Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '08

 
Kategori
ÖSYS
 

2008 ÖSS söz-2 Tokat 1. si Emre Kurban ile başarısının sırrını konuştuk

2008 ÖSS DE SÖZ-2 DE TOKAT İL 1.Sİ OLAN TOKAT FİNAL DERGİSİ DERSHANESİ VE TOKAT ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ ÖĞRENCİSİ EMRE KURBAN 2009’DA ÖSS ‘YE GİRECEKLERE ÖNERİLERDE BULUNDU:” İNANMAK VE SEVMEK BAŞARININ EN ÖNEMLİ İKİ AYAĞIDIR” DEDİ
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Bugüne kadar hangi okulları okudunuz ve nerelerde yaşadınız?

EMRE KURBAN- Adım Emre Kurban. 17 Aralık 1989’da Tokat’ta doğdum. İlköğretimimi Tokat İbn-i Kemal İlköğretim Okulunda, ortaöğretimimi ise Tokat Anadolu Öğretmen Lisesinde tamamladım.

SORU- 2008 ÖSS de ülkede ve Tokatta aldığınız derece nedir? Bu başarıya kaç tane net yaparak ulaştınız?

EMRE KURBAN-2008 ÖSS de Söz-2 puan türünde Türkiye 64.sü, Tokat il birincisi oldum.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanı ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur ve onların bu başarınızda katkıları nelerdir?

EMRE KURBAN- Ailem, anne, baba ve bir erek kardeşle birlikte dört kişilik çekirdek aileden oluşmaktadır. Babam serbest meslek sahibi, annem ise tekstil sektöründe çalışıyor. Erkek kardeşim ise Tokat Anadolu lisesinde okuyor.

SORU- ÖSS Çalışmaya ne zaman başladınız? Son bir yılda Bir hafta sonu ve hafta içi çalışma programınızı anlatır mısınız? Hedefine ulaşmak isteyen bir ÖSS adayı çalışmaya ne zaman başlamalı?

EMRE KURBAN-Ben ÖSS hazırlığına ciddi anlamda son sınıfta başladım. Ama liseye ilk başladığımdan beri ÖSS’nin bilincinde olup son yıl için kendimi psikolojik olarak iyi hazırladım. ÖSS konularının birçoğunu daha önceki yıllarda öğrendim ve o konularla ilgili pratik ve tekrarı son yıl yaptım. Ben hafta içi okula, hafta sonu dershaneye gittiğim için bir denge bulmam gerekirdi. Bunu da haftayı günlere bölerek başardım. Haftanın üç günü okul için, dört günü ÖSS için çalıştım. Ayrıca belirli bir program da yapmadım. Ben istedikçe çalıştım ve faydasını çok gördüm. Bence alt yapı sağlam tutulduğu sürece ÖSS’de başarı için üç ay bile yeterli bir zaman. Yeter ki inançla değerlendirilsin. Ancak önceki yılları boş geçirmemek gerekir.

SORU- Kitap okumakta mısınız? Kitap okumanın öğrenim hayatınız boyunca size katkısı ne oldu? ÖSS adayının ne tür kitap okumasını tavsiye etmektesiniz?

EMRE KURBAN-Kitap okurum. Hiç olmazsa ki haftada bir kitap bitiririm. Çünkü okudukça anlama yeteneğim gelişti. Hızlı anlamaya, hızlı karar vermeye başladım. Kitap okuma insanın ufkunu açıyor.

SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat etmektesiniz? ÖSS sürecinde bu seçiminizin olumlu ve olumsuzluklarına nasıl şahit oldunuz?

EMRE KURBAN- Arkadaş seçiminde en çok şuna dikkat ettim. Bir yerlere arkadaşla giderken ben gelemem dediğimde darılmayanları, beni anlayabilenleri seçtim. Beni çalışmalardan alıkoymayan, bana gereksiz zaman kaybı yaptırmayan arkadaşlar seçtim.

