TV ile izlediğim İran marketleri ve sokaklarında görüyorum ki yukarıda saydığım ülkelerin arabaları sokaklarda ve vitrinlerinde malları dolaşıyor! Peki, o ülkelere kimse sormuyor ki bunlar nereden geldi?

Şimdi Türkiye aynı şekilde bu ticareti yaparken onların pastadan aldıkları pay azalınca pastanın çoğunu Türkiye elde edince feryat kopuyor.

Şimdi herkese soruyorum: bu olayda devletin kasasından çalınan para var mı? Hayır. Efendim bu işi yapanlar onca parayı parayı nereden elde ettiler? Kardeşim o paralar yukarıda saydığım ülkelerin elinden kurtulan paralar! Devletin kasasından çalınan değil ki.

Aynı ticareti onlar da yapıyor ve o parayı onlar kazanacaklardı. O devletlere gidecek para bu ülkeye geldi. Siz neyin feryadını kopartıyorsunuz? Devlete trilyonlarca zarar ettiriyorsunuz. İşte şimdi devletin kasasından milyar dolarlar uçtu, şimdi rahat ettiniz mi? Faiz yükseldi yine ve borsa düştü.

Bir işte kar-zarar hesabı yapılır ve öyle yola çıkılır. Yaptığın işte karlı çıkmıyor, cebindekini de harcıyorsan ve yine de bu işi yapıyorsan, kusura bakmayın o zaman siz aptal denir. Bu para devletin cebinden çalınmış olsa bile –ki öyle değil, usulünce devlette ki sorumlularına bildirilir. Gereği yapılmazsa, devlete böyle ifşa edilince vereceği kara ve zarara bakılarak hareket edilir.   Şimdi ne oldu? Kaş yapayım derken göz çıkartıldı.

Ama bu feryadı kopartan ve bu işi ihbar eden ve onlara ülke içinde yardım edenler de o dış güçlerin yani bu pastadan az pay alanların uşaklarıdır. Hatta Türkiye’deki diğer bankaların da bu işin içinde olduğunu düşünüyorum ve öyledir.   

Ben hükümeti düşünmüyorum. Ben devleti düşünüyorum. AKP gitmiş, gitmemiş ona bakmıyorum. Oy vermedim ama bu durumda düşünüyorum. Kimin ülkeyi daha çok sevdiğini ve düşündüğünü kimin ülke düşmanı olduğunu görüyorum. Kimin Türkiye düşmanı olduğunu ve onunla iş birliği yaptığını görüyorum. Kim Türkiye düşmanıyla birlik olursa işte o benim düşmanımdır. Hataları yok mu AKP nin, var. Ama hatalarına rağmen ekonomi bu seviyelere geldiyse ve hele hele değil sadece Türkiye düşmanı İslam ve insanlık düşmanı olan İsrail bu hükümetin gitmesini istiyorsa ve T. Erdoğan’ın gitmesini istiyorsa işte o zaman demek ki bu hükümet ve Erdoğan desteklenmelidir. bundan öncekiler bu ülkeye ne verdiler AKP ne verdi? o zaman ekonomi neydi şimdi ne? faiz ve enflasyon neydi, İMFye borcumuz neydi şimdi ne?

 
Toplam blog
: 358
: 1023
Kayıt tarihi
: 03.09.08
 
 

  Ne elimde garantim var ikinci bir soluğu almaya Ne aklım erer dünyayı yıkıp ta yeniden ya..