Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '08

 
Kategori
ÖSYS
 

2007 ÖSS Tokat 6. sı Hakan Kesmen'in başarı sırrı

2007 EA-1 TOKAT 6. SI TOKAT FEN LİSESİ VE SELÇUK FEN DERSHANESİ ÖĞRENCİSİ HAKAN KESMEN. “ ÖSS ADAYININ BAŞARISI İÇİN TOKATTA YAŞAMAK OLUMSUZ BİR ETKİ YAPMIYOR

SORU- Merhaba Hakan. ÖSS de almış olduğunuz başarınızdan dolayı seni candan tebrik ederim.Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okulları okudunuz ?

HAKAN KESMEN- 10.01.1989 da Tokat’ta doğdum. İlköğretim Okulu 5. sınıfa kadar Namık Kemal İlköğretim Okulunda , son 3 yılını ise 26 Haziran İlköğretim Okulunda okudum. Tokat Fen Lisesinden mezun oldum.

SORU- Bize başarınızdan bahseder misiniz ? İl ve ülke genelinde kaçıncı oldunuz ve bu başarıya kaç tane net soru yaparak ulaştınız ? Bu başarıyı beklemekte miydiniz ?

HAKAN KESMEN - ÖSS sayısal-1 puanım 371. Türkiye’de derecem 2705. EA-1 puanım 369. Tokat il genelinde derecem 6. Türkiye genelinde derecem 2801. Bu puanlara 162 netle ulaştım. Sonuç beklediğimden hemen hemen aynısı gibi geldi

SORU- Anne ve babanız ne iş yapar ? Kardeşleriniz nerede okur ve onların size ÖSS de ne gibi destekleri oldu ?

HAKAN KESMEN- Babam inşaat işinden emekli. Annem ise ev hanımı. Ablalarım Üniversite mezunu ve şu an öğretmenler. Küçük kardeşim ilköğretim 4. sınıfa geçti. Ablalarımla sürekli olarak iletişim içinde oldum.Önerilerini dikkate aldım. Anne ve babam desteklerini hiç kesmediler. Bana güvendiler.Onların desteği ile sınava psikolojik açıdan hazırlanmış oldum.

SORU – Kitap okumakta mısınız ? Kitap okumanın size Üniversite hazırlıkta ne gibi faydaları oldu ?

HAKAN KESMEN- Kitap okurum ama istediğim düzeyde olduğunu düşünmüyorum. İnşallah Üniversitede bu açığımı kapatmayı düşünmekteyim.

SORU- Arkadaş Seçiminde neye dikkat edersiniz ve bunun size hayatta ve ÖSS de kazandırdıkları neler oldu ?

HAKAN KESMEN- Arkadaşlarım genelde okul ve dershanede beraber zaman geçirdiğim kişilerden oluşmaktaydı. Hepside başarılıydı ve ahlaki olarak hepside birbirinden üstündü.Burada diğer arkadaşlarıma da arkadaş seçimi konusunda dikkatli olmalarını önermekteyim.

SORU- ÖSS ye sizden önce girmiş olanlarla meslek sahibi olanlardan faydalandınız mı? nasıl ?

HAKAN KESMEN- Faydalandım.Meslek seçimi konusunda görüşlerini aldım. Düşüncelerinin etkili olduğunu söyleyebilirim.

SORU- Hangi okulları tercihte bulundunuz? Neden ?

HAKAN KESMEN- Tercihlerimin tamamı tıp fakültelerinden oluşmaktaydı. Çapa, Cerrahpaşa, Ankara, Gazi başta olmak üzere 16 tercih yaptım.

SORU- ÖSS de başarılı olmak için okul, aile, dershane, akraba, komşu gibi yakın çevre faktörlerinin ne gibi etkisi olmakta insana ?

HAKAN KESMEN-ÖSS de başarılı olmak için tüm faktörlerin size uygun olması gerektiğini düşünmekteyim. Ben de özellikle dershane öğretmenlerimin katkılarıyla bu başarıyı elde ettiğimi düşünmekteyim.

SORU- ÖSS ye hazırlıkta son bir yıl çalışmalarınızı anlatır mısınız ? ÖSS ye hazırlanmaya ne zaman başladınız ?

HAKAN KESMEN- ÖSS ye son 1 yıldan bu yana hazırlandım. Burada diğer arkadaşlara önerim, son seneye sıkıştırmamalarıydı.Çünkü son 1 yılda hem hafta içi hem hafta sonu hiç durmaksızın çalıştım. Bu başarıyı uzun yıllara yaymalarının onlar için avantaj olacağını düşünmekteyim.

SORU-ÖSS sistemi sizce adil mi ? ÖSS ye alternatif önerileriniz var mı ?

HAKAN KESMEN – ÖSS ye yaklaşık olarak 1.5 milyon insan girmekte.Ama yerleşen aday sayısı oldukça sınırlı. Onun için başka alternatif olduğunu düşünmemekteyim.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadınız mı ? Nasıl aştınız ?

HAKAN KESMEN- Sınav kaygısı bende oldukça fazlaydı. Bu sorunumu özellikle dershanedeki danışman hocam sayesinde aştım. Bana her zaman “ Başaracağız, ben senden çok iyi şeyler bekliyorum” gibi cümleler söyledi.Moral verdi.Bu konuda en büyük desteği veren danışman hocama teşekkür etmeyi bir borç olarak görmekteyim.

SORU- Tüm bu başarınıza rağmen ilerde işsiz kalma kaygısı yaşamakta mısınız ?

HAKAN KESMEN- Kısmen yaşamaktayım.Seçeceğim mesleğin önünün açık olduğunu düşünmekteyim.Bu da beni biraz rahatlatmakta.

SORU- Tokat’ta yaşamanıza rağmen bu başarıyı elde etmeniz nasıl duygu? Tokat’ta yaşamak dezavantaj mı yoksa avantaj mı Üniversite adayına ?

HAKAN KESMEN- ÖSS de en büyük etkenin öğrencinin kendisi olduğunu düşünmekteyim. Daha sonra dershane ve okul gibi etkenler gelmekte. Tokat’ta yaşamanın bir dezavantaj olduğunu düşünmüyorum.

SORU- Bu sene ÖSS de istediği puanı alamayan bir sene daha mı hazırlansın yoksa puanı tutan yeri yazsın mı ?

HAKAN KESMEN- Bir yıl daha çalışmayı göze alabiliyorlarsa tekrar girsinler. Ama alamıyorlarsa düşük puanlı Üniversiteleri yazmalarını önermekteyim. Bu konuda herkesin kişisel görüşlerinin daha önemli olduğunu düşünmekteyim.

SORU- Ailelerin meslek seçimi konusunda bilinçli olduğunu düşünmekte misiniz ? Bu konuda neler söyleyeceksiniz ?

HAKAN KESMEN- Her aile çocuğunun iyi bir meslek sahibi olmasını ister. Ama zorlama yapmanın doğru olmayacağını düşünmekteyim.Bence aileler sadece tavsiyelerde bulunmalı ve gereğini öğrencilere bırakmalı.

SORU – 2008 de ÖSS ye girecek olanlarla, onların anne ve babalarına neler önereceksiniz ?

HAKAN KESMEN- Ellerinden geleni yaptıkları takdirde başarılı olacaklarını düşünmekteyim. Onlara da önerim bu olacak.

Teşekkür ederim Hakan Kardeşim.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..