Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '08

 
Kategori
ÖSYS
 

2004 ÖSS Tokat il birincisi İbrahim İleri'nin başarı sırrı

2004 YILI ÖSS TOKAT İL BİRİNCİSİ VE TÜRKİYE 289. SU TOKAT ANADOLU LİSESİ VE BİLGİ DERSHANESİ ÖĞRENCİSİ, İBRAHİM İLERİ: “ BAŞARIMI PLANLI ÇALIŞMAMA, OKULUMA, AİLEME VE DERSHANEME BORÇLUYUM”

SORU- İbrahim bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ?

İ İLERİ – İsmim İbrahim İleri. Tokat’ın Emirseyit Kasabasında doğdum. 2 yaşına kadar kasabamızda yaşadım. Daha sonra Tokat’a göçtük. İlkokulu Alparslan İlkokulunda okudum. Ortaokul ve liseyi Tokat Anadolu Lisesinde tamamladım. Babam traktör tamircisi.Annem ise ev hanımı Ablam Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencisi.

SORU- ÖSS iİ Birincisi olmanızı neye borçlusunuz.Nasıl bir çaba harcadınız? Sizi bu başarıya motive eden temel etkenler neydi? Dereceniz il ve ülke genelinde nedir? ÖSS ye ne zaman çalışmaya başladınız?

İ İLERİ – ÖSS de Tokat İl birincisi olmayı çok çalışmaya ve sınav anındaki sakin olmama borçluyum. Lise 2 den itibaren çok düzenli ve proğramlı olarak çalışmaya başladım. Lise 2 den 3 geçtiğim yaz tatilini çok iyi değerlendirdim. Yaz tatilinde günlük 8 saat ders çalıştım. Yine okul açıldığı zaman okuldan arta kalan zamanlarımı çok iyi değerlendirdim. Son iki ay okula gitmeyerek evde sadece ders çalıştım.Beni bu başarıya çalışmaya bu kadar motive eden etkenler ise ailem ve dershane hocalarımdı. ÖSS de il genelinde sayısal, sözel ve eşit ağırlıklıda il birincisi oldum. Türkiye genelinde ise sayısalda Türkiye 289. su , eşit ağırlıklı da 319 ve sözelde ise 460. sırada yer aldım.

SORU- Tercihlerde hangi okulları tercih ettin? Neden bu okul?

İ İLERİ- Tıp Fakültelerini tercih ettim.Büyük bir ihtimalle Hacettepe Tıp İngilizce bölümünü kazanacağım(Yerleştirmede bu bölümü kazandı) Tıp Fakültesini tercih ederken ilk önce yapımı düşündüm. Daha sonra ise bu mesleği yaparsam , insanlığa ne kadar büyük hizmet yapacağımı düşündüm. Tıp ı tercih etmemdeki diğer etken ise iş bulmamdaki kolaylıktır.

SORU- Kitap okumakta mısın İbrahim? Kitap okumanın sana kazandırdıkları neler?

İ İLERİ- Düzenli olarak kitap okuyan bir insan değilim. Arada elime geçince kitap ve gazete okurum. Az okumama rağmen gene de sözel soruları anlamakta ve cevaplandırmakta yararı oldu.

SORU- Ailenizin , okulunuzun ve dershanenizin bu başarınızdaki katkısı ne oldu?

İ İLERİ - Bu başarımda tabii ki ailemin katkısı büyük düzeydeydi. Psikolojik sorunlarım olduğu zaman hemen çözdüler.Moralimi bozacak durumlara müdahale ettiler. Evde bana ders çalışmam için her türlü desteği verdiler. Bu başarımda en büyük pay ailemindir. Okul ve dershane hocalarımda gene konuları öğrenmemde ve sorunları çözmemde hiçbir destekten kaçınmadılar. Yine her türlü psikolojik sorunumu ailemle paylaştım.

SORU- Üniversite tamamlanınca ne olmak istersin neden? Hangi ülkede mesleğini yapmak istersin.

İ İLERİ – Üniversite tamamlanınca başarılı bir doktor olmak isterdim. Meleğimi de ülkemde yapmak isterim. Görev yapacağım yer ülkemde her yer olabilir.

SORU- Senden önce Üniversite tamamlamış insanlardan faydalandın mı ? Bunun faydası ne? Gençler sende kendinden önce Üniversite tamamlamış insanlardan faydalanıyorlar mı ?

