Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '08

 
Kategori
Sınavlar
 

2007 OKS Tokat 5. si Merve Betül Gökçe'nin başarı sırrı

2007 OKS TOKAT MERKEZ 5. Sİ , GOP İLKÖĞRETİM OKULU VE SELÇUK FEN DERSHANESİ ÖĞRENCİSİ MERVE BETÜL GÖKÇE: “HER ZAMAN MORAL VE MOTİVASYONUMU ARTIRARAK BAŞARIYA ULAŞTIM”
SORU- Merhaba Merve Betül Kardeşimiz OKS de göstermiş olduğunuz bu başarıdan dolayı sizi kutlarım.Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ?

MERVE BETÜL GÖKÇE- Tokat’ta doğdum.Tokat’ta büyüdüm .8 sene Tokat Gaziosmanpaşa İlköğretim Okulunda okudum.

SORU- Bize Başarınızdan bahseder misiniz ? İl ve ülke genelinde OKS de kaçıncı oldunuz ?Bu başarıyı beklemekte miydiniz ?

MERVE BETÜL GÖKÇE- Tokat Merkezde 5. oldum. Dershanede yaptığımız netlerden daha düşük nete ulaştım. Daha iyilerini de yapabilirdim.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve Babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur ? Onların başarınıza etkisi nedir ?

MERVE BETÜL GÖKÇE –Babam KBB uzmanı . Tokatlı.Annem Adanalı ve onun mesleği de pratisyen doktor.4 kardeşiz ve en büyükleri de benim.Şüphesiz ki ailemin sınavda başarılı olmamam katkısı çok büyük. Beni desteklemeleri benim kendime olan güvenimi artırdı.Bu da sınavın sonucunu doğrudan etkiledi.Aileme çok teşekkür ediyorum.Siz olmasaydınız başaramazdım.

SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz ve bunun OKS Başarınıza etkisi ne oldu ?

MERVE BETÜL GÖKÇE- En önemlisi arkadaşta aradığım özellik güvenilir olmasıydı. Onlar kötü günlerde hep yanımdaydılar. Ders çalışmaya teşvik ettik hep birbirimizi . Ayrıca birbirimize moralde verdik.İnsanın , kendisini destekleyen arkadaşlarının olması , ona çok katkı sağlıyor.Böyle olunca sınavdaki başarımı da olumlu olarak etkiledi.Test çözmenin yanında , birbirimize de vakit ayırdık.Böylece aramızdaki ilişki kopmamış oldu.

SORU- Senden önce OKS ve Üniversite tamamlamış meslek sahiplerinden faydalandın mı nasıl ?

MERVE BETÜL GÖKÇE – Evet faydalandım. Ama tabii ki her söylenene de kulak asmadım. Başkalarının olumsuz düşünceleri , beni de kötü etkileyebilirdi.Ama güvendiğim kişilerle konuşup , onların fikirlerini almak tecrübemizi artırdı.

SORU- Kitap okumakta mısınız ? Kitap okumanın OKS Hazırlıkta sizlere ne gibi katkıları oldu ?

MERVE BETÜL GÖKÇE- Tabii ki.Zaten hocalarımızda , bizi bu yönde teşvik ettiler.Kitap okuma limitlerini düzenlediler. Bazen kitap okumaya , test çözmekten fırsat kalmayabiliyordu. Bunları da bir şekilde telafi edebiliyorduk.Kitap okumakta, yorum gücümün artması sağladı. Özellikle paragraf sorularını çözerken çok işime yaradı.

SORU-Hangi okulu tercih edeceksiniz? İlerde hangi Üniversitede okumak istersiniz neden?Hangi mesleği yapacaksınız ?

MERVE BETÜL GÖKÇE- Aslında Samanyolu Kolejini istemekteydim. Fakat ailemden uzak olmak ve arkadaşlarımdan kopmak istemedim.Bunun için Tokat Fen lisesini tercih ettim.Ama Üniversite için bir hedefim şimdilik yok.Meslek seçimine gelince, Aile mesleği olan Tıp ilgimi çekmekte.Ama mimarlıkta güzel tabii ki…

SORU- OKS çalışmaya ne zaman başladınız ve Son bir yılda OKS çalışmalarınızda bir hafta sonu ve hafta içi çalışmalarınız nasıldı anlatır mısınız ?

