Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '12

 
Kategori
Güncel
 

2 Temmuz, insanlık tarihinde kara bir leke...

2 Temmuz, insanlık tarihinde kara bir leke...
 

 

2 Temmuz 1993, Sivas'ta, tarihimizin en kara, en vahşi en acılı bir olayı yaşandı.

Işıktan korkan gerici yobazlar, ışığa saldırdılar. Saza, söze, kaleme saldırdılar.

Ve Sivas'ta

Söz yandı,

Kalem yandı,

Saz yandı.

Yüreğimiz daha çok yandı

Bu ülkenin yetiştirdiği, kültürü ile yoğurduğu,  35 aydınımız Sivas Madımak otelinde acımasızca gericiler tarafından yakıldılar.

1974'lü yıllarda,  ilk öğretmen maaşımı aldığım da, Muhlis Akarsu'nun kasetini almıştım.  Dağ köyündeki öğretmenlik günlerimde Muhlis Akarsu'yu dinlemek bana ilaç gibi gelmişti. Türkülerimizin piri Akarsu’ya da kıydılar...

1980'li yılların ortalarında genç bir ses, genç bir yetenek, sazıyla sözüyle, devrimci karakteriyle, ortaya çıkmıştı. Onu ilk kez dinlediğim de işte bu demiştim.  Ve Sivas'ta Hasret Gültekin'e de kıydılar!

Ne güneş yüzü gördüm

Ne de gökyüzü gördüm

Derde düştüm heder oldum

Beter oldum ben

Laf anlamaz, söz dinlemez oldu gönlüm

Dağlar sevdamı atamadım ben...

Hasret Gültekin 1971 - (Yüreğimizde yaşıyor)

***

Sivas Katliamından yaralı olarak kutulan, ancak komadan çıkamayarak yaşamını yitiren, felsefeci şair Metin Altıok'u kısa bir şiiriyle analım.

Özenle boyadım ipliğini sevginin

Gidip de bulamamanın incinmiş rengine

Sisi gümüş bir rüzgârla tepelerden eğirdim

Dokudum yalnızlığın bu serin kumaşını

Sesime ayrılıklardan bir gömlek diktim.

Ölümü tastamam ezberledim de geldim.

Dilimde bu buruk türkü tadıyla

Bilmem ki buradan nereye giderim

...

Ve Aziz Nesin Sivas acısını şöyle dile getiriyor:

 

Ben tanırım
Bu bulut bizim oranın bulutu
Hemşeriyiz ne de olsa
Benim için kalkmış ta Sıvas'tan gelmiş
Yurdumun bulutu
Başımın üstünde yeri var
 
...
 
Ey yüreğimin onmaz acıları
Ey beynimin dinmez sancıları
Suç ne bende ne de sende
Suç seni karanlıklara gömenlerde
Ne de olsa yurttaşımsın
Kapalı olsa da bütün vicdan kapıları yüzüne
Bilmelisin bir yerin var canevimde
 
(Milliyet Sanat,341)
 

***

2 Temmuz 1993 Sivas'ta, tarihimizin en kara, en vahşi, en acılı bir olayı yaşandı...

Işıktan korkan gerici yobazlar, ışığa saldırdılar. Saza, söze, kaleme saldırdılar.

Ve Sivas'ta ;

Söz yandı

Saz yandı

Kalem yandı

Yüreğimiz daha çok yandı...

Bu ülkenin yetiştirdiği, kültürü ile yoğurduğu, 35 aydınımız, Sivas Madımak Otelinde acımasızca gerici yobazlar tarafından yakıldı...

Sivas Katliamını unutmadık, unutturmayacağız da...

Erdoğan Şahin, Didim

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..