İ İLERİ- Benden önce Üniversite tamamlamış insanlardan ne yazık ki faydalanamadım. Çünkü onlara gittikleri Üniversite ve mesleği sorduğum zaman , onlar sadece kendi yapılarını göz önüne alarak , Üniversiteyi ve mesleği anlatıyorlar. Karşısındaki insanın yapısını ve o işi başarıp başaramayacağını hiç düşünmemekteler. Ayrıca her öğrenci sadece kendi okulunu tanımaktalar. Öbür fakülteleri tanımadığından dolayı da bir karşılaştırma yapamamakta.Bence gençler kendilerinden önce Üniversite tamamlamış insanlardan faydalandıklarını sanıyorlar oysa ki, Üniversite tamamlayan insan karşısındaki genci iyice tanımadığından dolayı ona faydalı olamamaktadır.

SORU-Meslek seçimi konusunda aileler bilinçli mi? Dershaneler ve okullar meslek seçimi konusunda aileleri ve öğrencileri bilinçlendirmekteler mi? Gençler mesleklerini ne zaman ve hangi kriterlere göre seçmeli?

İ İLERİ- Bence meslek seçimi konusunda aileler bilinçsiz. Tokat gibi kırsal yerlerde ailelerin tek bildiği meslek doktorluk. Oğlum ya da kızım doktor olsun yeter demekteler. Oysa o kimse çocuğunun yapısını göz önüne almıyor . Bence dershanelerinde bu konuda yeterince bilgisi yok. Bence genler dershanelerde de yeterince bilinçlendirilmemekte.. Bana göre insan önce kendini çok iyi tanımalı.Sonra da istediği mesleği çok iyi araştırmalı. Yapacağı işe kendisi karar vermeli. Başka insanlar genci yüzeysel şekilde bilinçlendirir. Örneğin doktor ol devlet seni hemen doktor tayin etsin. Ya da mühendis ol seni daha öğrenci iken kaparlar .Hemen sözleşme yaparlar. Başka insanlar gençleri işte böyle yüzeysel yönlendirme yapar.Dediğim gibi gençler yapılana bakarak ve o mesleği bir ömür boyu yapacaklarını düşünerek yapmalı.

SORU- İşsizlik kaygısı yaşamakta mısın? Sence iyi Üniversite tamamlayanlar işsiz kalır mı?

İ İLERİ- Şu Anda hiçbir iş kolunda iş garanti değil. O yüzden her üniversite okuyan insan işsizlik kaygısı yaşar. Bu devirde Üniversitelerin isminin bir önemi yok. İş kişinin kendinde biter. Kendini iyi yetiştiren nerede olursa olsun işsiz kalmaz. O yüzden iyi Üniversite tamamlamasına rağmen kendini iyi yetiştirmeyen insan işsiz kalır.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadın mı nasıl aştın?

İ İLERİ- Sınav kaygısı ve stresinin en yoğun olduğu son hafta dışarı çıkmadım. Kimse ile görüşmedim. Evde devamlı olarak sınav düşünmeye çalıştım.Müzik dinledim.TV seyrettim. Bol bol spor gazetesi okudum. Tabii ki dershanem ve ailem bana ÖSS nin bir son olmadığını ve başaramazsam bile bunun hayatımın sonu olmayacağı gibi konuşmalarla benim bu stres ve kaygımı yenmeye yardımcı oldular.

SORU- Bize ÖSS çalışmalarında bir haftanı anlatır mısın? Bir haftada neler yaptın yıl boyunca?

İ İLERİ- Hafta içi okuldan sonra 4 saat boyunca evde ders çalıştım. Çalışırken sadece soru çözerdim. Konu çalışmalarımı dershanedeki dersler esnasında hallettim. Evde sadece soru çözdüm. Hafta sonu ise gene dershaneden sonra 5 saat boyunca çalıştım.

SORU- ÖSS sence adil mi? ÖSS ye alternatif önerilerin var mı ?

İ İLERİ- Bence ÖSS asla adil bir sitem değil. Benimle aynı düzeydeki öğrencilerin benden 15 20 puan daha düşük puan almaları buna iyi bir örnek. ÖSS sistemi yerine ÖYS sistemi gelirse o zaman çalışan insan hakkını alır.(2006 ÖSS İbrahim in dediği gibi olacak)

SORU- Bizim aracılığımızla kamuoyuna başka ne anlatacaksın İbrahim?

İ İLERİ - Sizlerin aracılığı ile ilkokul öğretmenim AHMET ULUSU Tokat Anadolu Öğretmen Lisesi Müdürü LÜTFİ SARI VE HOCALARINA , aileme, Bilgi Dershanesinin hocalarına teşekkür ederim.

ÖZETLE-Palanlı çalışan, ÖSS sistemini iyi anlayan , tecrübeden faydalanan İbrahim stresli ortamlardan da kaçarak yüz binlerce insan arasından ilk yüzlere girmiş, İbrahim e hayat boyu başarılar dilerim.

TURAN YALÇIN/TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..