Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '08

 
Kategori
ÖSYS
 

2006 öss Tokat dil 1. si Tuba İnan'ın başarı sırları

2006 ÖSS TOKAT DİL 1. Sİ VE TOKAT ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ VE BİLGİ DERSHANESİ ÖĞRENCİSİ TUBA İNAN : “ NEYİ NE ZAMAN YAPACAĞIMI HEP ÖNCEDEN BELİRLEYEREK , ÇALIŞMA DÜZENİNE UYARAK BAŞARDIM”

SORU –Merhaba Tuba sizi Tokat genelinde dil 1. si olmanızdan dolayı kutlarım .Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ?

TUBA İNAN – 12.Ekim .1988 de doğdum. Kitap okumayı ve ilgi alanlarımda yoğunlaşmayı severim. Tokat Alparslan İlköğretim Okulu ve Tokat Anadolu Öğretmen Lisesinden mezun oldum.

SORU- Tuba hanım bize ÖSS deki başarınızdan bahseder misiniz Tokat ve Türkiye genelinde kaçıncı oldunuz ?

TUBA İNAN – Yabancı dil Tokat İl 1. siyim. Ülke genelinde eklemeli dil puanı ile 35. ek puan olmadan ise 90. sıradayım.Puanım 361, 183 . ÖSS ye çalışmaya 10. sınıf biter bitmez yaz tatilinde başladım Zaten 10. sınıf boyunca çalışmaktaydım ama tam yoğunlaşmamıştım.

YORUMU- Çalışmaya insan ne kadar erken başlarsa hayatta başarısı o kadar erken olacaktır.Atalarımız boşuna “ Bugünün işini yarına bırakma” dememişler.

SORU- Tuba hanım bize ailenizden bahseder misiniz anne ve babanız ne iş yapar kardeşleriniz nerede okur? ÖSS de aile faktörünün öneminden bahseder misiniz ?

TUBA İNAN – Babam öğretmen. Annem ev hanımı ve lisede okuyan bir kız kardeşim var. Kazandığım başarıdaki en büyük payda zaten onlara ait. Çünkü onlar bana hiçbir zaman baskı yapmadılar ki bu ders çalışma konusunda. Benim için bu çok önemli. Okuduğum alanla pek ilgili olmadıkları için derslerime yardım edemediler. Ama ders çalışma ortamını ellerinden geldiği kadarı ile bana uygun hale getirmeye çalıştılar. Bu konuda özellikle anneme gönülden teşekkür etmekteyim. Çünkü o da benim kadar sıkıntı çekti. Babamsa her zaman beni destekledi ve yüreklendirdi. Stresimi azaltmaya çalıştı. Sağ olsun kardeşimde beni hiçbir konuda üzmemeye çalıştı. Destekleri ve bana olan güvenleri için aileme sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum.

YORUMU* Başarıda aile faktörünün her zaman başarıya olumlu ve en önemli etkisini de bu Tuba İnan hanımın başarısında görmekteyiz.

SORU- Bu başarınızda okul, dershane, akraba, komşu gibi faktörlerin ne kadar etkisi oldu Tuba hanım ?

TUBA İNAN-Gerek öğretmenlerim, gerekse arkadaşlarım ve akrabalarım sınavlarım(ÖSS ve YDS) konusunda bana oldukça güvenmekteydiler. Beni hep desteklediler.Kendime güvenmemi sağlamaya çalıştılar. Sınavın her şey demek olmadığını hissettirdiler. Ben de bu güven ve sevgiyle rahatlıkla sınavlarıma çalıştım. Hepsine öncelikle kuzenlerime çok teşekkür ederim.

YORUMU- Aile yanında diğer yakın çevre faktörlerinin insanın başarısına katkısını Tuba^’nın sözlerine baktıkça daha iyi anlamakta zorlanmıyoruz. Ailelerde çocuklarının iyi çevrede yetişmesine yardımcı olmaya bakmalılar.

SORU- Kitap okumakta mısın Tuba Hanım ? Hangi tür kitapları okumaktasın ve bunun senin başarında katkısı nedir ?

TUBA İNAN – Çok sayıda kitap okumaktan ziyade bana hitap eden, okurken sıkılmayacağım kitapları okurum. Bu sayede kitaplardan benim için gerekli olan bilgileri daha eğlenceli bir şekilde çabucak elde edebilmekteyim. Kitap okumak insanın ufkunu genişletir ve yorum gücünü artırır. Bu da ÖSS de soruları daha çabuk ve doğru yorumlamamızı sağlar.

