Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '14

 
Kategori
İstanbul
 

18-19 Ekim Kuzguncuk'ta Lüfer Bayramı

18-19 Ekim Kuzguncuk'ta Lüfer Bayramı
 

Yarın 18 Ekim. Bugünkü gazetelerde okudum 18-19 Ekim günleri Kuzguncuk'ta Lüfer Bayramı kutlanacakmış.

İstanbul'lular için lüferin tadı hiçbir balıkta bulamayacakları bir lezzettir.Avrupa'da, Amerika'da ve Kanada'da bir çok kez bulundum . Bu süreler zarfında o bölgelerin balıklarından tatma şansım oldu. Hiçbir balıkta lüferde bulduğum lezzeti bulamadım. Biliryorum şimdi Karadenizli lkardeşlerim bana hamsiyi ikinci plana ititğim için kızacaklar . Mis gibi kızarmış bir hamsiyi veya hamsili pilavı nasıl reddedebilirim. Keza istavrıitin küçüğü kraça, palamut, kalkan nasıl göz ardı edilebilir. Ame gene de lüfer.

Şöyle ızgara da pişmiş üstüne hafif limon sıklımış bir lüfer ve soğan salatası. Bazı gurmeler balığa limon sıkılmasına karşılar ama ben limon seviyorum balıkta.

Fransa'da bulunduğum yıllarda bir çok lokantada balık yeme şansım oldu. Bütün balk servislerinde çok lezzetli soslar vardı balığın yanında. Oysa Lüfer öyle mi. Hiç bir ek lezzete gerek duymadan sadece yenen ve yenilirken de kendinden geçilen bir balık.

Şu günlerde Egedeyim. televizyonda Marmara deniznde lüfer avlandığını duydukça içim gidiyor.Ege Denizinin balıkları da lezzetli ama bizim Marmara balıklarımıza benzemiyor. Buralarda da balıkçılarda lüfere rastlıyoruz ama sanırım uzun yoldan geldikleri için çok pahalılar.Yanına yaklaşılır gibi değil lüfer buralarda.

Gelelim Kuzguncuk'taki lüfer bayramına. 68 Yıl önce Kuzguncuk'ta doğmuş, uzun yıllar önce bu harika köye gelip yerleşmiş ve bu dünyayı terk ettikten sonra da  Nakkaştepe'yi ikamet  kabul etmiş  ebeveynlerin çocuğu olarak benim için Kuzguncuğun önemi tartışılmaz.

Kuzguncuğu ve lüferi seven , lüfer avında yapılan yanlışların üretimini aksattığını fark eden bir avuç kişinin çabası ile düzenlenen bir bayram Lüfer Bayramı.

Boğazdan geçerken trollere takılan, çok küçük boyutlarda tutuldukları için soyu tükenen bu balığın üretiminin artması için çabalayan bir avuç insan.

Bu güzel bayram günü Kuzguncuk'ta olmak, olta balıkçılarını seyretmek, lüfer ızgara yemek çok isterdim.

Ne yazık ki bu günlerde Bodrum'dayım. İyisi mi ben dün balıkçıdan epey para ödeyip aldığım lüferimi ızgara edeyim ve eşimle başbaşa yiyip Lüfer Bayramını kutlayayım.Bir tanecik lüferimiz var ama olsun, tadımlık.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..