SORU- ÖSS sistemi adil mi? Siz ÖSS sistemine alternatif önerilerde bulunur musunuz?

EMRE KURBAN-Bence bu sistem ülkemiz şartları için en iyi sistem. Evet, eksik yönleri vardır. Onun için ideal sistem diyemeyiz. Ancak o kadar öğrenciyi ayıklayacak, hatası sıfırlanmış bir sistemi oluşturabilmek bana göre mümkün değildir. Bazı insanlar mutlaka mağdur oluyordur. Bunu çözmek ise ÖSYM’nin yapacağı iş değil. Milli eğitim bakanlığı bunu çözer. ÖSYM bilenle bilmeyeni, az bilenle çok bileni ayır.

SORU- Hangi Okulu tercih edeceksiniz? Tamamladığınız zaman hangi mesleği yapacaksınız ve bu mesleği nerede yapmak istemektesiniz? Bu okulu seçmenizin ve bu meslekte kariyer yapmak istemenizin sebebi ne? Mesleğinizde nereye ulaşmak istersiniz?

EMRE KURBAN-Ben sözel öğrencisiyim. Edebiyat ve gazetecilik alanında kendimi geliştirmek istiyorum. Bu amaçla Boğaziçi üniversitesini tercih edeceğim. Boğaziçi kültürü Türkiye’de çok önemlidir. O yüzden tercihlerimde öncelikle Boğaziçi üniversitesine yer vereceğim.

SORU- Okul, aile, komşu, dershane, akraba gibi yakın çevre faktörlerinin ÖSS Başarınızda ne gibi etkileri vardır?

EMRE KURBAN-Temel bilgileri öncelikle okulumdan aldım. Bu yüzden tüm hocalarıma minnettarım. Bu yolda ailem bana moral, motivasyon ve çalışma ortamı sağladığı için kendilerine çok teşekkür erim. Son yılda gittiğim Final Dergisi Dershanesi bu başarının gerçek mimarıdır. Dershanem eksiklerimi gidermede en büyük yardımcım oldu. Kaynaklarıyla, eğitim kadrosuyla, ben ve benim gibi tüm öğrenciler için gösterdikleri yoğun çaba FDD’yi seçmemim çok iyi bir tercih olduğunu gösterdi. Hocalarla diyaloglar diğer dershanelerin aksine sevgi ve saygı üzerine kurulu samimi bir hava içindeydi. Soru sormak için korkmadık, sıra beklemedik. Yok kelimesini hiçbir öğretmenden duymadık.

SORU-Kişisel Gelişim ve rehberliği önemser misiniz? Rehber öğretmenlerinizle okul ve dershanede nasıl iletişim kurdunuz? Onlarla diyalogunuzun gelişiminize katkısı ne oldu?

EMRE KURBAN- Rehber öğretmenlerle sık sık görüşmelerimiz oldu. Dershanemizin rehber öğretmeni var. Ancak dershanemizde her öğretmen asgari düzeyde rehberlik bilgisine sahiptir. Özellikle bölüm başkanlarımız. O yüzden çalışma teknikleri hakkında, deneme sınavlarının doğru analizi akında bir sıkıntımız olmadı. Her deneme sınavı sonda soluğu rehberlikçinin yanında alır, analizini yapar ve beni nerelere götürür diye sorardım. Öğrencilere verilen öğütlerin öğrenci üzerinde etkisi yadsınamaz. O yüzden kendilerine teşekkür ederim.

SORU- ÖSS ye çocuğu hazırlanmakta olan anne ve babalara neler önereceksiniz?

EMRE KURBAN-Aile, ÖSS’ye hazırlanan çocuktan hiçbir şekilde hukuk oku, tıp oku gibi istekte bulunmamalı. Başkalarıyla kıyaslayarak kendi çocuklarını baskı altında tutmamalı. Hep moral vermeli, onların yanında olmalı.

