Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '08

 
Kategori
ÖSYS
 

2007 ÖSS il birincisi Tahir Daldal'ın başarı sırrı

SORU – Merhaba Tahir 2007 ÖSS deki başarınızdan dolayı sizi ve ailenizi , okulunuzu ve dershanenizi yürekten kutlarım. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ?

TAHİR DALDAL- Plevne Ortaokulu ve Anadolu Öğretmen Lisesini tamamladım.

SORU- Bize başarınızdan bahseder misiniz? Tokat ve ülke genelinde kaçıncı oldunuz ve bu başarıya kaç net yaparak ulaştınız ?Bu başarıyı bekliyor muydunuz ?

TAHİR DALDAL- Bu başarıyı beklemekteydim. Türkiye genelinde ekli puanda 80. eksiz puanda ise 762. oldum. Fen-1 hariç diğer alan testlerini full’ a yakın olarak yaptım. 150 sorudan 142.5 net ile bu başarıya ulaştım.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar ? Kardeşleriniz nerede okur ve onların başarınıza olan katkısı nedir ?

TAHİR DALDAL- Ablalarım lise mezunu.Şu anda ikisi de evli. Babam emekli.Annem ise ev hanımı. Ailemin başarımda tabii ki çok büyük etkisi oldu.

SORU- Kitap okumakta mısınız ? Kitap okumanın size ÖSS ve hayatta ne gibi faydaları oldu?

TAHİR DALDAL- Bu sene fazla kitap okuyamadım. Ama okuduğum zamanlarda da çok faydasını gördüm. Gazete, dergi, makale okumayı çok severim. Bu tip yayınlar insanın genel kültürünü geliştirmekte. Okuma hızını artırmakta.

SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz? Arkadaş seçiminin ÖSS ve hayatta sizlere ne gibi etkisi oldu?

TAHİR DALDAL- Arkadaş, her konuda insana desteğini esirgemeyendir. Zeki insanlarla arkadaş olmak insanı çalışmaya sevk eder.

SORU- ÖSS ne zaman çalışmaya başladınız ? Bize ÖSS çalışmalarınızda son bir yılda hafta içi ve hafta sonu çalışma programınızı anlatır mısınız ?

TAHİR DALDAL- Ben son sene çalışmaya başladım ama bence lise 2’de başlanmalı. Günde ortalama 350- 400 arasında soru çözerek çalıştım.

SORU- ÖSS çalışmakta dershane , okul, akraba vb gibi yakın çevre faktörlerinin size ne gibi katkısı oldu?

TAHİR DALDAL- Dershanemiz verdiği kaynaklarla her zaman bize destek oldu. Bizi ruhen sınava hazırladı. Arkadaşlarımızla tatlı bir rekabet ortamı oldu.

SORU- Tokat’ta yaşamanıza rağmen ülke genelinde başarı elde etmenizin sebebi nedir ? Tokat’ta yaşamak avantaj mı yoksa dezavantaj mı?

TAHİR DALDAL- Bence Tokat’ta yaşamanın ÖSS ye hazırlıkta herhangi bir olumlu ya da olumsuz yanı yok .

SORU- Daha önce Üniversite tamamlamış insanlarla ve meslek sahiplerinden faydalandınız mı nasıl?

TAHİR DALDAL- Evet faydalandım. Meslekler ve kazançları konusunda bilgi aldım.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadınız mı ? Nasıl aştınız ?

TAHİR DALDAL- Basketbol oynayarak, Age Of Empines ve Fifa 2007 oynayarak stresimi attım.

SORU- Hangi okulları tercih edeceksiniz ve hangi mesleği yapacaksınız ? Neden ?

TAHİR DALDAL- Boğaziçi ve TOBB İşletme, Ankara Üniversitesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesini tercih edeceğim.Çünkü işletmenin bana çok uygun olduğunu düşünmekteyim. Hukuk Fakültesi mezunlarının ise çalışma alanı çok geniş .

SORU- ÖSS sizce adil mi? ÖSS ye alternatif önerileriniz var mı neler ?

TAHİR DALDAL- Ben siyasi patiler gibi düşünmemekteyim.ÖSS kesinlikle kalkamaz. 1 milyon 700 bin adaydan sadece 200 bin aday yerleşecek. Bu yüzden hangi birisi yerleşecek? Eğer sınav kalkarda not sistemi gelecek olursa o zaman adaletsizlik olur bence.

SORU- Kşisel Gelişimi, rehberliği, tecrübeli insanlardan faydalanmayı önemser misiniz? Bunun size bugüne kadar ne faydası oldu?

TAHİR DALDAL- Tabii ki önemserim meslekleri önemsemek adına.

SORU- ÖSS ye hazırlanan ve hazırlanamayan Tokat Gençliğinin , Türk Gençliğinin genel sorunları neler ve sizce nasıl aşılır ?

TAHİR DALDAL- Bence en önemli sorun ahlaki çöküntü. Bugün sigara kullanma yaşı ilkokullara kadar düştü. Uyuşturucu derseniz gençliğin baş belası. Bunların yüzünden pırıl pırıl gençlerimiz kayıp gitmekte. Bunlar için tanıtıcı seminerler düzenlenmeli.Aileler ve gençler bilinçlendirilmeli.

SORU- Bütün bu başarılarınıza rağmen işsizlik kaygısı yaşamakta mısınız ? Nasıl aşacaksınız ?

TAHİR DALDAL- Tabii ki düşünmüyor değilim. Ama gene de çalışma ve azmi kaybetmedikten sonra açılacak çok kapı var. Umudunu kaybetmiş insan kendini kaybetmiştir.

SORU- 2008 de ÖSS ye girecek olanlara ve onların anne ve babalarına neler anlatacaksınız ?

TAHİR DALDAL- Çocuklarına baskı yapmasınlar. her şeyin hayırlısını istesinler. Çalışmaya sevk etsinler. Onların kararına saygı duysunlar.

Çok Teşekkür ederim ilginize Tahir Kardeşim.
TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..