Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

2008 ve Ali Gülcü

Farkında mısınız? Eskiden (çocukluğumuzda ya da gençliğimizde) ne kadar çok düşünecek zaman bulurduk. Hatta sıkılırdık artık düşünmekten. Büyüdükce, sorumluluklarımız eklendikce hiç oturup da düşünecek zaman bulamıyoruz. İşte mesele bu zaman! Bir yıl ardından baktığımızda “eyvah hiçbir şey yapmamışım” diyerek, hemen 2008 planlarını devreye sokuyoruz. Gerci çok yakında o planlar da rafa kalkıcak, fayda etmeyecek.

Örneğin, çok sevdiğim bir dostum Ali Gülcü. Benim için doğruluğu ve yüksek idealleri temsil eden, mükemmel adalet ve eşitlik duygusu olan, kendini, dünyayı ve yaşadığı anı olduğu gibi kabullenerek bizlere de bunu Milliyet Blog’daki ve Yeditepe gazetesindeki mizah yazıları ile yansıtmaya çalışıyor. Üretkenliği açısından örnek aldığım ve takdir ettiğim “adam gibi insanlardan”. On beş kilo fazlası var. Günde 2 paket sigara içiyor. Ve 2008 yılının ilk beş ay içinde 15 kiloyu vermeyi ve haftada bir paket sigara içmeyi hedefliyor.

Sizce yapabilir mi? Bence yapamaz ...

İki yıl önce biz yine yeni yıl planları yaparken yazmanın bizi ne kadar mutlu ettiğini ve yeni yılda artık her gün yazmamız gerektiğini konuşmuştuk. Ben o zaman da inanmamıştım. “Her gün yazamazsın, çok büyük disiplin ister” demiştim. Ali Gülcü hedefi gerçekleştirdi. Her gün yazdı. Kendine o kadar güzel bir iyilik yaptı ki... İki yıl içinde okadar ilerleme kaydetdi ki... Kendisini oyalayacak fasa fiso etkenlerden, küçük ayrıntılardan mümkün olduğunca sıyrılarak o kadar güzel geliştirdi ki...

En önemlisi de içindeki tutkuyu keşfetti.

İnanın bu keşfin yanında 15 kilo fazlalık ya da 3 paket sigara çok önemli değil. Yok mu hepimiz kötü alışkanlıkları? Bence bir insanın hayatında en önemli şey içindeki tutkuyu keşfetmek.

İnanıyorum ki Ali Gülcü hedefine ulaşacaktır ya da ulaşamıyacaktır. Ne önemi var? Kendi istediği gibi bir hayat yaşıyor.

İnancım odur ki çok yakında onu, üretken insanların farklı kulvarında yüzdüğünü görebileceğiz.

 
Toplam blog
: 52
: 7250
Kayıt tarihi
: 08.11.07
 
 

1971 Fethiye'de doğdum.  2000 yılından beri evliyim. Büyüğü 29, 17 yaşında, diğeri 12 yaşında ü..