Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '16

 
Kategori
Üniversiteler
 

19 yaşında olmasına rağmen "Hepimiz Bir Gün Öleceğiz" kitabını çıkaran Erencan Pekşen ile..

19 yaşında olmasına rağmen "Hepimiz Bir Gün Öleceğiz" kitabını çıkaran Erencan Pekşen ile..
 

Erencen Pekşen


19 yaşında  olmasına  rağmen  ilk kitabı  “Hepimiz  Bir Gün Öleceğiz” kitabını çıkaran  Erencan  Pekşen “Bana göre geç bile kaldım kitap yazmaya başlamak için. Çünkü hayatın ne zaman biteceğini ne zaman bu hayatımızın sonlanacağını bilmiyoruz. 'Hepimiz Birgün Öleceğiz' ismini de kitabıma bu yüzden vermeyi uygun gördüm.”

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi  okullarda okudunuz bugüne kadar?

ERENCAN  PEKŞEN-16 Nisan 1997.'de Kırıkkale'nin şirin ilçesi Sulakyurt'ta gözlerimi açtım dünya hayatına. İlk ve orta okul eğitimimi doğduğum yer olan Sulakyurt Cumhuriyet İlköğretim okulunda tamamladım. 8.sınıfta girdiğim sınav sonrasında Kırıkkale Süleyman Demirel Anadolu Lisesini kazanarak lise hayatına atıldım. Çok başarılı bir öğrenci olduğum söylenemez elbette ama sevilen bir öğrenciydim. Lise son sınıfta girdiğim üniversite sınavı sonucunda Aksaray Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümünü kazandım. Şu an Aksaray Üniversitesinde 1.sınıf öğrencisiyim.

SORU- Kitap okuma sevginiz ne zaman başladı? Yazmaya başlama hikayenizi  anlatır mısınız?

ERENCAN PEKŞEN- Kitap okuma serüvenim çok tuhaf başladı aslında. Fazla kitap okumayı sevmeyen biriydim. Lise de sınıf arkadaşımla tesadüfen bir tane kitabı okumaya başladık beraber ve kitap çok hoşumuza gitti ve kitap okumaya devam etmeye karar verdik. Kırtasiyelerden kütüphanelerden kitaplar alıp okumaya başladık. Kitapların dünyasına bir şekilde adım attık. Kitap okudukça yeni bilgiler öğrendim ve kendimi sorgulamaya başladım. Sonra dedim ki kendi kendime bende kendi düşüncelerimi kitap haline getirmeyi düşündüm ve lise son sınıf zamanlarımda yazmaya başladım. Başta elbette çok zorlandım. Fazla da acele etmek istemedim. Üniversite zamanımda ise kitabımı başarı ile tamamlayıp basım işlemleri için yayınevleriyle görüştüm. Çok şükür kitabım başarılı bir şekilde basıldı.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne  iş yapar? Kardeşleriniz nerede  okur? Onların sizin çabalarınıza bakışı nasıldır?

 

ERENCAN  PEKŞEN- .Babam doğduğum ilçe olan Sulakyurt'ta esnaflık yapmaktadır. Annem ise ev hanımı. Ailenin büyük oğluyum. Bir tane de Lise 1.sınıfta okumakta olan erkek kardeşim var.

Annem ve babam girdiğim bu zorlu süreç içerisinde desteklerini hiç bir zaman esirgemediler. Her zaman yanımda olup bana yardım ettiler. Başaracağıma gönülden inanıp beni sürekli düştüğüm yerlerde elimden tutup kaldırdılar ve başaracağıma inandırdılar. Allah'a şükürler olsun herşey yoluna girdi ve Ailemin ve çevremdeki bazı kişilerin destekleri ile kitabımı nihayete erdirdim.

SORU- İlk kitap deneyimiz “Hepimiz  bir gün  öleceğiz”in hikayesini anlatır mısınız?

ERENCAN PEKŞEN-İlk kitap ilk deneyimim oldu elbette. Daha önceden bildiğim ya da bilgi sahibi olduğum bir konu değildi elbette. Pes etmeyi sevmeyen sürekli mükemmeli arayan bir insanım. Kitap yazma ve basım işlemleri konusunda sosyal medya üzerinden araştırmalar yaptım ve bilgi alabileceğim bana destek olacaklarını düşündüğüm kişilerle görüşme yaptım. Bilgiler aldım aldığım bilgileri uyguladım ve sonunda kitabımı tamamladım.

SORU- Okul hayatı ve kitap çıkarma  bir arada  zor olmadı mı?

