Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

2 Renkli kurabiyeler

2 Renkli kurabiyeler
 

Herkese Merhaba ,

Cumartesi akşamı arkadaşlarımız bize gelmişti (12 kişi kadar) çok keyifli bir akşam geçirdik, tabu oynadık, demlik demlik çay içtik, arkadaşımın 2 yaşındaki kızı notebooku görünce bana ''sende emeşen (msn) var mı emeşen '' dedi :) benim ağzım açık kaldı, herhalde 5 yaşına gelince msn den tanıştığı arkadaşlarıyla parka oynamaya giderler. Ya da kendisine bir blog yapar :) henüz 28 yaşındayım ''bizim zamanımızda '' diye başlayan cümleler sarfetmek için genç sayılırım ama bu olaydan sonra benim de diyesim geldi. Bizim zamanımızda, sokakta saklambaç oynar, ip atlardık şimdi çocuklar herşeyi çok hızlı elde edip öğreniyorlar.

Cumartesi akşam ki menüm 2 renkli kurabiyeler, tavuk salatası, fırında havuç, ekmek güzeli, gül börek, acuka, kabak pastası, kumpir ve mercimek köftesiydi. Maillerinizde sütlü börek ile ilgili yapmış olduğunuz yorumlar için çok teşekkürler, denemenizden ve olumlu geri dönüşlerinizden bende çok mutlu oldum.

Bu arada sık sorulan sorulardan biri de fotoğraflarla ilgili. Maalesef gün ışığında çekemiyoruz. Ancak akşam 1-2 ekstra aydınlatma kullanarak, flaş kullanmadan, Canon Powershot S40 dijital makinayı kullanarak çekim yapıyoruz.

Malzemeler
3, 5 su bardağı un. 175 gr.margarin. 1 su bardağı pudra şekeri. 2 yemek kaşığı kakao. 1 paket vanilya. 1 paket kabartma tozu. 2 yumurta.

Yapılışı
Kakao dışındaki bütün malzemeyi karıştırıp, yoğuralım. Sonra hamuru iki eşit parçaya bölüp birine kakao ekleyelim ve kakao hamurla iyice karışana kadar tekrar yoğuralım. İki hamuru da dikdörtgen şeklinde açıp üstüste koyalım. Sonra bir tarafından kıvırarak rulo yapalım ve biraz buzdolabında bekletelim (ben bekletemedim hemen pişirdim). Rulo hamurumuzu küçük küçük keselim ve tepsiye dizelim (ben yağlı kağıt kullandım tepsi içinde) 160 C ısıtılmış fırına sürelim, üzerleri pembeleşinceye kadar pişirelim. Sonuçta tadı bebe bisküvisi gibi olan harika kurabiyelerimiz oluyor, ben bir dahaki sefere değişik şekillerde deneyeceğim.

Aslı Durkut
afiyet olsun

 
Toplam blog
: 42
: 1952
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Yemek ve pasta yapmayı çok seviyorum. Pastacılıkla ilgili çeşitli kurslara katıldım ve sertifikalar ..