Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '08

 
Kategori
Sınavlar
 

2007 OKS Tokat 17. Furkan Akbaş'ın başarı sırrı

2007 OKS TOKAT İL MERKEZ 17. Sİ VE TOKAT SELÇUK FEN DERSHANESİ İLE İBNİ KEMAL İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRENCİSİ FURKAN AKBAŞ: “ TECRÜBELERDEN HER ZAMAN YARARLANDIOM VE BAŞARILI OLDUM”

SORU- Merhaba Furkan Nasılsınız ? Başarınızdan dolayı sizi tebrik ederim.Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okulları okudunuz ?

FURKAN AKBAŞ- 1993 yılında Mersin’in Tarsus İlçesinde doğdum. İlkokul 1 ve 2. sınıfı Amasya’nın Taşova İlçesinde, 3, 4, 5, 6. sınıfı ise Aydın’da okudum. 7. sınıfı GOP İlköğretim Okulunda 8. sınıfı ise İbn-i Kemal İlköğretim Okulunda tamamladım.

SORU- 2007 OKS başarınızdan bahseder misiniz ? Bu başarıya kaç net yaparak ulaştınız ?

FURKAN AKBAŞ- Tokat Merkez’de 17. oldum. Aslında sınav öncesi OKS için daha iyi başarı beklemekteydim.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur ve onların başarınızda katkısı nedir ?

FURKAN AKBAŞ- Annem ÖĞRETMEN.Babam İse doktor. 7 yaşında bir erkek kardeşim var. Kardeşim İpek İlköğretim Okuluna gidecek bu sene.

SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz ? Arkadaş seçiminin OKS Başarınıza olan etkisi nedir ?

FURKAN AKBAŞ- Arkadaş seçerken beni anlayan, beni iyi yöne sevk eden , çalışkan kişiler olmasına dikkat ederim. Arkadaşlarım beni derslerime ve sınava motive olmamda etkili oldular.

SORU- Sizden önce OKS ye girmiş, hayatta başarılı olmuş insanlardan faydalandınız mı nasıl?

FURKAN AKBAŞ- Elimden geldiğince faydalanmaya çalıştım. Çevremdeki insanlar başarılarını etkileyen olumlu ve olumsuz faktörler. Çalışmalarıma kısmen yön verdi.Sınavlarda başarılı olan insanlardan nasıl bir yol izlediklerini ve bunun için neler yaptığını , nerelerden vazgeçtiğini, başarılı olanların neyi yapamadıklarını ve bunun muhtemel sebeplerini öğrenmeye çalıştım.

SORU-Kitap okumakta mısınız ? Kitap okumanın size OKS de kazandırdıkları neler ?

FURKAN AKBAŞ- Çok fazla kitap okumadım. Başarımın düşük olmasının sebeplerinden birisi de bu olduğunu düşünmekteyim.

SORU- Hangi okulun hangi bölümünü kazandınız ve Liseden sonra hangi Üniversiteye gitmek istemektesiniz ? Hangi mesleği yapacaksınız ?

FURKAN AKBAŞ- Tokat Fen Lisesini kazandım. Hacettepe Tıp Fakültesinde okumak istemekteyim. Babamın şiddetle karşı çıkmasına rağmen doktor olmak istemekteyim.

SORU- OKS ye çalışmaya ne zaman başladınız ve bize son bir yılda çalışma programınızı anlatır mısınız ?

FURKAN AKBAŞ- OKS ye 7 sınıfın yaz tatilinde hazırlanmaya başladım. Düzenli bir programım yoktu. Saatle ders çalışmazdım. Günlük soru ve konu limitlerimi tamamlayarak günümü tamamlardım.

SORU- OKS de akraba, komşu, dershane, gibi yakın çevre faktörlerinin sizin başarınızda etkisi nedir ?

FURKAN AKBAŞ- OKS uzun mesafeli bir koşu bana göre. Biz koşarken yolumuzu açacak engelleri kaldırmak , bize destek olmak, bizi olumlu etkiler. Okul, aile, dershane üçgeni başarının temelini oluşturur.

SORU- OKS sistemi adil mi ? Size göre nasıl olmalı OKS ?

FURKAN AKBAŞ- Bence yeni getirilen 6, 7 ve 8 sınıflardaki sınavlar daha uygun olur.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadınız mı nasıl aştınız ?

FURKAN AKBAŞ- Çok ciddi anlamda stres yaşamadım. Sınavdaki heyecanım başarımın düşmesine sebep oldu.

SORU- Bütün bu başarınıza rağmen ilerde işsizlik kaygısı yaşamaktan korkmakta mısınız ?

FURKAN AKBAŞ- Şimdilik böyle bir kaygı yaşamamaktayım ama Üniversite tamamlayıp yıllarca iş bulamayan insanları da görmekteyim.

SORU-Tokat’ta yaşamanıza rağmen böyle bir başarı yakalamak sizce avantaj mı yoksa dezavantaj mı ?

FURKAN AKBAŞ- Bu soruya Tokatlı olsam alınırdım. Tokat’ta olmam benim için dezavantaj değildi.Çünkü iyi bir dershanede iyi öğretmenler tarafından yetiştirilmiş olmak başarılı olmamı sağladı.

SORU- 2008 de OKS ye girecek olanlarla onların anne ve babalarına neler anlatacaksınız ?

FURKAN AKBAŞ- Sınavdan pişmanlık ve üzüntü yaşamamaları için zamanlarını çok iyi değerlendirsinler. Onlara şimdiden başarılar dilemekteyim. Bu sene bazı şeylerden fedakarlık yapmaları gerekmektedir. Düzenli ve programlı olmak her şeyi çözecektir. Ailelere söyleyebileceğim en önemli şey “Allah sabır versin”.

İlginize çok teşekkür ederim Furkan Kardeşim.

TURAN YALÇIN
TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..