Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '10

 
Kategori
Sinema
 

17 numaralı bilet; The Lion King

17 numaralı bilet; The Lion King
 

.


Çocukluğumun en güzel düşü bu filmdi. 1995 yılında gösterime girmişti bu harikulade animasyon. Yönetmenleri Roger Allers ve Rob Minkoff'tur. 1995 yılında en iyi film müziği Hans Zimmer, ve Elton John 'can you feel the love tonigth oscar'larını almıştır. Ama en önemlisi O yıl büyük küçük her yaştan kişinin gönlüne girmiş ve hafızalara yer etmiştir.

**

Hatırlıyorum mahallemizde o yıl yeni açılan alışveriş merkezindeki sinema salonunda gösteriliyordu bu film. Nasıl heycanlıydık kardeşimle , anneme bu filmi izlemek için neler söz vermedik ki!

Canım annem dersler için söz aldıktan sonra bizi bu animasyon filmine belkide hayal dünyamın kapılarını aralayan bu filme götürdü. Sinemada izlediğim ilk animasyondu. Düşünüyorum da çocukluk aşkı derler ya öyle birşeydi benim için. Şimdi bile izlerken aynı şeyleri hissediyorum, bıkmadan defalarca izleyebilmek ve hala aynı güzellikte kalmış ender yapımlardan birisi. Her defasında birkez daha hayran oluyorum, gerek konusuyla gerek benim ilklerim arasında olması sebebiyle..

Bazen animasyon da olsa sizin karanlığınıza ışık olabiliyor, çizgi-film'de olsa hüzünlendirebiliyor, güldürebiliyor, ağlatabiliyor. Bazen bakıyorum da yetişkin çocuk'lara eleştiriyle yaklaşıyorlar animasyon filmlerine. Halbuki bıraksalar ruhlarını özgürce belki tebessüm edebilecekler.. Belki güzel anılara, çocukluk anılarına dönebilecekler. Ama izin vermiyorlar işte.

Hayatın gerçeklerine biraz mola verip tekrar tekrar izlemeli bu filmi. Müziği, konusu, efsane niteliğinde.

 
Toplam blog
: 125
: 885
Kayıt tarihi
: 20.04.07
 
 

Tıbbi sekreterim aynı zamanda edebiyatla meşgulüm ..