Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '08

 
Kategori
Otomobil
 

2.el otomobil almak

2.el otomobil almak
 

Uzun yıllardır bir otomobil almayı düşünüyor ve araştırıyorum.

Araştırdıkca insanın ufku gelişiyor ancak kafası da biraz karışıyor.

İlk zamanlar yani 2000'li yıllarda herkesde bir yerli otomobil merakı vardı. Yerli otomobil al diyenler çoğunluktaydı. Nedenlerine gelince. Piyasası iyi, sıkışınca elden çıkarması kolay olur. Yedek parça sorunu yaşamazsın. Allah göstermesin bir kaza anında bile ister heryerini yenile ister hurda fiyatına sat. Hem kullanması da çok kolay diyenler bir hayli çoğunluktaydı.

O günlerde Avrupa arabalarının gerek yedek parça fiyatlarının yüksekliği, gerekse insanların alım gücünün düşüklüğü sebebiyle alıcısı çok zor oluyordu.

Bende o günlerde 10.000 ile 15.000 YTL arası yerli bir otomobil araştırıyordum. Ancak birşeyin farkına vardım ki yukarda bahsettiğim nedenlerden dolayı yerli araba fiyatları yüksekten uçuyordu. Galericilerden tutunda, doğru dürüst bir işi olmayanlar bile yerli araba alıp satarak bir rant elde etme peşindeydiler.

Son yıllarda gerek banka kredilerinde yaşanan gelişmeler, gerekse avrupa otomobillere olan talep artışları piyasada hem fiyatları aşağı çekti hem de piyasayı genişletti. Özellikle internet ortamının olgunlaşması insanların otomobil konusunda bilinçlenmesine büyük katkılar sağladı.

Ben de bu geçen zaman içerisinde -arabam olmamasınında etkisiyle-elimdeki nakit miktarını biraz daha arttırdım. Şimdilerde 20.000 YTL ile 25.000 YTL arası avrupa bir otomobil araştırmaya başladım. Başlamakla birlikte seçenekler o kadar çeşitlendi ki artık hangi marka ve model de araç alacağıma karar vermekte zorlanır oldum. Yakıt ve vites seçeneklerinin yanına sunroof ve klima olayı da eklenince olayın boyutları birkat daha arttı.

Sonunda aileme uygun ve düşüncelerime yakın bir modelde karar verdim. Bu modeller mini van diye isimlendirilen modeller. Reklam olmaması için marka veremeyeceğim. Ancak 7 kişilik araçlar dersem sanırım anlaşılır. Bu nokta da ise önemli bir sorunla karşılaştım. Bu tip araçların satışının çok zor olduğu(hatta son sahibi olabileceğim) çok yakıt tükettiği, vergisinin çok fazla olduğu ve lüks sınıfına dahil olduğu v.b.

Şimdi böyle arabası olan blog yazarlarının yardımlarını rica ediyorum. Şu anda satmak için çaba sarfedenler neden satmak istiyorlar ve satabiliyorlar mı?Almak isteyenler benim karşılaşmayı düşündüğüm problemler için ne düşünüyorlar.?Memnun olanlar ve olmayanlar avantaj ve dezavantajları için ne düşünüyorlar.

Şimdiden herkese teşekkür ediyorum.

Saygılarımla.

 
Toplam blog
: 18
: 5270
Kayıt tarihi
: 25.05.07
 
 

Bir bankada servis yetkilisi olarak çalışmaktayım. Kazanmayı, rekabeti ve insanlara yardımcı olmayı ..