Her insanın meziyeti farklıdır. Velev i aynı anne babanın çocuğu da olalar. İnsanlar birer bireydir. İlgi alanları farklıdır. Mesleği icra edecek anne baba değil, öğrencinin kendisidir. Bir meslek yaklaşık 30 yıl icra edilecek. Sevilmeyen bir meslekle 30 sene yaşamak çok zordur. Bu yüzden anne babalar direk müdahale etmeyip, akıl ve fikir vererek meslek konusunda çocuklarına yardımcı olmalılar. Özellikle yanlış meslek seçiminin yoğun yaşandığı ülkemizde.

SORU-Meslek seçimi konusunda okul ve dershanelerde öğrenciler yeterince bilgilendirilmekte mi sizce? Okul ve dershanelerde bu konuda neler yapılmalı?

EMRE KURBAN-Okulumun rehberliğinden memnundum. Ancak özellikle bu dönemde meslek seçimi ve tercihler konusunda dershanemden yardım almaktayım. Daha önce de belirttiğim gibi dershanemde tüm hocalar rehberlikten çok iyi anlıyorlar. Özellikle birkaç hocam uzman sayılabilecek bilgi birikimi ve tecrübeye sahip. Yeni gelen rehberlik hocam çok iyi bir transfer. Önümüzdeki yıl hazırlanacak arkadaşlar için iyi bir kazanç. Ben bu ortamda yeterli hizmeti alıyorum.

Dershaneler rehberlik konusunda sorumluluk almalı. Bilinçsiz rehberlik yapılmamalı. Kendisine rehberlik yapar gibi öğrenciye yol göstermeli. Popülizmden uzak, gerçekleri anlatmalılar. İşi bilmiyorlarsa rehberlik yapmamalılar. Daha çok liste oluşturmak için öğrencilere rast gele yer yazdırılmamalı. Bu durumda geri dönüşü olmayan hatalar olur. Mutlaka sorumluluk hissedilmeli.

SORU-.Seçtiğiniz mesleği yapan meslek sahipleri ve okuyacağınız dalda eğitim almış Üniversitelilerle diyalog kurdunuz mu? Bunlarla diyalog içerisinde olmak ÖSS adayına neler kazandırmakta?

EMRE KURBAN-Seçeceğim bölümleri araştırdım. Bu ara yine araştıracağım. Mesleği icra edenlerle görüşmek elbette iyidir. Üniversiteyi kazandıktan sonra mesleği tanımak herkesin yaptığı iştir. Önemli olan mesleği tanıdıktan sonra seçim yapmaktır.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadınız mı? Hangi yöntemlerle bu zorlukları aştınız?

EMRE KURBAN- Sınav stresini sadece sınav günü sınavdan önce bir nebze yaşadım. O zamana kadar kendimi hep başaracağıma inandırdım. Çalışmalarımın yeterli olduğunu düşündüm. Zaten stres bilgi birikimi az olanlarda görülür.

İyi hazırlanarak stresten uzak kalmış oldum. Sınav günü olan stres bence normaldir. Üstelik ilk kez sınava giriyoruz. Ancak sınav başladığında stresten eser kalmıyor.


SORU- 2009 da ÖSS ye girecek olanlara bizim aracılığımızla neler tavsiye edersiniz?

Bence çalışırken kendi taktiklerini, stratejilerini bulsunlar. Bu günden itibaren de çalışmaya başlasınlar. İnanmak ve sevmek başarının en önemli iki ayağıdır. Hedefsiz bir yere varılmaz.

Öğrenmeyi ihale etmesinler. Kendi programlarını yapsınlar ve çalışsınlar Başkalarından farklı olduklarını bilsinler ve başkaları gibi olmasınlar. İş yapmasınlar, öğrensinler. Öğrendikçe daha çok öğrenecekler, mutlu olacaklar. İnanmak, inanmak, inanmak, sevmek, sevmek, sevmek……

Teşekkür ederim.


turan yalçın - tokat

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..