Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '08

 
Kategori
Eğitim
 

2008 mezunu öğrencilerime teşekkür

2008 MEZUNU ÖĞRENCİLERİME TEŞEKKÜR

Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü Kamu Personeli Seçme Sınavı’ında (KPSS) yıldan yıla başarılarına yenisini ekliyor. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından 2008 yılı Haziran ayında yapılan KPSS sonuçlarına göre mezun ettiği 37 öğrencisisinden 31’i atanarak, yüzde 80’in üzerinde (%83, 78) başarı elde eden İlahiyat Fakültesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü, Sonbahar ve Şubat (Kış) atamalarıyla birlikte başarısını daha yukarı çekecek. Ayrıca, bir kişi de atanmak için yeterli puanı aldığı halde, memur olduğu için, kurumlararası geçişe izin verilmediğinden atanamamıştır. Diğer bir deyimle atanma oranı, %86, 48'dir.

237 bin 124 kişinin girdiği KPSS’de, 3 bin 700 İlahiyatçı yer aldı. İlahiyat alanında birincilik, ikincilik ve onbirinciliği Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü elde etti.

İlahiyat alanında birinci olan aynı bölüm öğrencisi 95, 841 puanla Türkiye genelinde 70. olurken, 94, 910 puan alıp alanında ikinci olan öğrenci ise Türkiye genelinde 177. oldu. 91, 582 puan alan başka bir öğrenci ise alanında onbirinci olup, Türkiye genelinde bin 320’nci oldu.

İlahiyat Fakültesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü’nde, öğrenciler “tam öğrenme” yaklaşımıyla (stratejisiyle) aldıkları eğitimle sınava sürekli hazır tutuldu ve bir dönemde her bir dersten öğrencilere 10’ar adet test uygulanarak, konuları hem en iyi bir şekilde kavramaları, hem de sınava yaklaşıldığı dönemde ders çalışma adeti ortadan kaldırılarak, kendilerine güven sağlandı.

Çukurova Üniversitesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü; Eğitim Bilimleri puanında, kendi alanında 2002’de 78, 11 puan ile 2. sırada yer alırken, 2004’de 82, 14 ile 1., 2005’te 89, 03 ile üçüncü, 2006’da 90, 97 puan ile ikinci, 2007’de de 92, 13 puan ile birinci oldu. 2008’in ÖSYM tarafından önümüzdeki günlerde açıklanacak istatistiğinde başarı grafiğinin düşmeyeceği, öğrenciler yakınen izlendiği için tahmin edilmektedir.

KPSS’nin yapıldığı 2001 yılından bu yana Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü, her yıl kendi alanında ilk 3 arasında yer alırken; Çukurova Üniversitesi bölümleri arasında 3 yıl birinci, 2 yıl ikinci, sırayı aldı.

Türkiye genelinde ise, 2002 yılında 25., 2004 yılında 1396 okul arasında 7., 2005 yılında 1253 okul arasında 7., 2006 yılında 1339 okul arasında 9., 2007 yılında ise 1189 okul arasında 16. Sırada yer alarak, sınava giren yaklaşık 1200 bölüm arasında konumunu korudu.

 
Toplam blog
: 425
: 3089
Kayıt tarihi
: 06.12.06
 
 

Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi..