Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '08

 
Kategori
Sınavlar
 

2006 OKS Tokat 5. si Funda İpek'nin başarı sırları

2006 OKS TOKAT İL 5. Sİ FİNAL DERGİSİ DERSHANESİ VE HALİL RIFAT PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRENCİSİ FUNDA İPEK “ HEDEFİ BELLİ OLMAYAN GEMİYE RÜZGAR BİLE YARDIM ETMEZ”

Funda İPEK bu yıl Tokat’ta OKS sınavına giren 7235 öğrenci arasından sıyrılarak 5. olarak 7230 öğrenciyi geride bırakarak başarıyı yakalamış bir öğrenci aynı zamanda da ülke genelinde ilk 1500 e girerek başarısını kanıtlamış öğrenci .Funda ile bu başarısı üzerine zevkli sohbetimizi sizinle paylaşalım istedik.

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız Funda Hanım

FUNDA İPEK- 11.08.1992 Tokat doğumluyum ve Halil Rıfat Paşa İLKÖĞRETİM Okulu mezunuyum .

SORU- Bize başarınızdan bahseder misiniz ? Tokat’ta ve Türkiye genelinde kaçıncı oldunuz ?

FUNDA İPEK- 2006 OKS MF puanım 460.454, TM 460.744 Tokat İl. 5 siyim ve Türkiye genelinde 1317. oldum.

YORUMU- Funda İpek’i ve ailesini Tokat genelinde bu başarısından dolayı kutlarız.Gerçekten uzun bir maratondan sonra alınan güzel bir başarı.

SORU- Bize ailenizden bahseder misini? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur?

FUNDA İPEK- Annem işçi emeklisi. Babam ise sınıf öğretmeni. Bir de 7 yaşında küçük kardeşim var. Onlar her zaman benim neşe kaynağım olurlar.Başarımda her zaman büyük katkıları olmuştur.

YORUMU- Annesini babasını ve kardeşlerini hakikaten seven ve onlar tarafından da sevilen insanlar her zaman Funda gibi başarılı olurlar.

SORU- Bu başarınızda oku, aile, dershane, arkadaş çevresinin ne gibi etkileri olmuştur?

FUNDA İPEK- Başarımda okulumun , özellikle ailemin ve Final Dergisi Dershanesinin payı büyüktür. Şüphesiz başarıya beni onlar taşıdı. Ailemin desteği ve güveni olmasa belki de bu başarıya ulaşamazdım. Ailem evde bana mutlu ve sıcak bir ortam vererek ve hep arkamda olduklarını göstererek bana yardımcı oldular. Dershanem ise her türlü özveriyi bizlere gösterdi. Bizlere sınırsız etüdler ayarladı. Çalışmamız için çok farklı kaynaklar sundu. Onlara teşekkür ederim.

YORUMU- Başarılı olmaya aile, okul dershane sevgi göstererek zemin hazırlayacak ki o zaman öğrencilerde başarılı olmaya çaba harcasınlar.

SORU- Arkadaş seçimine dikkat eder misin? Bu seçimin OKS de sana ne gibi faydaları olmuştur?

FUNDA İPEK – Arkadaş seçiminin bana sadece OKS başarımda değil, hayatın her alanında önemli olduğunu düşünmekteyim. İyi arkadaş başarımıza yön verir. Sizi destekler, motive eder. Kötü arkadaş ise kendi başarısızlığını size yansıtır.Arkadaş seçimi bu yüzden çok önemlidir.

YORUMU- Arkadaşları iyi seçmeyen insan hayatı iyi seçmeyen insandır. Pek çok insan arkadaşlarının kötü alışkanlıklarının ona bulaşmayacağını sanır ama zamanla bulaşır ama iş işten geçmiş olur.Bugün uyuşturucudan bataklıklara sürüklenen gençlerin hayatına baktığımız zaman bunu açıkça görebiliriz.Bu yüzden Funda’nın arkadaş seçimindeki titizliğini desteklemekteyiz.

SORU- Kitap okumakta mısın Funda Hanım ? Bunun OKS ve okul hayatındaki etkilerini bize anlatır mısınız ?

FUNDA İPEK- Sık sık kendimi geliştirmek ve mutlu etmek amacıyla kitap okumaktayım. Özellikle yaşıma uygun olduğunu düşündüğüm İPEK ONGUN’ un kitaplarını okumaktayım. Kitap okumak inanın hem düşünce yeteneğini hem de yazım gücünü artırmaktadır. OKS ‘de özellikle Türkçe sorularını çözerken çok okumanın faydasını yaşadım her zaman .