MERVE BETÜL GÖKÇE - Aslında 6. sınıftan bu yana çalışmaktayız. Ama sıkı bir çalışma 7 den 8 e geçerken başladı. Bir günlük programımıza gelince, okul çıkışı Selçuk Fen Dershanesindeki etütler , konu tekrarlarımız veya sınavlarımız oluyordu. Eve geldiğimizde ise bir saat dinlenerek ders çalışmaya , test çözmeye yeniden başlıyorduk.Uyuyuncaya kadar da soru çözüyorduk. Ama tabii ki belirli aralıklarla molalarda vardı.Hafta sonu da genellikle dershanede geçmekteydi. Öğleden sonra eve gelince de test çözmeye devam ediyorduk. Ara sıra TV izlemek ve ailemle beraber gezmelerde olmaktaydı. Ama asla gevşeklik olmadı. TV izlemekten yaptığım fedakarlığın karşılığını yıl sonunda aldım.

SORU- Okul, aile, dershane, akraba, komşu gibi yakın çevre faktörlerinin sizin başarınızda etkisi nedir ?

MERVE BETÜL GÖKÇE- Önceki sorularda da cevapladım. Desteklerinin başarıma etkisi büyük.Annem, babam, kardeşlerim ve akrabalarım, arkadaşlarım , öğretmenlerim, hatta takımım Fenerbahçe Şampiyon olarak beni sınava motive etti. Hepsi de beni destekledi. Başarım için ellerinden geleni yaptılar.

SORU- OKS sistemi nasıl ? OKS Sistemine alternatif önerileriniz var mı ?

MERVE BETÜL GÖKÇE – Bizler bu sistemin son kurbanlarıyız zaten. Çünkü 4 senelik lise hayatımız , yalnızca 2 senelik bir sınava bağlı.Ufak bir hata , büyük sonuçlara mal olabilmekte. Çokta karamsar olmayalım. Sadece ona odaklanmamız performansımızı artıran faktör doğal olarak.Yalnızca onun için çalıştık.Hem iyi hem de kötü.. Aslında Avrupa’daki gibi proje sistemi olsa , hem eğlenceli olur, hem de üretkenliğimiz artar.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadınız mı ? Nasıl aştınız ?

MERVE BETÜL GÖKÇE- İnsan çalıştıktan sonra kendinden emin olabiliyor. Ama içinde ufak bir şüphe de kalıyor tabii ki.Ya bir aksilik olursa diye. Fakat ailemin ve öğretmenlerimin destekleri ve yardımları bize yardımcı oldu. Çok sıkıntı çekmedim.

SORU- Bu kadar başarınıza rağmen ilerde gene de işsiz kalma kaygınız var mı ?

MERVE BETÜL GÖKÇE- Şimdiden bunu düşünmek saçma geliyor bana. Ben elimden geleni yaparım. Ayrıca fazla tercih edilmeyen bir bölüm olursa , daha rahat olurum. Çok sıkıntıya düşersem , geçici Bir süre için yurtdışı bile düşünülebilir .

SORU- Tokat’ta yaşadığınız halde bu kadar başarılı olmanızın sebebi nedir sizce ?

MERVE BETÜL GÖKÇE- Nesi varmış Tokat’ın. İstanbul gibi büyük şehirle Tokat gibi bir şehri karşılaştıracak olursak oradaki dershane burada da var. , oradaki kaynakların , kitapların aynıları burada da var. Öğretmenlerimiz de ellerinden geleni yapmaktalar. Hatta burası daha rahat . çünkü rakipleri tanıyabiliyorsun. Sen azimle çalıştıktan sonra….

SORU- Son olarak 2008 de OKS ye girecek olanlarla onların anne ve babalarına neler anlatacaksınız ?

MERVE BETÜL GÖKÇE- Genelde klasik olur böyle soruların cevapları. Birkaç cümle ekleyecek olursak , TV maçlardan fedakarlık yapın. Derslerde fazla gevşemeyin. Yazılıları ihmal etmeyin ve en önemlisi de kötü bir sınav sonucunda da moralinizi bozmayın. Hep bir sonraki sınava bakarsanız , moraliniz bozulmaz. Herkese başarılar.

Çok teşekkür ederim Merve Hanım..

TURAN YALÇIN
TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..