Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

03 Mayıs '07

 
Kategori
Şarap
 

20 Bin dolara sarap!

20 Bin dolara sarap!
 

Bugun bizim gazetelerin birinde yaziyordu. Bir is adamimiz, Istanbul'da 22 Milyar TL hesap odemis. Lokantada 4-5 kisilik bir yemek icin. Yemekte 3 adet Petrus sarap icilmis! Hesabin kabarikligida bu sarapdan geliyor...

Gecen gunlerde teyzem ve enistem annemi ziyarete gelmislerdi. Bize yemege aldik. Iki de Turk aileyi cagirdik. Allah ne verdiyse... Iki sisede sarap aldim. Petrus falan degil. Ama ayni uzumden. 2005 yili. Sisesine 7 dolar verdim.

Teyzem hic agzima dokundurmadim, dedi. Eniste de icmezmis. Baktim yanliz kaldik. Doldurdum bardagimi. Valla Petrusun tadini bilmeyiz ama bana bir lezzetli geldi... Eniste beni gorup dayanamadi. Bir bardak. Bir bardak daha...
Muhabbet buyudu. 7 dolarlik sarabimi bir methettim ki gormeyin. Kalbe iyi geldigini soyledim. Bize sarap kalmadi...

Bizim is adami 22 Milyar hesap odedigine gore, sarabin sisesine 2-3 bin dolar odemistir. Aslinda; misafirlerine bizim sarapdan da ismarlayabilirdi! Ismarlar miydi? Keyfi bilir. Ben peki sarabin sisesine 2-3 bin dolar oder miyim?...

Neyse Petrus saraplarin fiyatina baktim. 2005 yilina ait olanlari 49 dolara alabiliyorsunuz. Yillar arttikca, fiyatda artiyor. 20 Bin Amerikan dolarina da Petrus sarap var...

Internette baktim, 1889 yilina ait Petrus sarabi bile satiyorlar.

Fotografdaki saraplar "Petrus" da, o kadar eski mi bilmiyorum...
 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..