Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Şubat '08

 
Kategori
ÖSYS
 

2006 ÖSS Tokat 4. EML mezunu Ahmet Abbas'ın başarı sırrı

Ahmet Abbas: "Büyüklerimiz meslek liselerinin katsayı sorununu çözsünler"

SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Ahmet Kardeşim ?

AHMET ABBAS- Ben Tokat’a bağlı Çat Kasabasında oturmaktayım. İlköğrenimimi Çat Kasabasında okudum. Daha sonra Tokat Endüstri Meslek Lisesinde okudum.Üniversite sınavlarına bu sene ikinci girişim.

SORU- ÖSS’de Başarı durumunuz nedir?İl genelinde Ülke genelinde kaçıncı oldunuz? Bu başarıya kaç tane net yaparak ulaştınız? Bu başarıyı beklemekte miydiniz ? ÖSS ye ne zaman çalışmaya başladınız?

AHMET ABBAS- Sayısal 1 de 371 puan alarak İl genelinde 4. ülke genelinde ise 719. oldum. Bu dereceye toplam bölüm 1 den 120 sorudan 90 tane net yaparak ulaştım. Bu başarıyı tabii ki beklemekteydim.Aslında daha iyisini de beklemekteydim. ÖSS ye Çalışmaya başlayalı ise tam iki yıl oldu.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar ve kardeşleriniz nerede okur? Ailenizin başarınızdaki payı nedir?

AHMET ABBAS- Ailem şu an Tokat’a bağlı Çat Kasabasında oturmaktadır. Annem, babam , babaannem ve 4 kardeşim olmak üzere toplam 8 kişilik bir aileyiz. Babam belediyede mevsimlik işçi olarak çalışmaktadır. Annem ev hanımı ve kardeşlerimde kasabamızdaki okullarda okumaktalar.Ailemin benim bu başarımda çok büyük payı vardır. Özellikle annem ve babam bana çok destek oldular. Aslında ben bu sene sınava girmeyecektim.Yani vazgeçmiştim. Sebebi de dershane ücreti için maddi durumumuz hiç iyi değildi. Bu durumda ben ailemi zor durumda bırakmak istemezdim.Ancak anne ve babamın ısrarlı istekleri üzerine onları kıramadım. Dershaneye kaydımı yaptırdım.Fakat dershane ücretlerini yatırmakta ailem çok zorlandı. Çünkü ailemin hiçbir geliri yok. Sadece babamın belediyeden aldığı az bir maaşla hem ailemizi geçindirmeye hem de dershane ücretini yetiştirmeye çalıştı.Kısaca ailem ihtiyaçlarından kısarak benim dershane ücretimi yatırmaya çalıştı. Halen dershanenin son taksitini yatıramadık.Yani ailem bu zor şartlarda sınavı kazanmam için ellerinden geleni yaptılar.

SORU- Bu başarınızda okul, arkadaş, dershane, akraba, komşu gibi çevre faktörlerinin etkisi ne oldu size?

AHMET ABBAS- Çevremdeki büyüklerim sürekli olarak bana nasihat ettiler.Yol gösterdiler. Okulumun arkadaşlarımın ve dershanemin bu başarıya ulaşmamda bana sürekli destekleri ve yardımları oldu.

SORU- Çok kitap okumakta mısınız Ahmet Kardeşim? Bu kitap okumanızın sizin ÖSS yi kazanmanıza ne gibi katkıları oldu?

AHMET ABBAS- Çok Fazla olmasa da ÖSS hazırlanma sürecinde sürekli kitap okudum. Kitap okumanın hiç küçümsenmeyecek kadar faydasını gördüm. Hızlı okumayı, daha hızlı ve aktif düşünmeyi ve dolayısıyla çözme pratikliğini sağlamakta.

SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz? Bunun ÖSS ye hazırlanma sürecinde size ne katkısı oldu?

AHMET ABBAS- Özellikle arkadaş seçiminde arkadaşın beni rahatsız edecek davranışlarının olup olmamasına dikkat ederim.Nelerden hoşlandığına dikkat ederim. Bana ders çalışma isteği kazandıran ve ders çalışırken dikkatimi dağıtmayacak ve aksine bana yardımcı olacak arkadaş seçerim. Böyle davranışlara sahip olan arkadaşlarım ÖSS ye çalışırken bana çok destek oldular. Zorlandığım ve çelişkiye düştüğüm sorularda yardımlaşarak çözüme ulaştık. Kısaca doğru arkadaşın bize sadece ÖSS de değil hayatımız boyunca çok faydası olacaktır.

SORU-Aileniz dışında ÖSS çalışmalarınızda daha önce Üniversite tamamlamış insanlardan faydalandınız mı nasıl?

