Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '07

 
Kategori
Güncel
 

2 ters 1 yüz

2 ters 1 yüz
 

Geçen yıl dörtgözle beklediğimiz kar yağışının bu yıl ziyaretimize hem de beklenenden erken geleceğini öğrenmem içimi ürpertti.
Her nekadar yaşadığım yerde güzel beyazlığını ayazını göremeyecek olsam da soğuk ve karlı Ankara geçmişim içimi ürpertti.
Bilmiyorum şimdi eskisi gibi kar yağıyor mu? Yağan ve erimeye başlayan kar suları soğuğun etkisi ile saçaklarda sarkıt ve dikitler oluşturuyor mu?
Bilmem hala gölbaşı buz tutuyor mu?

Nerden bu konuya geldim yazmak istediğim bu değildi. Kızım Çanakkale de lise de yatılı okuyor ve 3 yıldır ordaki soğuğun Ankara yı aratmadığını öğrendik.

Madem kış kapıda madem karda yağacak hem de erkenden ben de kış hazırlığına kızıma kışlık bir kırka örerek başlamak istedim. ( çocukluğumdaki kış hazırlıkları içinde sonabharda yapılan salçalar, depolanan patates ve soğanlar, konserve kavanozları, epey yüklüce hazırlanan kış yakacakları ile yine Ankara geldi aklıma )

Örgü işine dönelim yine. Bu iş için önce malzeme almakla işe başladım.
Kalınca ve kar beyazının üstünde sıcacık duracak pembe - turuncu - karışımı kalınca yün ve şiş aldım. Eeee sıra geldi desen uygulama işine. Nasıl bir desen yapmak lazım.. Örgü dergilerini karıştırdım. Tatmin etmedi.
Ve aklıma son yüzyılın en dahiyane buluşu saydığım internet geldi. Hemen meşhur arama çubuğuna aradığım kelimeyi yazdım. Epey bir arama sonucu çıktı karşıma. Ve ünlü bir yün markasının web sayfasını açtım.

Örgü öğreniyorum ana başlığında desen ararken epey eğlendim. Öyle hoş desen adları vardı ki; YALANCI SELANİK ( demek bir de sahicisi var ), TERS BAŞAK( düzüde var mı acaba ) , BALIKSIRTI ( bunu bir saç örme modeli olarak biliyordum ) , NOHUT ( yanına kuru fasulye süeter mi örsem ) , İŞKEMBE (sıkı durun ardından gelende ilginç ) SARHOŞ YOLU ŞAŞIRDI...! ZEKİ MÜREN'in DİŞİ ( kirpiği diye duymuşluğum var ), BAMBU, RENDE, ŞİŞLE OKLAVA....

Hey yurdum insanı bu ne yaratıcılık. Alt tarafı 2 ters 1 yüz. Nelerde bulup çıkarmışsın.

Sevdiğin birinin dişine benzetmeye çalışarak kullanmışsın kimi zaman yaratıcılığını.

Kimi zaman mutfakda kullandığın aşına kattığın bir ad vermişsin.

Kimi zaman belki de her akşam kocasının meyhaneden dönüşünü cam kenarında beklerken, 2 yüz 1 ters ören kadının meramını anlatmışsın.

Ha ben hangi modeli mi seçtim.!

Henüz seçmedim.

Bu zenginlik varken araştırmaya devam edeceğim.

Kızına özlem duyan ve eli ile ördüğü bir hırka sıcaklığı ile ona sarılmak isteyen bir annenin duygusunu yansıtan bir model arıyorum.

Bulursanız haberim olsun.

 
Toplam blog
: 6
: 618
Kayıt tarihi
: 22.09.07
 
 

43 yaşındayım. Üniversite mezunuyum. Yaşam akıp giderken yaşamın kıyısından tutunmak ya da onun t..