YORUMU- Kitap okumak insanı hem dinlendiren, hem bilgi ile dolduran hem de onun mantıklı ve güzel düşünmesini sağlayan ve ibadet olarak algılandığı zamanda okumanın insana büyük zevk verdiğine inanmalı insan .

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadın mı nasıl aştın*

FUNDA İPEK- Sınav heyecanını özellikle sınava bir ay kala yaşadım. “ya bildiklerimi sınavda unutursam da soruları yapamazsam” diye endişeler yaşadım. Fakat zaman zaman da çalışmalarımın iyi olduğunu düşünerek bu kaygıdan uzaklaştım. Heyecanlandığım ve karamsarlığa düştüğüm anlarda Rehber Öğretmenimiz Fatma Tutucu Hanımdan ve ailemden destek aldım. Kendimi başaracağıma ise her zaman inandırdım tabii ki.

YORUMU- İnsanın başaramadığı karamsarlığa düştüğü anlarda çevresine moral ve motivasyon aşılayan insanlarla arkadaşlık kurarak her zaman iyiye gitmeye bakması lazım .Moral veren insanlar her zaman çevremizde bulunur yeter ki onlara rastladığımız anlarda onlardan faydalanalım.

SORU- OKS ye ne zaman çalışmaya başladınız ve nasıl çalıştınız ?

FUNDA İPEK- OKS ye çalışmaya başlamadan önce bir amaç belirledim ve bu amaç doğrultusunda hazırlandım. Çünkü şunu biliyordum ki “AMACI BELLİ OLMAYAN GEMİYE HİÇBİR RÜZGAR YARDIM ETMEZ” OKS ye kesinlikle planlı ve programlı olarak çalıştım. Farklı kaynaklardan farklı soru tipleri çözdüm. Çözemediğim soruları da hiç çekinmeden öğretmenlerime sordum. Dersi derste dinleyerek evde günlük tekrarlar yaptım. Ve en önemlisi de her zaman başaracağıma inandım

YORUMU – İnanmak, çalışmak sonucunda başarı her zaman gelecek ve kafanın takıldığı zamanda bilen insanlara soracaksın ki o zaman hayatın zorlukları sana kolay gelsin.

SORU- ÖKS Sonucuna göre hangi liseyi tercih edeceksin ve ilerde hangi Üniversitede okumak istersin?

FUNDA İPEK- OKS de 1. tercihim Tokat Fen Lisesi . Ailemin yanından şu anda ayrılmayı düşünmediğimden dolayı birinci tercihim Tokat Fen Lisesi olacak. Üniversitede ise Bilgisayar Mühendisliğinde okumak istemekteyim.

YORUMU- Ailesinin yanında mutlu olan, onlardan teşvik ve destek gören insanın , aynı zamanda da idealindeki okul bulunduğu ilde ise o zaman bulunduğu ilde okuması ona en iyi tercih olabilir.İlimizde açılan Fen Lisesinin önemi de Funda’nın tercihine baktığımız zaman daha iyi anlaşılmakta . Başarılı öğrenciler çıkaran Tokat Fen lisesi öğretmen ve idarecilerini de burada kutlamak lazım.

SORU- OKS de rehberlik ve motivasyonun önemi nedir Funda Hanım ?

FUNDA İPEK- OKS de rehberlik ve motivasyonun çok önemli olduğuna inanmaktayım. Herhangi bir dersi çalışmaktan önce bir öğrencinin kazanacağına inanması veya inandırılması gerekmektedir. Bu da rehber öğretmenlerin görevidir. Sınavla ilgili her türlü sorudan, ders çalışma yöntemlerini öğrenme konusunda, zamanı doğru kullanmada rehber öğretmenler yol göstericilerdir Sınava hazırlık sürecinde bana göre her öğrencinin rehberliğe ve motivasyona ihtiyacı vardır.

YORUMU – Öğrencilerin neye ihtiyacı olduklarını saptayarak bu ihtiyaçları kendi başlarına gideremedikleri zaman çevrelerindeki insanlardan yardım alarak her zaman başarılı olmaya gayret sarf etmeleri onları başarıya ulaştıracaktır.

Funda’nın bu başarıyı göstermesinden dolayı kendisini, ailesini, dershanesini ve rehber öğretmeni Fadime Hanımı tekrar kutluyor , Funda’ya tüm yaşamı boyunca mutluluklar diliyorum.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..