AHMET ABBAS- Evet faydalandım.Böyle Üniversiteyi tamamlamış veya Üniversitede okuyan insanlardan Üniversiteler hakkında bilgi aldım. Üniversiteye hazırlanırken nasıl ve neye göre çalışmam gerektiği konusunda bilgiler aldım ve bunun bana çok faydası oldu her zaman.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşar mısınız nasıl aşarsınız ?

AHMET ABBAS- Pek fazla olmasa da bazen kendimi sınav kaygısı ve stresi içerisinde bulurum. Fakat bu kaygıyı ve stresi sınavı en iyi bir şekilde yapabileceği düşünerek ve özellikle de kendime güvenerek üzerimden atarım.

SORU- Bize ÖSS çalışmalarınızda bir hafta sonu ve hafta içi çalışma programınızı anlatır mısınız ?

AHMET ABBAS- Ben ÖSS ye çalışırken belirli bir plan ve program kurmam. Ama böyle plan ve program kurduğum zamanlarda oldu. Fakat bu durum beni sıkmakta ve kendimi ağır şartlar altında hissetmekteyim. Hemen strese kapılmaktaydım. Bu nedenle böyle sıkıcı program kurmamaya karar verdim. O gün sabah kalktığımda hangi konuda eksiğim varsa , hangi konular üzerinde istekli çalışabilirim diye düşünerek ders çalıştım. Ama en önemlisi de düzenli ve tertipli ders çalışmayı asla bırakamazdım.

SORU- Hangi okulu tercih edeceksiniz ve hangi mesleği yapacaksınız Ahmet Kardeşim neden ?

AHMET ABBAS- Ben Meslek Lisesi mezunu olduğumdan dolayı maalesef bazı şartlar ve engeller var. Bu nedenle bölümüm Bilgisayar olduğundan sadece Bilgisayar Öğretmenliğini tercih edebilmekteyim. Okul olarak ta Ortadoğu Teknik Üniversitesini tercih edeceğim.

SORU- ÖSS sizce adil mi ? Alternatif önerileriniz var mı ÖSS ye ?

AHMET ABBAS- Bence ÖSS adil değil.Meslek Liseli olanlara öyle bir haksızlık yapılmakta ki bu haksızlığa bir dur demelerini İstemekteyim. Baştaki büyüklerimizden bu konuda ellerinden geleni yapmalarını rica etmekteyim. Sizce Meslek Lisesi mezunu olanlar bu sistemden faydalanabilir mi? Ve bende Meslek lisesi mezunu olduğum için faydalanabilir miyim ?

SORU- Tokat’ta yaşamanıza rağmen ülke genelinde başarılı olmanızın sizce sebebi nedir ?

AHMET ABBAS- Tokat ‘ta yaşamama rağmen ülke genelinde başarılı olmamızın ayrı bir sebebi yok. Sadece kendime güvenim ve azimli bir şekilde çalışmam sonucunda bu başarıya sahip oldum.

SORU- ÖSS de Kişisel Gelişim, Motivasyon ve Rehberliği önemseyen insanın Başarsına katkısı ne olur?

AHMET ABBAS- ÖSS ye hazırlanırken rehberlik en büyük desteğimiz ve dayanağımızdır. Bu nedenle çalışma sürecinde onların bilgi ve tecrübelerinden faydalanmalıyız. Özellikle stres ve bunalım altına girdiğimizde özellikle rehber hocalarla görüşüp onlarla sohbet ederek bu stres ve bunalımı nasıl atlatabileceğimizin yollarını öğrenmeliyiz. Kişiliğimizi bozan ve bize zarar veren her türlü hal ve hareketlerden uzak durmalıyız. Çünkü kişiliğimiz ne kadar sağlam olursa o kadar stres ve bunalımdan kurtulmamızda o oranda kolay olur.

SORU- Sevgili Ahmet Kardeşim son olarak 2007 de ÖSS ye girecek olanlara neler önereceksiniz ? Çocuğu ÖSS ye girecek olan anne ve babalara neler anlatacaksınız ?

AHMET ABBAS- ÖSS ye girecek olan arkadaşlarımın kendilerine güvenmelerini ve ÖSS sınavında başarılı olacaklarına inanmalarını ve kaygı ve strese pek fazla kendilerini kaptırmadan azimli olarak çalışmaları yeterli olacaktır.Anne ve babalarda ÖSS ye girecek olan çocuklarını fazla baskı altına sokmadan sanki onların ÖSS yi kazanmaları zorunluymuş hissi vermeden , onları bu yolda şartlandırmadan ÖSS ye çalışırken fazla üzerlerine gitmeden onlara yardımcı olmaları gerekmektedir.

TURAN YALÇIN/TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..