Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '08

 
Kategori
Sınavlar
Okunma Sayısı
1106
 

2006 OKS Türkiye 33. sü Muhammed Dirican ile başarın sırrı sohbeti

2006 OKS TOKAT İL BİRİNCİSİ VE TÜRKİYE 33. SÜ NAMIK KEMAL İLKÖĞRETİM OKULU VE TOKAT SELÇUK FEN DERSHANESİ ÖĞRENCİSİ MUHAMMED DİRİCAN : BAŞBAŞA VERMEYİNCE TAŞ YERİNDEN KALMAZ”MİSALİ GRUP ÇALIŞMASI İLE BU BAŞARIYI ELDE ETTİK”

Muhammed Dirican 2006 OKS de Tokat’tan OKS ye giren 7235 kişiyi geride bırakarak 1. olurken Türkiye genelinde de 33. olarak haklı olarak Tokat2ın gururu oldu. Bizde onunla bu başarısının sırrını konuştuk.

SORU- Merhaba bize kısaca kendiniz tanıtır mısınız Muhammed bey kardeşim? Hangi okulları okudunuz ?

MUHAMMED DİRİCAN- 1992 yılında doğdum. Tokat Vakıfbank İlköğretim Okulunu tamamladım.

SORU- Bize 2006 OKS Başarınızdan bahseder misiniz ? Ülke genelinde ve Tokat genelinde başarı sıranız nedir ?

MUHAMMED DİRİCAN- OKS de Tokat il 1. si ve Türkiye genelinde 33. oldum.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar kardeşleriniz nerede okur?

MUHAMMED DİRİCAN- Annem ve babam doktor ve iki kardeşim var benden küçük. Onlarda İlköğretim Okulunda okumaktalar.Anne , babam ve kardeşimin bu başarımda bana destekleri büyük. Onlar olmasa zor başarırdım.

SORU- Başarınızda arkadaş, okul, dershane , aile, akraba gibi çevre faktörlerinin ne gibi etkisi vardı ?

MUHAMMED DİRİCAN- Başarımda ailemin, okulumun dershanemin etkisi büyüktür. Özellikle dershanem bana ders çalışmam için mükemmel bir ortam sağlamıştır. Güzel kaynaklar sundu. Selçuk Fen Dershanesinde bana emeği geçen bütün öğretmenlerime sizin aracılığınız ile teşekkürlerimi iletmeden edemeyeceğim. Arkadaşlarımın da benim gibi olmasını istemekteyim. O yüzden arkadaş seçerken azimli , çalışkan arkadaşlarla beraber olduk. Dershane arkadaşlarımdan Feyzullah ve Bünyamin ile beraber rehber öğretmenimiz grup yapmıştı. Bu beraberlikte bize başarıyı getirdi. Feyzullah 2. Bünyamin 3. oldu. Biz bu arkadaşlarla denemelerde atbaşı yarışıyorduk. Bazen ben onları, bazende onlar beni geçmekteydi. Selçuk Fen Dershanesi bu konuda bizleri tabiri caizse gaz verdi. Zaten bu konuda ailemin etkisi de çok büyüktü. Bir dediğimi iki etmediler asla. Ailemin bu başarımda etkisi çok büyüktür.

SORU- Kitap okumakta mısınız? Kitap okumanın size OKS ve hayatta ne gibi faydaları oldu?

MUHAMMED DİRİCAN- Okuma alışkanlığım var tabii ki. Severek okurum. Bence OKS ye hazırlanan öğrenciler çok kitap okumalı. Tavsiye edilen kitaplar daha yararlı.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadın mı nasıl aştınız Muhammed BEY kardeşim ?

MUHAMMED DİRİCAN- Motive olmak önemli bir şey. Sonunda kendine güven bende motive ile oldu. Dershane öğretmenlerimiz sayısını unuttuğumuz denemelerle zaten kaygılarımızı azaltmışlardı. Babam ve annemin sınav anında da her zaman yanımda olması bunu başaracağımı gösterdi. Dershane öğretmenlerim ise her şeyin derece olmadığını hayatın devam edeceğini söyleyerek bana destek verdiler. Motivasyon Başarımız için aile, rehber öğretmenlerimiz tarafından verildi . Gerekli olan grup ortamımızda vardı zaten. Hedefimiz dahilinde bu grupta beraber çalışıyorduk. “Baş başa vermeyince taş yerinden kalkmaz” atasözümüz grubumuz için geçerliydi zaten.

SORU- OKS ye ne zaman çalışmaya başladınız ?

MUHAMMED DİRİCAN- 7. sınıfın sonuna doğru başladım .Yaz boyunca OKS ye hazırlandım.

SORU- Hangi okulu kazandınız bunun sonunda ?

MUHAMMED DİRİCAN- Özel Samanyolu Fen Lisesini kazandım.

SORU- Başka neler anlatacaksınız bizim aracılığımız ile 2007 OKS ye hazırlanacak olan öğrencilere ve anne babalarına?

MUHAMMED DİRİCAN- Sınava girecek olan öğrencilere tavsiyem bol bol soru çözsünler. Düzenli olarak az ama öz planlı çalışsınlar. Hangi okulu seçeceklerini, yani hedeflerini belirlesinler. İyi bir dershane ve hocalarla çalışsınlar. Arkadaşları ile iyi geçinsinler ve onlarla grup çalışması yapsınlar .

Bundan sonraki hayatında başarılar dilerim Muhammed Bey kardeşim

TURAN YALÇIN/TOKAT

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 1083
Toplam yorum
: 342
Toplam mesaj
: 293
Ort. okunma sayısı
: 1519
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster