Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '17

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

18 yaşında 'Bakan' olma fırsatı

18 yaşında 'Bakan' olma fırsatı
 

Tabi anayasa değişiklikleri referandumda 'evet' olarak kabul edilirse. Söz konusu değişikliklerde milletvekili seçilme yaşı 18 olarak belirlenmiş.

Üniversite başlamamış, askerlik yapılmamış. Olsun, yasama organı öyle uygun görmüş. Seçmen de uygun görürse anayasa hükmü kesinleşecek.

Benim merak ettiğim, bu yasal düzenlemenin gerekçesi ne olabilir. Benim Sonalp 16 yaşında, öğrenci, siyasi partiye girmesi yasak. Hangi gençler nasıl aday gösterilecek. Herhalde Sonalp'ı aday gösterecek değiller.

Yeni genel seçimler olduğunda iktidar partisi 18 yaşındaki bir milletvekilini bakan yapabilir. Atatürk de ülkeyi gençlere emanet etmişti hatırlarsanız. Ya bilgi birikimi konusu ne olacak. Önemli değil, her bakanlıkta bürokratlar var nasıl olsa.

Bir de bu milletvekilinin bir sevgilisi varsa, olması muhtemel. Şanslı sevgili, bakanla evlenecek, ne mutlu olur kim bilir?

Böyle uzmanlık gerektiren bir konuda eğitimcilerden, hukukçulardan bir görüş alındı mı? Pek sanmıyorum. Doğu usulü böyle olsa gerek, ben yaptım oldu.

Zırt pırt referandum da kabak tadı verdi. Ne güzel demokrasi, millete gitmek. Millet işi gücü bırakmış, iki ay sonra yapılacak referandum için evet mi, hayır mı tartışmasına girdi.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..