YORUMU- Kitap okuyup ta zararlı çıktım diyen insana rastlayamayız tabii ki . Okuyan ve faydalı olanı faydalı olmayandan ayıran ve okuduklarını düşünen ve bunları yaşayan insanlar her zaman alanında Tuba gibi 1. olacaklardır.

SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz* İyi arkadaş ÖSS de nasıl faydalı olur insana ?

TUBA İNAN – Arkadaşlarımı yaşam tarzıma ve anlaşabilme durumuna göre seçerim. Bana ve hayatıma ters bir yaşantıya sahip kişilerle arkadaşlık yapamam. Çünkü bu bana bir şeyler kazandırmak yerine kaybettirir. Arkadaş konusunda şanslıyımdır sanırım. Çünkü hiçbir arkadaşımın bana olumsuz yönde etkisi olmadı. Hepimiz ÖSS ve YDS yi kazanmak istemekteydik. Bu süreci gayet eğlenceli bir şekilde birbirimizi destekleyerek geçirdik. Hepsine yürekten teşekkürler.

YORUMU- Arkadaş konusunda şanslı olanlar ve arkadaşlarına dikkat edenler her zaman başarıya Tuba kadar yakın olan insanlardır.

SORU- Daha önce Üniversite tamamlamış insanlardan faydalandın mı nasıl?

TUBA İNAN- Elbette ki Üniversiteyi tamamlamış insanlardan faydalandım. Çünkü onlar tecrübeliydiler ve bence tecrübe kuru bilgiden daha önemlidir. Yaşanmış olan her şeyden bir ders alınır. Yaşanan şey iyi olsun kötü olsun hayat boyunca ilerdeki adımlarımıza yön verir.

YORUMU – Önde giden insanlardan nasıl önde gittikleri konusunda faydalanmak tabii ki insana başarıya giden yolda rehberlik eder.

SORU- Sınav stresi kaygısı yaşadın mı Tuba? Bunları nasıl aştın ?

TUBA İNAN- Kesinlikle her bilinçli öğrenci gibi bende sınav stresi yaşadım. Ama bu bana herhangi bir yönden zarar verecek boyutta değildi. Yeterli dozda kaygı kişiyi çalışmaya sevk eder. İnsan elindeki ile yetinmeyerek daha fazlasını öğrenmeye çalışır. Ama aşırı kaygı insana elindekinden fazlasını elde edemeyeceğini düşündürür.Bundan dolayı da kişi çalışmak yerine kendine zarar verir. Kendini üzer.

YORUMU- Kaygı ve stres her insanın doğasında vardır.Kimi insan stres ve kaygı zamanında soğukkanlılığını bozmazken , çoğu insanda aşırı heyecan yaşar. Bazı gençler sadece aşırı kaygı ve stresten kazanacakları sınav kaybederler. Ölçüyü kaçırmayan her zaman kazanır.

SORU- Tuba Hanım bize bir hafta sonu ve hafta içi çalışma programınızı anlatır mısınız ? ÖSS yi nasıl programla aştınız ?

TUBA İNAN – ÖSS ve YDS sınavına çalışırken hafta içleri 2 gün dershanede etüdlerimiz olmaktaydı. O günler içerisinde okuldan eve gelince bir süre dinlendikten ve yemek yedikten sonra bitirmem gereken testler varsa onları bitiriyordum. Konu eksikliklerimi gidermeye bakmaktaydım. Diğer dersleri önem sırasına göre çalışırken ağırlıklı olarak İngilizce çalışmaktaydım. ÖSS maratonunda zaman çok önemlidir. Bu yüzden derslere onların gerektirdiği kadar zaman ayırıyordum. Hiçbir zaman gece 12.30’u geçtikten sonra ders çalışmadım. Çünkü o saatten sonra çalışmanın bana fayda getirmeyeceğinin bilincindeydim. Çok değil verimli çalışmayı düşünüyordum. Dersi derste dinlemeye çok özen gösterdim. Çünkü bu konuyu öğrenmede en önemli aşamadır. Etüd günleri eve geç geldiğim için dinlendikten sonra genelde sadece soru çözerdim. Tek bir derse yoğunlaşırdım. Hafta sonları dershaneden geldikten sonra yine kesinlikle dinlenirdim. Soru çözerdim. Hiçbir zaman bir çalışma programım olmadı. Ama yılların verdiği bir çalışma düzenim vardı. Neyi ne zaman yapacağım belliydi.

