Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mayıs '07

 
Kategori
Eğitim
 

2007 mezunlarına güle güle...

Birinci sınıfta dersinize girdim. İkinci sınıfta dersinize girdim. Üçüncü sınıfta dersinize girdim. (Uygulama dışında bu yıl, sınıf olarak dersinize girmedim.) Söyleyin Allah aşkına, Sınıf Öğretmeninden, Anasınıfı Öğretmeninden ne farkım var?

Toplam (16) saat dersinize girdim. Yetmedi, ders aralarında (sizi KPSS’ye hazırlamak amacıyla) İzleme Testleri yaptım. Daha yetmedi mi? Yetmemiş olmalı ki, yine birkaç dakika, benimle birlikte olmak istiyorsunuz.

Söyleyeceklerimi, birlikte olduğumuz zamanlarda söyledim.

-Burada da bir İzleme Testi uygulayın, mı, diyorsunuz?
-Daha önce söyleseydiniz olmaz mıydı? Biliyorsunuz bu işler, soruları yazmak, fotokopi yaptırmak gibi biraz hazırlık ister. Madem ki İzleme Testi yapmam konusunda bu kadar ısrar ediyorsunuz, o halde hemen -(1) soruluk- testimizi uygulayalım.

Soru 1: Hocanın, siz öğrencilere, her üniteden sonra İzleme Testini uygulamasının, en önemli gerekçesi, aşağıdakilerden hangisidir?

a) Yardım vermeyen arkadaşlarımızla aramızı açmak için.
b) Hocanın hobilerini doyurmak için.
c) Hocanın kaprislerini doyurmak için.
d) Sınav sonuçlarını dış camlara asarak, bizi el aleme rezil etmek için.
e) Bize eziyet etmek için.

-Doğru cevap hangi seçenek mi?
-Siz bulacaksınız. Biliyorsunuz, soruların cevapları verilmez.
-Hocam o zaman sınav yapmak neye yarar? Doğru cevabı söylemedikten sonra.
-Biliyorsunuz, doğru cevabı siz bulacaksınız, demiştim.
-O zaman da kafamız allak bullak oluyor, hocam. Çünkü, bize göre doğru olan seçenek ile size göre doğru olan seçenek farklı.
-Olsun, bana göre doğru olanı bulacaksınız.
-Biz sizin kafanızın içinden geçeni nasıl bileceğiz, hocam?
-O sizin sorununuz. Görüyorsunuz ki, İzleme Testleri konusunda, hala kendinize güvenemiyorsunuz.

Okul bir istasyondur; öğrenciler gider, öğrenciler gelir. Gidenler, bizden hep bir şeyler götürür ve bizi sona yaklaştırır. İşte ben bu yüzden, mezuniyet gecelerini hiç sevmem. Sizin neşeli olduğunuz gecelerde, buruk bir acı yaşarım.

-Neden sustunuz öyle? Bugün eğlenmek için gelmediniz mi buraya?

Hepinize güle güle diyor, yaşam boyu, başarı ve mutluluklar diliyorum. 23.05.2007.

 
Toplam blog
: 425
: 3089
Kayıt tarihi
: 06.12.06
 
 

Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi..