Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Haziran '12

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

20 maddelik 2000 puanlık "İdeal bir eş miyim?" tesi

Değerli okurlarım, aşağıdaki test ilginizi çekerse değerlendirin. Size uygun olduğunu düşündüğünüz her madde için kendinize 100 puan verin. Alacağınız puanı görün.

Bir de eşiniz sizinle ilgili puanlama yapsın. Bakalım, sizin kendinizle ilgili verdiğiniz puanlarla, eşinizin size verdiği puanlar arasında fark çıkacak mı?

Eşinizle sizin değerlendirmeleriniz arasında fark çıkarsa eşinize kendinizi tam olarak anlatamadığınızı düşünmelisiniz.

***

İşte “ideal bir eş miyim?” testi:

1)Eşimin benden farklı düşünmesini, olaylara farklı bakış açısıyla bakmasını bir şans olarak görürüm. Onu kendime benzetmeye çalışmam.

2)Aramızda bir anlaşmazlık olduğunda, öfkemi kontrol ederek onu anlamaya çalışırım.

3)Eşim konuşurken, o çok önemli bir şey söyleyecekmiş gibi dinlerim.”

4)Anneme ve babama saygım büyüktür. Ama eşimi küçük görmelerini veya hakkında olumsuz konuşmalarını istemem.

5)Gerek davranışlarım gerekse sözlerimle, eşime olan sevgimi her fırsatta hissettiririm.

6)Eşimle baş başa kalmak için olanaklar yaratırım.

7)Kaygı ve endişelerimle ona hayatı zindan etmem.

8)Gülümsemem ve mutlu olmam için onu görmem yeterlidir.

9)Vereceğim her kararda eşimin düşüncelerini alırım.

10Eşimin başarılarını her zaman takdir ederim.

11)Eşimden gizlim saklım yoktur.

12)Sık sık benim içi ne kadar değerli olduğunu söylerim.

13)Eşimin hatalarından daha çok iyi taraflarına odaklanırım.

14)Ona olan beğenimi ve hayranlığımı sık sık ifade ederim.

15)Evlilikte romantizmin önemini biliyorum. Bunun için eşimle mum ışığında yemek yemek, yıldızların altında dans etmek, yakamozları izlemek için fırsat yaratırım.

16)Eşim benim için önemli olduğundan, onun müzikten, sanata nelere ilgi duyduğunu takip ederim ve bunu önemserim.

17)Benim için yaptığı her şeyi takdir ediyorum. Benim için yaptıklarından dolayı ona minnettarım.

18)Onunla evlendiğim için kendimi çok şanslı görüyorum.

19)Alışkanlıkların bizi esir almasına izin vermem.  Hayatın güzelliklerini eşimle birlikte yaşarız. Güzel bir müzik, iyi bir tiyatro oyunu, romantik bir film, bir spor karşılaşması bizim vazgeçilmezlerimizdendir. 

20)Bir sorunla karşılaştığımda soruna değil çözüme odaklanırım.

***

Bu çalışmanın mutluluğunuza katkı sağlamasını diliyorum.

***

ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ*NDEN ÖDÜL

Bülent Ecevit Üniversitesi tarafından üçüncüsü düzenlenen "3. Ses Bayrağı" günleri kutlandı.

Kutlamalar sonunda düzenlenen törende "3. Ses Bayrağı" ödülleri, Türk Dil Kurumu Başkanı Mustafa Kaçalin tarafından verildi.

Türkçe Gönüllüleri-Dil İzleme Grubu Kurucu Başkanı/Eleştirmen Hüseyin Movit, Ahmet Ümit, Fatma Kılıç ve Zonguldak İlköğretim Okulu ödüle layık görüldüler.

Törende ayrıca Bülent Ecevit Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mahmut Özer, ödül alanlara üniversitenin amblemi bulunan birer plaket verdi.

***

Değerli dostum Hüseyin Movit, medyada dildeki hataları düzeltme çabalarıyla her zaman takdir ettiğim ve çok değer verdiğim bir ağabeyimdir.

Gerek kitap çalışmalarımda gerek yazılarımda bilgisi ve bilgeliğiyle de bana her zaman yol gösterici olmuştur.

Hüseyin Ağabeyimi yaptığı başarılı çalışmalarından dolayı yürekten kutluyorum.

*Eski Kara Elmas Üniversitesi

***

Değerli okurlarım, bana güvenerek yaşadığınız sorunları benimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum.

Her şeyin istediğiniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..