Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '08

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

2007 OKS Tokat 3.sü Ruhi Erdem Ergüden' in başarı sırrı

2007 OKS TOKAT İL 3. SÜ VE NİKSAR İLKÖĞRETİM OKULU İLE FİNAL DERGİSİ DERSHANESİ ÖĞRENCİSİ RUHİ ERDEM ERGÜDEN: “ÇALIŞAN İNSAN AŞILMAYAN DAĞLARI AŞAR, GEÇİLMEYEN ENGELLERİ KOLAY GEÇER”
SORU – Merhaba Ruhi, Seni 2007 OKS deki başarından dolayı tüm Tokat adına tebrik ediyorum. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ?

RUHİ ERDEM ERGÜDEN- Öğrenimime Niksar ilköğretim Okulunda başladım ve bu sene bu okuldan mezun oldum.

SORU- Bize 2007 OKS başarınızdan bahseder misiniz ? Ülke ve il genelinde kaçıncı oldunuz ve bu başarıya kaç net yaparak ulaştınız ?

RUHİ ERDEM ERGÜDEN- OKS de 99 sorudan 95 tanesini doğru 4 tanesini yanlış yaparak 93.67 net ile bu başarıya ulaştım. TM puanıma göre ülke genelinde 166. ve Tokat il genelinde 3. MF puan türüne göre ise Türkiye genelinde 190. ve il genelinde gene 3. oldum. Türkiye sıralamasında yüzdelik dilimim 0.02 oldu.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların OKS kazanmanızda ve derece yapmanızdaki katkısı ve rolü ne oldu RUHİ ERDEM ERGÜDEN- Annem İngilizce Öğretmeni.Babam ise Matematik öğretmeni. Bir tane ağabeyim var .Niksar Anadolu Lisesinde okumakta. Ailem bana hem maddi yönden hem de manevi yönden çok büyük katkı sağladı. Derslerim için gerekli olan metaryelleri sağladılar.Anlamadığım ve öğrenemediğim konuları bana ağabeyim öğretti. Ailemin benden fazla bir beklentisi yoktu. Beni baskı altında tutmadılar.Sürekli olarak bana destek verdiler. Kendime güvenimin gelmesini bile onlar sağladılar. Karar vermeyi ise bana bıraktılar. Bu da benim başarılı olmamda her zaman olumlu etki yaptı.

SORU- Kitap okumayı sever misiniz ? Kitap okumanın size başarınızda ne katkısı oldu ?

RUHİ ERDEM ERGÜDEN-Kitap okumayı çok severim. Kitap okuya okuya soruları daha iyi kavramaya başladım. Okumam hızlandı.Kelime dağarcığım arttı. Verilen bir şekli kafamda başka açılardan canlandırmam güçlendi.

SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat edersin ? OKS Başarınızda bunları ne gibi etkileri oldu ?

RUHİ ERDEM ERGÜDEN –Seçtiğim arkadaşların ahlaklı, benim kafama uygun, ileri hakkında görüşleri olan, bana zor zamanlarımda elverecek tipte olan arkadaşları seçmeye dikkat etmekteyim. Bana göre doğru arkadaş kişinin karşısına koyduğu aynadaki görüntüsüdür. Yani benim gibi olan, bana yardım edecek, beni gönülden sevecek olandır. OKS de bunun olumlu etkilerini gördüm. Gerek sınava girmeden önce gerekse sınava girerken kendime güvenmemi sağladılar. Kendi görüşlerini aktararak benim sınavda daha da verimli olmamı sağladılar.

SORU- OKS ye ne zaman çalışmaya başladınız ? Bize OKS çalışmada bir hafta içi ve hafta sonu çalışma programınızı anlatır mısınız ?

RUHİ ERDEM ERGÜDEN –OKS ye 8. sınıfa başladığım sene hazırlanmaya başladım. Bence tüm öğrenciler 8. sınıfa geçtikleri yıl kendilerine bir program yaparak yazın yavaş yavaş işlerin

İ temellendirmeye başlamalılar. Ben programımı bu şekilde ayarladım. Okulda öğrendiğim konuyu tekrarlamak , ayrıntılı bilgi için konu üzerinde araştırma yapmak ve sıcağı sıcağına pekiştirici test çözmek , hafta sonu ve hafta içi öğrendiklerinin hepsiyle ilgili karma test çözüp eksiği gidermek programımın temelini oluşturmaktaydı.

SORU- OKS ye çalışmakta okul, dershane, akraba, komşu gibi yakın çevre faktörlerinin sizin üzerinizde ne etkisi oldu ?