YORUMU- Her şeyi öncelik sırası ile yapmak ve bugünün işini asla yarına bırakmamak ve düzenli çalışmak her zaman insanın başarıya götürecek şeylerdir.

SORU- Hangi Üniversiteyi tercih edeceksin ?Neden ?

TUBA İNAN – Boğaziçi Üniversitesi İngilizce Öğretmenliğini tercih etmeyi düşünmekteyim. Çünkü insanlarla bilgilerimi paylaşmak güzeldir. Zaten babam, amcam ve çoğu yakınlarım öğretmen. Kısacası öğretmenin çok olduğu ortamda büyüdüm.

YORUMU- İnsan babası ve ailesinden memnunsa babasının mesleğini de sevmekteyse o zaman hem seveceği hem de ailede sevgi ve saygı göreceği bir mesleği seçmesi son derece güzel bir şey.

SORU- Sizce ÖSS adil mi Tuba hanım* Alternatif önerilerde bulunur musunuz ?

TUBA İNAN – Bence ÖSS yeterince adil değil. Çünkü çoğu öğrenciden okula göremedikleri derslerle alakalı olarak soru çözmeleri istenmektedir.Sanırım bu konuda en çok sıkıntı çekende benim. Benimle beraber alanında yabancı dil okuyan öğrenciler. Çünkü ÖSS den iki sene önce gördüğümüz dersler olan fen dersleri ve matematik çözmek zorunda kaldık. Ama bu dersleri 3. sınıftan sonra tekrar almıyoruz Bu da benim o derslerle ilgili konuları unutmamıza neden olmaktadır. Bu durumda nasıl soru çözebiliriz ki?

YORUMU – Gençlerde ÖSS sistemini iyi öğrenerek bu sistemin kendilerine faydalı olan yönlerini yakalamaya baksınlar nasıl olsa onlar tek başına onu değiştiremeyecekler.

SORU- Tokat’ta yaşamanıza rağmen ülke genelinde nasıl derece elde ettiniz ? Tokat’ta yaşamanın etkisi ne oldu?

TUBA İNAN – Ben bulundum ortamın olanaklarından en iyi şekilde yararlanmaya çalıştım. Bana göre ders çalışma konusunda Tokat’ın büyük şehirlerden pek bir farkı yoktu. Gerek dershanem gerekse okulum almam gereken eğitimi en iyi şekilde verdiler. Kaynaklarımız yeterliydi.Çalışma olanaklarımız iyiydi. Öğretmenlerimizi de oldukça tecrübeliydi. Ailemin desteği sonsuzdu ve sonrası da bana kalmıştı.

YORUMU – İşte başarı diye buna denmekte .

SORU- Rehberlik ve kişisel gelişimin önemi nedir ? Bunun ÖSS de ne önemi var sizce *

TUBA İNAN – ÖSS’de Rehberlik ve Kişisel Gelişimin önemi oldukça fazladır. Çünkü ne yapması gerektiğinin farkında olmayan bireyler rehberlik sayesinde bilincine kavuşur. Bir hedef sahibi olur.Hedefi olan bireyse o konuda motive olur. Hedefine ulaşmak için elinden geleni yapar.

YORUMU- Kişisel Gelişimi ve rehberliği önemseyen insan her zaman başarıya bunu yapmayana nazaran daha yakın olur.Kişisel Gelişim kitapları ve dergileri okuyanlar bir süre sonra kendilerine güven geldiğini görerek mutlu olacaklardır.

SORU –2007 de ÖSS ye gireceklere ve onların anne ve babalarına başka neler anlatacaksınız Tuba Kardeşim?

TUBA İNAN - ÖSS ye girecek öğrencilerin anne ve babalarına tavsiyem çocuklarının ders çalışma tekniğinin ne olduğunu öğrenmeleri ve çocuklarına ona göre davranmaları.Kimi öğrenci vardır. Birileri ona sürekli ders çalış deyince çalışır . Kimisi vardır ders çalışma ders çalışma konusunda iteklendiğinde dersten soğur veya az çalıştığı düşüncesine kapılarak telaşlanır. Bu yüzden anne ve babalar duyarlı olmalı ve asla çocuklarına ders çalışma ve ÖSS yi kazanma konusunda baskı yapmamalıdır.

YORUMU – Evet baskı yaparak değil, özendirerek, korkutarak değil de sevdirerek ve güzelce çalışmaya destek vermek her zaman insanı başarıya ulaştırmaktadır. Tuba’nın başarısından dolayı ailesini, okulunu ve öğretmenlerini , dershanesini tebrik ederiz.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..