Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '11

 
Kategori
Blog
Okunma Sayısı
559
 

18-19. Haziran 2011 Milliyet Blog Büyükada Toplantısı (40 Kısım Tekmili birden…)

18-19. Haziran 2011 Milliyet Blog Büyükada Toplantısı (40 Kısım Tekmili birden…)
 

MB Büyükada toplantısı ve İstanbul gezisi bizim için bir maceraydı. Zaten kanıma göre her yerinden ayrılış bir maceradır ama her macera da bir başka maceradır! 

Kendimizi bir gün önceden, Cuma’dan hazırladık… Eyvah “Hava Durumu”na göre yarın yağmur yağacak… Bugünlerde de yağmurlar öyle bir tuhaf, aniden bastırıyor, insanın ve toprağın canına okurcasına yağıyor, bir saat sonra o kara bulut çekip gidiyor ki… Sonra sen sağ, ben selamet… 

Acaba yağmur bizi nerede yakalayacaktı? Her duruma karşı hazırlıklı olmak gerekiyordu… Şemsiyeler alındı (Gereksiz ağırlık…) Oysa bilinmesi gerekir. “Şemsiye alındığında yağmur yağmaz; yağmur yağdığında ise şemsiye yoktur…” Fakat kadın milleti her şeyi, bavulların, çantaların içine sokmaya meraklı oldukları için… Bizde de alındı… Yani, epey hazırlıklıydık yolculuğa vede kara bulutlara (Paris’e bile gidebilirdik …ama nerde…?) 

Plan yaptık … Sabah 9.30 Feribotu’yla İstanbul’a hareket edeceğiz (Yolculuk aşağı yukarı iki saat alıyor...) Sonra Yenikapı’da inip, Bostancı Feribotuna geçeceğiz, Bostancı’dan Büyükada’ya geçmek kolay…diye düşündük… Her zaman planlar yapılır… Çoğu kez (değil her zaman…) o yapılmış planlar yolda bozulur. .. Bizim ki de öyle oldu… Sonra anlatırım… İstanbul’a Feribot diye bilet aldık (Aslında Bandırma’dan İstanbul’a her gün sabah saat 7.30’da bir sefer var -kış tarifesi- ama Cumartesi bu tarife değişik; Cumartesi günü efendim ilk feri saat 9.30’da…) 

Erkenden feribot iskelesine geldik (her zaman öyle yaparız.. neden bilmem.. ) Ne heyecanlı tazeleriz..! Bu belki de Börekçi Yusuf’un o güzelim Kol Böreklerini kaçırmamak içindir. Sabahleyin, bir bardak sütle beraber… Aman ne lezzetlidir… Çarşının yarısı orada sıraya girer… Evet böreğimizi yedik… (Doğrusu kaçırılmaz…) 

Biletlerimizi bir gün önceden almıştık. Biz binmek için Feri beklerken (Feri kocaman bir gemi.. Deniz Otobüsü ise ufak…) bir Deniz Otobüsüne fit olduk… Küçük ama büyük … Herhalde bir Deniz Otobüsü 20 otobüsün yolcusunu alabilir… Her neyse… (Bunlar Ayrıntı …Niye bu ayrıntılar üzerinde duruyorum ki…) Ama hayat ayrıntılarda gizlidir… Yazmak da öyle değil mi? Denizotobüs’teki yerimizi aldık.. (Gişe memuruna söylemeye unutmuştum…Ya Pencere kenarı olmazsa yerler… hanım canıma okur..) Neyse dualarım kabul oldu... pencere kenarında, denize nazır iki tane yer… (Hey büyük Allahım…) oturduk… Ben gazetemi açtım.. Bilmece falan filan, derken saati dolduruyorum..) Hanım rahat durmaz ki, sağda solda mutlaka, gevezelik edeceği, dedikodu yapacağı, kendi gibi konuşkan bir bayan bulur… Bu kez sağımızda, genç bir (Üniversite öğrencisi görünüşlü..) bir bayan kısmetine düştü… verdiler sözün gözüne… Bayan Bandırma’da bir liseden mezun olmuş, İstanbul’da İşletmecilik okumuş, Üniversiteyi bitirmiş… Bitirdikten sonra çok iyi bir şirkette çok iyi bir iş bulmuş… Niye dönsün Bandırma’ya… (Bandırma iş olanakları çok olmayan küçük bir kasaba…) Bayağı iyi bir işi varmış… Ben hep kulak misafiri oluyorum…İçimden de, arada sırada bir “Aferin!” çekiyorum… Hafta sonlarında, Bandırma’ya ailesini ziyarete geliyormuş ; onlara hediyeler getiriyormuş… İki saat çok çabuk geçti.. Bulutlu, puslu bir deniz yolculuğundan sonra; güneşli, parlak bir İstanbul sabahı bizi karşıladı… Genç kızımızı da (herhalde) nişanlısıgenç çocuk… Hayat Ne kadar güzel… Hele genç olursan… Her yer pırıl pırıl; güneş tepende döner durursa… Veyl yaşamayana… 