RUHİ ERDEM ERGÜDEN- OKS ye çalışırken okulum, dershanem, aile akraba çevrem hem bana materyal sağladı, hem kon u hakkında bilgi verdi, hem de psikolojik manevi destek verdi.

SORU- Niksar’da yaşamanıza rağmen 2007 OKS de ülke genelinde derece yapmak nasıl bir duygu? Niksar’da yaşamak avantaj mı yoksa dezavantaj mı ?

RUHİ ERDEM ERGÜDEN - Tokat’ın Niksar ilçesi sakin bir ilçe. Ama eğitim konusunda büyük şehirlerde olan malzemeden , öğretmen kadrosundan daha fazlası var . Bunun için doğa ile iç içe , insana huzur veren bir şehir benim için avantaj oldu.

SORU- OKS ye hazırlanırken başarılı meslek sahiplerinden ve daha önce OKS ye girmiş insanlardan faydalandın mı ? Faydalandınsa nasıl faydalandın ?

RUHİ ERDEM ERGÜDEN – Başarılı meslek sahibi insanlardan faydalandım tabii ki. Onların hayat hakkındaki görüşlerini aldım. Kendime bir hayat çizgisi belirledim. Önemli olanın bizim cebimizin kabarıklığı değil, ülke hazinesinin kabarıklığı. Bunun için hedef daha yüksek olmalı. Yalnız alçakgönüllü olup, insanın ulaştığına da şükretmesi gerekir diye düşünmekteyim.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadın mı nasıl aştın ?

RUHİ ERDEM ERGÜDEN – Sınav kaygısını ve stresini ben daha çok aile ortamında bulduğum huzur ve sükunetle attım. Çünkü üzerimde baskı yoktu.Ayrıca dershanedeki rehber öğretmenimden de bu konuda bilgi aldım. Bana söyleneni yaptım.

SORU-Hangi okulları tercih edeceksiniz ? İlerde hangi Üniversitede okumak istersiniz ve hangi mesleği yapmak istersiniz neden ?

RUHİ ERDEM ERGÜDEN- Ben Ankara Fen Lisesini ilk sıraya koydum. Sonra Aydın Fen lisesi, sonra Bursa Fen lisesi . Ayrıca lisede sonrası için Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi ve Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi , ODTÜ Elektrik Elektronik Mühendisliği , Bilkent Bilgisayar Mühendisliği gibi meslekler ve okullar kafamda canlanıyor. Ayrıca edindiğim tecrübelere, daha doğrusu tecrübelerden edindiğim bilgiye göre insanın meslek isteği zamanla değişmekte.

SORU- OKS sence adil mi ? OKS sistemine alternatif önerileriniz var mı ?

RUHİ ERDEM ERGÜDEN – OKS hiç adil değil. Çünkü bir insanın hayatı iki saatle sınırlandırılamaz. Ayrıca her öğretmenin görüşü farklı oluyor. Bir merkez okulunda okuyan bir öğrencinin okul başarı puanı 50 olurken, ondan daha düşük seviyeli bir merkez okulunda okuyan öğrencinin başarı puanı 55 oluyor. Bu adaletsizlik için el becerileri olan öğrenciler meslek liselerine yönlendirilmeli , diğer öğrenciler ise yetenek sınavlarıyla Fen veya Anadolu liselerine gitmeli. Yetenek sınavları her sene iki aşamalı olup, 6, 7, 8 sınıf için toplam 6 sınavda olmalıdır.

SORU- Kişisel Gelişim, Rehberlik gibi kavramlardan faydalandınız mı nasıl ?

RUHİ ERDEM ERGÜDEN – Kişisel Gelişim ve Rehberlik uzmanlarını önemsemekteyim. Onlar bende mevcut olan potansiyeli ortaya çıkarmamı sağlıyorlar.

SORU- 2008 de OKS ye girecek olanlarla onların anne ve babalarına bizim aracılığımızla neler anlatmak istemektesiniz ?

RUHİ ERDEM ERGÜDEN – 2008 de çocuğu OKS ye girecek olan anne ve babalar çocuklarını sıkıntıya sokmamalılar . Unutmamalılar ki, bu ülkede pazarcıya da , çiftçiye de , marangoza da çöpçüye de ihtiyaç var. Bir ailede bu konuda güven ortamı olmalı. Öğrencilerde bu ülke için çalıştıklarını akıllarında bulundurarak , her şeyin kendi ellerinde olduğunu bilsinler. Çalışırlarsa aşılmayan dağlar aşılır. Geçilmeyen engeller geçilir. Her şey bu ülke için.

Teşekkür ederim bu bilgiler için Ruhi Erdem Kardeşim.Lise ve Üniversite hayatında da İlköğretim hayatınız gibi üstün başarılar dilerim.

TURAN YALÇIN/TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..