Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '10

 
Kategori
Bayramlar
 

19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı kutlu olsun

19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı kutlu olsun
 

19 mayıs kutlu olsun...


Bu gün 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı Atatürk’ün Samsun’a çıktığı gün… Evet bu bayram bu gün kutlanıyor. Peki Atatürk bu günü Samsun’a çıktığı gün olduğu için mi? Bayram ilan etti. Tabi ki değil bu günün özelliği kurtuluşun kıvılcımının çakıldığı gün olması, Türk milletinin Anka kuşu gibi küllerinden doğarak yeni Türkiye Cumhuriyeti’nin bağımsızlık meşalesinin yakıldığı gün olması, Türk halkının esaret zincirlerini kırmak için darbe vurmaya başladığı gün olması , Türk milletinin bağımsızlık şerbetini içmeye başladığı gün olması ve Türk milletinin dünyaya kafa tuttuğu gün olması …

Bunlar benim içimden gelen duygularla bu bayramı yorumlamamdır. Ben yapı olarak her zaman böyle milleti ilgilendiren şeylerin kalıplaştırılarak anlatılmasına karşıyımdır. Şimdi sayın büyüklerimiz çıkarak işte bu gün Atatürk Bandırma Vapuru ile Samsun’a çıkmıştır diye başlayarak basite indirgenmiş duygularla bu bayramı belli kalıplarla kutlayacaklardır. Benim karşı olduğum budur doğrudur yanlıştır ama bu benim yorumumdur. Bu bayram 4 milli bayramımızdan biridir. Zafer bayramı, Cumhuriyet bayramı, Gençlik ve Spor Bayramı , Ulusal egemenlik ve çocuk bayramı bu milli bayramlardan Zafer bayramı Türk ordusuna hediye edilmiştir ve Atatürk bu bayramı Türk ordusuna hediye ederken kazanılan bu zaferi ve Türkiye Cumhuriyeti’ni size emanet ediyorum bu Cumhuriyeti korumak sizin birinci göreviniz ve ülkünüzdür demek istemiştir. Cumhuriyet Bayramı’nı halkımıza hediye etmiştir ve Cumhuriyet sayesinde hür ve özgür yaşayın kimsenin boyunduruğuna girmeyin yönetim sizindir sahip çıkın demiştir.Gençlik ve Spor bayramını gençlere hediye etmiştir ve gençlere gelecek sizindir büyükleriniz hata yapabilir bu hataları görmek ve düzeltmek onların sahip çıkamadıklarına sahip çıkmak ve gelişime ayak uydurup Cumhuriyetimizi daha ileri seviyelere taşımak sizin vazifenizdir demiştir. Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını çocuklara hediye ederek gelecek sizdedir sizler bu ülkeyi ve Cumhuriyeti yaşatacak ve daha güzel hale getirecek olanlarsınız demiştir. Peki biz Atatürk’ün bu mesajlarını ne kadar anladık işte o tartışılır. Şayet Atatürk halkını bu kadar sevmemiş olsa idi. Benim doğum günüm dediği 19 Mayısı istese Atatürk bayramı ilan edemez miydi? Rahatlıkla yapabilir ve mecliste o zaman ki coşku ile bunu oy birliğinle kabul ederdi. Fakat Atamız her şeyi iyi düşünen ve ileriyi gayet iyi gören bir devlet adamı olduğu için kalıcı olan Türk Milletidir düşüncesi ile bu bayramları Türk Milletinin irade ve idaresine bırakmıştır. Şimdikiler gibi ben belediye başkanı oldum bu okula adımı verelim , şu park benim adımı taşısın türünden faaliyetlere kati suretle girişmemiş ve yapılmasına izin vermemiştir. İşte vatan ve millet sevgisi budur.

Bizlerde Atatürk gençliği olarak bu bayrama sahip çıkalım ve at gözlüğümüzü çıkarıp büyüklerimizin yaptığı yanlışlara devam etmek yerine bu yanlışlara çözüm bulma yolunda olalım ve bayramımıza, vatanımıza, milletimize , Atamıza layık bir Türk genci olarak TÜRKİYE CUMHURİYETİ ‘ ne sahip çıkalım.

19 MAYIS GENÇLİK VE SPOR BAYRAMI tüm halkımıza kutlu olsun…

saygılarımla

BURÇAK YAZICI

 
Toplam blog
: 168
: 1098
Kayıt tarihi
: 02.07.10
 
 

4 kasım 1996 yılında İstanbul'da dünyaya geldim. Bu sene ilköğretimden mezun oldum. Okul hayatımd..