ERENCAN  PEKŞEN-Okuduğum bölüm ve 1.sınıf olmam dolayısıyla derslerim fazla yoğun ve yorucu değildi. Kitap yazmak için kendime zaman ayırmam gerekiyordu. Çünkü biliyorum ki bazı şeyler boş zamanlarda yapılmaz aksine bazı şeylere zaman ayrılır.  Zamanımı güzel bir şekilde kullandım ve kitabımı bitirdim çok şükür.

SORU- Okulunuzun bölümü ile yazmak arasında bir ilişki  yok bu da sizi zorlamadı mı?

ERENCAN  PEKŞEN-Okuduğum bölümün yaptığım işle elbette bir alakası bulunmuyordu. Lise zamanımda sayısal öğrencisi olmama rağmen eşit ağırlık bölümü daha fazla yatkın olduğum bir bölümdü. Edebiyatı sevdiğim ve ilgim olduğu için fazla zorluk yaşamadım kitabımı yazma aşamasında. Benim için ilginç bir serüven ve ilginç bir deneyimdi elbette. Bazı zamanlarda heyecanlandığımda oldu. Ama herşeyin üstesinden gelmeyi başardım çok şükür.

SORU- Genç yaşta kitap çıkarmak güzel bir duygu olsa gerek  devam edecek misiniz?

ERENCAN PEKŞEN- Elbette kitap yazma serüvenime devam etmek istiyorum. En kısa zamanda ikinci kitabımı yazmaya başlayacağım inşaAllah. İkinci kitabımın yazma işlemleri tamamlanır tamamlanmaz basıma göndereceğim. İlk deneyimim ilk tecrübem fazla iyi olmamış olabilir ama Allah nasip ederse ilerde daha güzel eserlere imza atmayı düşünüyorum.

SORU- Kitabınızı  okuyanlar sizce neler kazanacaklar?

ERENCAN   PEKŞEN-Kitabımı okumaya başlayanlar  ve okumuş olanlar ön yargılarından kurtulup hayatı daha yaşanılabilir kılarak, hayal ve hedeflerine daha sıkı sarılarak yaşamayı öğrenecekler inşaAllah. Hayatınızın muhasebesini yapabileceğiniz bir kitap olduğunu düşünüyorum umarım okurlarım beğeni ile karşılarlar.

SORU- Kitap  çıkarma aşamasında olumlu olumsuz bir çok tepki  almışsınızdır. Bunlardan  örnekler verir misiniz?

ERENCAN PEKŞEN-Bana çok küçük yaşta böyle işlere girmemin doğru olmadığını, ileri zamanlarda yapmam gerektiğini söyleyenler oldu elbette ama ben kimsenin söylediklerini dinlemedim. Bana göre geç bile kaldım kitap yazmaya başlamak için. Çünkü hayatın ne zaman biteceğini ne zaman bu hayatımızın sonlanacağını bilmiyoruz.'Hepimiz Birgün Öleceğiz' ismini de kitabıma bu yüzden vermeyi uygun gördüm. Yaşım daha çok genç diyenlere zaman bekletilmeye gelmez, zamanın kıymetini bilin ve biran önce harekete geçin.Fatih Sultan Mehmet İstanbul'u fethettiğinde 21 yaşındaydı. Mimar Sinan mimarlık serüvenine 50 yaşından başlamıştı ve ustalık eserim dediği Selimiye Camii 80 yaşında tamamladı. Yaşın yapmak istediğiniz işle hiç bir alakası yoktur. Yeter ki siz yapmak istediğiniz işe inanın ve emin adımlarla yürüyün gerisi zaten gelecektir.

SORU- İyi bir yazar  olmak isteyenlere neler önereceksiniz?

ERENCAN PEKŞEN- İyi bir yazar olmak isteyenler sorgulama ve araştırma aşamasında itinalı ve dikkatli bir şekilde çalışmalıdır ki seçkin yapıtlar ortaya koyabilsinler.

İyi bir yazarda aranan özellikler arasında doğru bilgi ve güzel anlatım vardır. Eğer yazı diliniz anlaşılabilir durumda ve doğru bilgiler ışığında ise iyi bir yazar olma yoluna başarıyla adım atmış durumdasınızdır.

Hayatı sorgulayarak yaşayın ve hayal ve hedeflerinizden asla vazgeçmeyin. Önüme engeller çıktı diye üzülmek yerine engelleri aşmak için çabalayın.

Sağlıcakla Kalın.

Hoşcakalın.

Emanetleri emin olana Allah'a emanet olun.

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..