Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Şubat '08

 
Kategori
ÖSYS
 

2005 ÖSS Türkiye 31. si Nefise Demir'in başarı sırrı

2005 ÖSS TOKAT İL BİRİNCİSİ VE SAYISAL TÜRKİYE 31. Sİ , TOKAT ANADOLU LİSESİ VE SINAV DERSHANESİ ÖĞRENCİSİ NEFİSE DEMİR: “ KENDİME BİR PROĞRAM BELİRLEDİM , BUNA MUTLAKA UYDUM VE BAŞARDIM”
SORU-Merhaba Nefise bize kısaca kendini tanıtır mısınız ?Hangi okulları tamamladınız?

N DEMİR- İsmim Nefise Demir. 12.12.1987 Tokat doğumluyum. İlköğretimimi Almus Merkez İlköğretim Okulunda tamamladım. Liseyi ise Tokat Anadolu Lisesinde tamamladım.

SORU-ÖSS deki başarınız hakkında bize bilgi verir misiniz ?

N DEMİR- ÖSS Sayısaldan tüm soruları doğru olarak cevapladım.2 Türkçe ve 3 Sosyal yanlışım vardı. 378.421 sayısal puanı aldım. Tüm puan türlerinde il birincisi oldum. Ayrıca sayısalda Türkiye 31. si oldum.

SORU- Hangi Üniversiteyi hedeflediniz ve bu hedefinizi ne zaman belirlediniz HEDEF Belirlemenin size ne katkısı oldu?

N DEMİR- Tercih dönemi sonuna kadar hedefim Boğaziçi Üniversitesi idi. En yüksek puanla öğrenci alan Üniversiteye gitmek istediğim için bu puanı alabilecek şekilde çalışmam gerektiğini düşündüm. Bu sayede elimden gelenin en iyisini yapmaya gayret ettim. Sonuçta istediğim bölümü kazanabilecek puanı aldım. Fakat fikrim değişti ve tıp tercih etmeye karar verdim . Hacettepe Tıp İngilizceyi tercih ettim. (Geçen yılın il birincisi İbrahim İleri de Hacettepe Tıp Fakültesini tercih etmişti)

SORU- Bu başarınızda sizi motive eden etkenler nelerdi?

N DEMİR- İnsan istediği zaman çevresindeki bütün unsurları kendini motive etmede kullanabilir. Beni de ailem arkadaşlarım okul ve dershanedeki öğretmenlerim çok etkiledi ve desteklediler.

SORU- Ailenin hedefine ulaşmadaki rolü ne oldu Nefise?

N DEMİR- Ailede öğrencinin başarıya ulaşmasında en çok katkısı bulunan unsurlardandır. Öğrenci ile ilgilenerek ve ona her zaman destek olarak yanında olmalı. Bu şekilde öğrenci kendini baskı altında hissetmez ve daha da başarılı olur.

SORU- ÖSS hazırlıkta bir hafta sonu ve hafta içi çalışma programınızı anlatır mısınız ?

N DEMİR- Çalışırken hafta sonu ve hafta içi ayırımı yapmadım . KENDİME BELİRLİ BİR PROĞRAM BELİRLEDİM VE BUNA UYDUM. Hafta sonunun hafta içinden tek farkı bir saat fazla çalışmamdı.

SORU- ÖSS çalışmalarına ne zaman başladınız ? Bunun faydası ne oldu?

N DEMİR- Lise 2 de işlediğim konuları ÖSS ye yönelik çalıştım ve bu yüzden lise 3 de fazla zorlanmadım.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşar mısın nasıl aşarsın?

N DEMİR- Sınav kaygısı fazla yaşamadım. Bir öğrenci elinden geldiğince çalışırsa ve çevresindekilerden destek görürse bir kaygı yaşamaz.

SORU- Çok kitap okur muydunuz? Bunun okul hayatınıza katkısı ne oldu?

N DEMİR- Son sene çok fazla kitap okuyamadım.. FAKAT OKUMANIN SORULARI ANLAMA VE HIZLI ÇÖZEBİLMEDE ÖĞRENCİYE YARDIMCI OLDUĞUNU DÜŞÜNMEKTEYİM.

SORU- Doğru Arkadaş seçiminin ÖSS kazanmada insana ne katkısı olmaktadır.

N DEMİR- Arkadaşlar doğru seçilmişse insanı çok olumlu şekilde etkilemektedirler. Ders çalışmak istemediğimde bir arkadaşımla sohbet ederdim. Sonra tekrar ders çalışmaya başlardım. Sıkıntılarımı paylaşma dinlenme zamanlarını değerlendirmede arkadaşlar birbirine çok yardımcı olmakta.

SORU- Okulunun ve dershanenin ÖSS çalışmalarında sana katkısı ne oldu?

N DEMİR- Okul ve dershane gerçektende öğrenci başarısında çok etkili. Okul öğrenciye belli şekilde bilgiler verir. Dershane ise bu bilgilerin yanında bu bilgileri daha pratik kullanmayı öğretir. Öğretmenler öğrencilerin dersi sevmesini ve o derse çalışmasını sağlar. Başarı için iyi bir okul ve dershane şart. Benim okulumda , dershanemde ÖSS hazırlık sürecinde bana çok yardımcı oldular. Başarımda büyük katkıları var.

SORU – 2006 ÖSS de başarılı olmak ve derece yapmak isteyenlere başka neler tavsiye edeceksin Nefise ?

N DEMİR – Öncelikle herkesin başarabileceğine inanarak programlı bir şekilde çalışmalı .Kendisini sıkmamalı. Şöyle olmazsa olmaz diye düşünmemeli. Elinden gelen gayreti gösterdikten sonra en hayırlısı olacağını bilmeli. Ve her türlü sonuca da şükretmeli.

ÖZETLE- Planlı çalışan, planına uyan , kendini fazla sıkmadan sınav kaygısı ve stresi yaşamadan, bunların üstesinden gelmeyi öğrenen insan başarı mutlaka yakalayacaktır.

TURAN YALÇIN/TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..