Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '12

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
581
 

19 Mayıs, Atatürk'ü anma ve bayramı da kutlama !

19 Mayıs, Atatürk'ü anma ve bayramı da kutlama !
 

Türkiye'deki stadyumlarda, halkın da çoşkulu katılımı ile gerçekleştirilen, 19 Mayıs Atatürk'ü anma ve Gençlik ve Spor Bayramı kutlamalarının sadece okullarda yapılması gerektiği yönünde, Milli Eğitim Bakanlığı tüm okullara talimat göndermiş.

Sakın şaşırdım falan demeyin, Cumhuriyet'in ve Atatürk'e ait 'simge'lerin teker teker ortadan kaldırılması mücadelesi yeni değil ki şaşırasınız? Sanki stadyumlarda yapılan törenlerde okullu kızların etek boyları bu ülkede uzun uzun tartışılmadı mı? Yani etek boyları ''Uzun olsun, uzun'' diyen iktidarları unuttunuz mu yoksa?

Sakın ''Aaa nasıl olur böyle bir şey?'' diye de hayret eder pozlarına falan girmeyin, çünkü kimse sizin bu yapay davranışlarınıza inanmaz. Bir düşünün, siz olsanız kendinize inanır mıydınız? Hayır, hiç de inandırıcı olmazdı değil mi?

Peki ''10 Kasımlarda milletçe içine girdiğimiz hüzünlü ruh hali, çok da sağlıklı değil, kurtulalım artık bundan'' deyip de, bir çok yerde 10 Kasımları dört duvar arasına hapseden zihniyet, uzaydan mı geldi sanıyordunuz bugüne kadar?

Dikkat edin, bayramın adı sadece Gençlik ve Spor Bayramı değil, Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı. Anlamıyorum ki, daha açık nasıl söylesinler, söyleyebilirler, neyi kaldırmaya, unutturmaya çalıştıklarını?

''Sen nasıl söylersen söyle, anlatabildiklerin, karşındakinin anlama kapasitesi ile sınırlıdır'' sözüne günden güne daha çok inanıyorum. Aslında çoktandır ''Anma!'' diyorlardı Atatürk'ü de, biz anlamamakta ısrar ediyorduk sanırım. Yani gözlerimizi kapatınca Atatürk'ü koruyabileceğimizi, O'na kötülük yapmak isteyenlere engel olabileceğimizi falan umuyor olmalıydık muhtemelen, yoksa tüm bu olacakları tahmin etmemek, edememek mümkün değil, eğer gerçekten de çok 'saf' değilseniz tabi.

Milli Eğitim Bakanlığı, illlerdeki Milli Eğitim Müdürlüklerine onlar da ilçelere, ilçe Milli Eğitim Müdürleri okul müdürlerine, müdürler öğretmenlere, öğretmenler öğrencilere;

'19 Mayıslarda bundan sonra Atatürk'ü törenlerle anmayacağız diye yazacak ve söyleyecekler. 

Gerek yok, stadyumlara gidip orada Atatürk'e; bizlere bu Cumhuriyet'i armağan etti diye şükran borcumuzu ifade etmeye, bayram gününü kız-erkek öğrencilerin elele kutlamasına, ay yıldızlı bayraklar sallayıp, şarkılar söylemesine diyor büyüklerimiz. 

19 Mayıs, Türk ulusunun Kurtuluş Savaşı'nın başladığı günü simgeler. Dünyada emperyalizm, tam da Ulus Devletlere savaş açmışken, senin bunu dünyanın gözüne soka soka kutlamanı görmezden gelir miydi? Gelmezdi, gelemezdi ve gelmedi de.

Adamlar her 19 Mayıs'ta; geçmişlerinde Ulusal Bağımsızlıkları için savaşmış, üstelik de bu savaştan galip çıkıp, tüm dünyaya göstermiş Türkiye'nin, her yıl bu günü kutlamasına daha fazla dayanamadılar.

Ellerine geçen ilk fırsatta 'Ulusal Bayramı' kaldırmaktan da beter olacak şekilde, kuru törensel bir havaya büründürdüler ki, merak etmeyin bir kaç yıla o bile kalmaz sanırım. 

Sonuç olarak özetlemek gerekirse, elindekinin kıymetini bilmezsen, belki kaybedince anlarsın. Yok, eğer o zaman da anlamamışsan, sen onu zaten hiçbir zaman haketmemişsin demektir. Haketmediğin şeyi de nasılsa kutlamaya falan gerek yok, o yüzden de ''Boş verin aldırmayın'' derim ben, babanızın bayramı mı ne olacak?

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bütün mevzu bu zaten, ulus devletlere açılan savaş... Ulusum da uyurgezer modundayken hazır, tam sırası yani...

Adil Serkan SATI 
 12.01.2012 23:41
Cevap :
Haklısınız, malum ''Su uyur, düşman uyumaz''.  13.01.2012 13:59
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 344
Toplam yorum
: 155
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1014
Kayıt tarihi
: 22.07.09
 
 

Okur yazarım. Okur yazarlıktan kastım, okuduklarımı yazmamdır ki, bu yazılarımı genellikle 'kitap..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster