Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '08

 
Kategori
Sınavlar
 

2006 OKS Tokat 9. Enes Yılmaz'ın başarı sırrı

2006 OKS TOKAT İL 9. SU NAMIK KEMAL İLKÖĞRETİM OKULU VE SELÇUK FEN DERSHANESİ ÖĞRENCİSİ İSMAİL ENES YILMAZ : “SINAVA İYİ MOTİVE OLDUM VE SONUNDA BAŞARDIM”

İsmail Enes Yılmaz 2006 yılı OKS sınavında OKS ye Tokat’tan giren 7235 den 7226 kişiyi geride bırakarak Tokat 9. olmuş ve bu başarı ile hem geleceğini biraz daha garantiye almıştır. Bu zorlu yarışta planlı çalışması ile 9. olmasından dolayı kendisini kutlarız.

SORU- Merhaba İsmail Enes Kardeşim başarınızdan dolayı sizi candan tebrik ederim Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ?

ENES YILMAZ- 1992 İstanbul doğumluyum. Vakıfbank Namık Kemal İlköğretim Okulundan mezun oldum.

SORU- Bize başarınızdan bahseder misiniz ? İl genelinde ve ülke genelinde kaçıncı oldunuz ve bu başarınıza kaç netle ulaştınız ? BU başarıyı beklemekte miydiniz ?

ENES YILMAZ- MF Türünde il 9. su Türkiye 1651. si .Netim ise 88, 33 dü. Açıkça söylemek gerekirse ben daha büyük derece beklemekteydim.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar ve kardeşleriniz nerede okur? Bunların ÖSS Kazanmanızda katkısı nedir ?

ENES YILMAZ- Babam Karşıyaka Doğum Hastanesinde Müdür Yardımcısı .Annem ev hanımı. Kardeşlerim ise Namık Kemal İlköğretim Okulunda okumaktalar. Annem ve babamın benim başarımda katkısı gerçekten büyük. Beni sınava çok iyi motive ettiler.

SORU- OKS hazırlıkta dershane, okul, akraba gibi yakın çevre faktörlerinin sana ne katkısı oldu ?

ENES YILMAZ- OKS sınavına hazırlanırken dershanemizin bize verdiği katkı çok büyük. Özellikle rehber öğretmenimizi bizimle çok ilgilendi. Bu her zaman her yönden bizi sınava güzel hazırladı. Dershanemize çok şey borçluyuz.

SORU- Kitap okur musunuz ? Kitap okumanızın size katkısı ne oldu? OKS de .

ENES YILMAZ- Eh işte okurum. Genellikle tarihi romanları severim. Kitap okuyarak okumam güçlendi. Ve soruları daha iyi anladım. Bu da zamandan tasarruf etmeye yaradı. OKS sınavında zaman çok önemli. Bunun içinde kitap okumak lazım.

SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat edersin ve bunun OKS de sana ne katkısı oldu?

ENES YILMAZ- Arkadaşlarımı seçerken özellikle bana ne tür zararı olur ? Ne tür faydası olur ona bakarım. İkinci aşamada ise fikirlerim Benim fikirlerimle örtüşüp örtüşmediğine bakarım. OKS sınavında arkadaşlarım gerçekten önemli. Eğer sizin sınavda gerçekten başarısızlığınıza sebep olacak arkadaşınız varsa ondan uzak kalmalısınız .

SORU- OKS sonucu hangi liseyi kazandınız ve ilerde hangi Üniversitede okumak istemektesiniz ? Hangi mesleği yapacaksınız ?

ENES YILMAZ- OKS sınavı sonucunda Tokat Fen Lisesini kazandım. Henüz Üniversitede hangi okulda okuyacağıma karar vermedim. Meslek olarak Bilgisayar Mühendisliği veya Elektrik Elektronik Mühendisliği düşünmekteyim. Çünkü geleceğin en ideal meslekleri.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadın mı nasıl aştın?

ENES YILMAZ-Sınav olacağı güme kadar sınav kaygısı ve stresi yaşamadım. Fakat sınava gireceğim gün çok heyecanlandım. Bunun bir son olmadığını ve kazanamayınca hayatımın bitmeyeceğini düşünerek bu kaygıyı ve stresi aştım.

SORU- OKS çalışmalarında bir hafta sonu ve hafta içi çalışma programınızı anlatır mısınız ?

ENES YILMAZ- Hafta içi sabah saat 8 den öğle 3 e kadar okulda oluyordum. Okul çıkışı ise dershanede etüd yapmakta idim. Akşamları ise evde ders çalışmakta idim.

SORU- OKS de rehberlik ve Kişisel Gelişimin öneminden bahseder misiniz?

ENES YILMAZ- Sınav stresinin atılmasında ve sınava motive olmamızda sınav stresinin etkisi büyük rehberlik çalışmalarının .

SORU- Çevrenizde bulunan Üniversite tamamlamış insanlardan faydalandınız mı nasıl ?

ENES YILMAZ- Çevremde bulunan ve Üniversite tamamlayan insanlardan faydalandım. Bana manevi yönden yardımcı oldular. Ayrıca da derslerime yardımcı oldular.

SORU- OKS sınav sistemi sizce adil mi?

ENES YILMAZ- Sınav sistemi bence adil değil. Müziğe yatkın olan bir çocuğu nasıl Matemetige yönelteceksiniz? Bence herkes kendi kabiliyetine uygun okullara gitmelidir.

SORU- 2007 de OKS ye girecek olanlara başka neler anlatacaksınız ?

ENES YILMAZ-Gelecek sene OKS ye girecek öğrenciler sınav stresine kapılmasın. Bol bol kitap okusunlar. Anne ve babalar ise çocuklarına baskı yapmasınlar. Onlara her yönden destek olsunlar.

Enes kardeşim sana bundan sonraki hayatında da başarılar dileriz .

TURAN YALÇIN/TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..