Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '08

 
Kategori
ÖSYS
 

2007 Öss Tokat il birincisi Gözde Tunçbilek'in başarı sırrı

2007 ÖSS SAY-1, SÖZ-1 TOKAT İL 1. Sİ VE EA-1 , SAY-2 TOKAT 2. Sİ, BİLGİ DERSHANESİ VE TOKAT FEN LİSESİ ÖĞRENCİSİ GÖZDE TUNÇBİLEK: “ÖSS ADAYI BAŞARMAK İÇİN, HEDEF BELİRLEYEREK, O HEDEFE ULAŞMAK AMACIYLA KENDİNİ AŞMAYA BAKMALI “


SORU- Merhaba Gözde, ÖSS 2007 deki üstün başarınızdan dolayı seni ve aileni candan kutlarım. Bize kısaca kendinizden bahseder misiniz? Bugüne kadar hangi okulları tamamladınız?

GÖZDE TUNÇBİLEK- Adım Gözde Tunçbilek. Tokat doğumluyum. Cumhuriyet İlköğretim Okulu ve Gaziosmanpaşa İlköğretim Okulundan mezun oldum. Bu sene de Tokat Fen Lisesinden mezun oldum.

SORU- Bize bu sene ÖSS de aldığın başarıdan bahseder misiniz* Bu başarıya kaç net soru yaparak ulaştınız? Ülke ve il Genelinde kaçıncısınız?

GÖZDE TUNÇBİLEK- Sayısal 2 puanım 371.699 . Bu başarıya 173 netle ulaştım. Say-1, Sözel 1 de Tokat 1. si, EA -1 , SAY-2 DE Tokat 2. si oldum. Say-2 de ülke genelinde ise 371. oldum.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar , kardeşleriniz nerede okur ve bu başarınızda katkıları ne oldu?

GÖZDE TUNÇBİLEK- Annem öğretmen, babam ise İl Kültür ve Turizm Müdürlüğünde şube Müdürü ve o da öğretmen kökenli.Bana yardımları çok olmuştur.Kardeşim ise yok.

SORU- Kitap okumakta mısınız? Kitap okumanın hayatta ve ÖSS de size katkısı ne oldu?

GÖZDE TUNÇBİLEK- Kitap okumaktayım. Kitap okumak paragraf sorularında bana pratiklik kazanırdı. Soruları daha çabuk kavramama katkısı oldu.

SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat etmektesiniz ve bunun ÖSS Hazırlıkta size ne katkısı oldu?

GÖZDE TUNÇBİLEK- Arkadaş seçiminde dürüstlüğe önem vermekteyim. Benim için doğru arkadaş davranışlarında samimi olan ve seni yüz üstü bırakmayan kişidir. Arkadaşlarım sıkıntılı zamanlarda çabuk toparlanmamı ve çalışmaya devam etmemi sağladılar.

SORU- Bize ÖSS çalışmalarınızda son bir yılda bir hafta sonu ve hafta içi çalışma programınızı anlatır mısınız?

GÖZDE TUNÇBİLEK- Günlük çözdüğüm soru sayısını 250’nin altına düşürmemeye çalıştım. Hafta içi okulda soru çözüp evde konu tekrarı yaptım. Hafta sonu da çözmekte zorlandığım soruşları dershane öğretmenlerimle beraber çözdüm.

SORU- Aile, dershane, okul gibi faktörlerin başarınıza katkısı neydi?

GÖZDE TUNÇBİLEK- En Büyük desteği ailem ve dershane öğretmenlerimden aldım. Onlar olmasaydı ne böyle düzenli çalışabilirdim ne de bu puanı alabilirdim. Beni her zaman teşvik edici ve yönlendirici oldular.

SORU- Tokat’ta yaşamanıza rağmen ÖSS de ülke genelinde derece yaptınız. Tokat’ta yaşamak sizin için ÖSS başarıda avantaj mı yoksa dezavantaj mı ?

GÖZDE TUNÇBİLEK- Bence Tokat’ta yaşamak bir avantaj. Sosyal aktivitelerin azlığı insanı ders çalışmaya yönlendirmekte. Bu da başarıyı elde etmemde büyük etken oldu.

SORU- Meslek sahiplerinden faydalandınız mı? Onlardan fikir aldınız mı? nasıl?

GÖZDE TUNÇBİLEK- Evet. Tercih döneminde seçmek istediğim meslekler hakkında o meslek sahibi kişilerden bilgi aldım.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadınız mı nasıl aştınız ?

GÖZDE TUNÇBİLEK- İnsanın elinden geleni yaptığına inandığı zaman zaten stresi olmuyor.

SORU- Hangi Üniversitenin hangi bölümünü tercih edeceksiniz? Neden ?

GÖZDE TUNÇBİLEK- Boğaziçi Endüstri Mühendisliğini tercih edeceğim. Endüstri Mühendisliğinde iş yelpazesinin geniş olması , kişiliğime daha uygun olması nedeni ile tercih etmekteyim.

SORU- ÖSS sistemi adil mi? ÖSS ye alternatif önerileriniz neler?

GÖZDE TUNÇBİİLEK- Bunca senelik emeğin 3.5 saatle sınırlandırılması tabii ki adil değil. Fakat Türkiye şartlarında da en uygun sınav sistemi bu görünmekte. Farklı uygulamalar objektif olmayabilir. Yalnız soru seçimine özen gösterilmeli. Özellikle bu yıl olduğu gibi kolay soralım denilerek soru kalitesi de düşürülmemeli.

SORU- Daha önce ÖSS de başarılı olmuş insanlardan faydalandınız mı ? Nasıl?

GÖZDE TUNÇBİLEK- Kesinlikle. Onlarla sık sık fikir alış verişinde bulundum.

SORU- Sizce Tokat Gençliğinin en önemli sorunları neler? Bunların çözüm yolları neler ?

GÖZDE TUNÇBİLEK- Kararsızlık. Sorumsuzluk. İnsan kendine bir hedef belirlemeli ve sonra bu hedefe ulaşmak için sürekli kendini aşmaya çalışmalı.

SORU- Bunca sene başarınıza rağmen gene de işsizlik kaygısı yaşamakta mısınız ?

GÖZDE TUNÇBİLEK- Sürekli olarak kendini geliştiren bir insanın böyle bir kaygı yaşayacağını sanmıyorum.

SORU- 2008 de ÖSS ye girecek çocuğu olan anne ve babalara ve ÖSS ye girecek öğrencilere neler tavsiye etmektesiniz?

GÖZDE TUNÇBİLEK- Öğrenci beklediği hedefe ulaşmak için proğramlı olarak çalışmalı.Kendine güvenmeli. Anne ve babalarda bu çalışmalarda çocuklarını rahat bırakmalı. Onların kararlarına saygı göstermeli. Destekleyici olmalı.

Teşekkür Ederim Gözde

TURAN YALÇIN/TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..