“Hanım ..” dedim , “Bu havada gidip, Büyükada’ya kapanılmaz..” çıkalım, bir klasik İstanbul turu yapalım… Sonra bakalım ne olur… Ya Allah deyip gemiden indik… (Annemin lafıyla…) “Al Allah delini, zapteyle kulunu…” İstanbul’a Yenikapı’dan ayak bastık… 

Ne yağmur var ne bi şey… Hava berrak güzel… Öyleyse Ferman padişahınsa, İstanbul bizimdir… Breh breh breh… Bundan ötesi vara gele… (Birinci Bölümün sonu) 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

çıka geldiniz:))Sizi ve eşinizi tanımaktan onur duydum.sevgiyle selamlar güzel dost

zirve özden özpınar 
 22.06.2011 18:22
Cevap :
Ben de iyi bir öğretmen , iyi bir şair arkadaşla tanışmaktan büyük sevinç duydum.. Hayat istediğiniz gibi olsun... saygılar...  22.06.2011 21:12
 

Ne iyi ettiniz de geldiniz.Sizi tanımak bizleri onurlandırdı. Eşinize ve size sevgiler, saygılar....

Merve Ballı Acar 
 21.06.2011 19:17
Cevap :
Sağol Merve kızım... Biz de sizi ve yeğeninizi tanımaktan çok mutlu olduk... Siz MB'un ve Türkiye'nin geleceğisiniz... O gecenin de yıldızlarıydınız... Size mutluluklar, çok güzel günler dileriz... Sevgiler, saygılar...  21.06.2011 19:39
 

Biz de sizi yolu mu kaybettiniz gelemediniz diye merak ederken siz İstanbul kazan siz kepçe misali gezmelerdeymişsiniz...:)) Hocam şaka bir yana ne iyi ettiniz geldiniz, vallahi sizi ve eşinizi pek sevdik, bundan böyle toplantıların gediklisi Ayşen hanımla yarışa girmenizi bekleriz... Keşke ilacınızı unutmasaydınız da Pazar günü bizleri kendinizden mahrum etmeseydiniz. Bir dahaki sefere şemsiye yerine ilk ilaçlar koyulsun çantaya lütfen hocam... Malum toplantımızda erkek kıtlığı vardı bu anlamda da eksik kapattığınız için size ayrıca teşekkür ediyorum. Hele sizinle yaptığım dansı ömrüm boyunca unutmayacağım, harika bir kavalye idiniz, şimdiden bir dahaki dansta ilk sırayı kaptığımı buradan bildiriyorum kimse heveslenmesin... Sevgili hocam ben sizi tanımaktan çook mutlu oldum, eşiniz ve size geldiğiniz için yürekten teşekkürlerim ve sevgimle...:))

Sema Sener 
 21.06.2011 18:29
Cevap :
Değerli Sema hanım, Bu toplantının düzenleyicisi olarak sizi ne kadar övsek azdır... İnsanları buluşturuyorsunuz... Dostluklar kuruyorsunuz... Ben orada bir çok kardeş buldum... Sizleri çok sevdik...Özleyeceğiz... İnşallah bir dahaki sefere hakiki Vals yaparız...Saygılar, selamlar...  21.06.2011 19:42
 

Yolları yakın ettim, yolculuğu devam Kuşadası'na geri geldim. Siz ve değerli eşinizi de gönlüme nakşettim. Yüce gönlünüzün güzelliği ve mutluluğunuz daim olsun dilerim. Unutmayınız burada bir kardeşiniz var, Kuşadası'na mutlaka beklerim.Sevgi ve saygılarımı İmbat esintilerine yükledim.Size ve güzel eşinize gönderdim. Kabul buyurursanız sevinirim. Yazı dizisinin devamını da dört gözle beklerim.

Ay Şen 
 21.06.2011 16:27
Cevap :
Sevgili Ayşen kardeş... Yeni kardeşler bulmak ne güzel... (Hele kaybedip te sonra bulmak...) Ben de sizi kardeş gibi hissettim. Bir güzel insansınız... Belli ki kafiyeler için ve dostluk için doğmuşsunuz.. Allah size hayatta ne isterseniz onu versin... Bütün mutluluklar ve güzellikler sizinle... Saygı ve sevgiler efendim...  21.06.2011 16:48
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 2579
Toplam yorum
: 10204
Toplam mesaj
: 237
Ort. okunma sayısı
: 753
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster