Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '09

 
Kategori
Eğitim
 

2009 da; tuvaletten bozma "ÖĞRETMEN ODASI!..."

2009 da; tuvaletten bozma "ÖĞRETMEN ODASI!..."
 

ÖĞRETMENLERİMİZ YÜREKLERİNDE SEVGİ VE UMUTLA AYDINLATMAYA DEVAM EDİYORLAR...


15 günlük sessizlikten sonra okullarda ziller bugün yeniden çalmaya başlıyor!…

Verdiği eğitim manzaralarıyla ülkede gündem oluşturan Ordu’da; Tuvaletten bozma 16 metrekarelik “Öğretmenler odası” ile; Korgan Tepealan İlköğretim Okulunda da zillerin çalmasıyla eğitim ve öğretim başlıyor…

Akkuş’da ki tuvaletten bozma sınıfda öğrencilerin ders görmelerinin üzüntüsünü yaşayan Ordu ili; eğitimin acı, acı olduğu kadarda üzücü sorunlarını 2009 yılında diğer ilçelerde de yaşanmakta!…

1988 yılında 5 sınıf ve 150 öğrenci kapasitesiyle Tepealan’da kurulan okulun 8 yıllık zorunlu eğitime geçilmesiyle birlikte öğrenci sayısı da artarak; 579 a ulaşmış… Bugün; 29 Öğretmen ve maaşları okul aile birliğince ödenen 2 hizmetli personelle hizmet veren okulda; 21 taşıt okula öğrenci taşıyor…

Artan öğrenci sayısının ihtiyacı olan sınıflar için; eski okulun tuvalet dahil tüm birimleri kırılmış ve sınıfa dönüştürülmüş, yan tarafına da iki adet prefabrik yapı kurularak ihtiyaçlar karşılanmaya çalışılmış!…

Tüm bunlara rağmen ihtiyaçlar karşılanamamış ve kütüphane ve laboratuarda kapatılarak sınıfa dönüştürülmüş, ana sınıfı ile birlikte toplam sınıf sayısı 20 olmuş…

Ve Korgan-Tepealan’da ki bu okulda; Sevgili Öğretmenlerimiz bugün 16 metrekarelik tuvaletten bozma bir odada, “ÖĞRETMENLER ODASI” nda hem dinleniyorlar, hem de öğrencilerine geleceği anlatmak için hazırlık yapıyorlar!…

Tüm bunlara rağmen; her zaman umut ve sevgi içinde öğrencilerini geleceğe hazırlayan Öğretmenlerimiz yeni okul yapımı için kendi aralarında maaşlarından topladıkları paralarla 3 dönüm arsayı devlet kurumu olan vakıflardan almışlar ve okul için bağışlamışlar…

Aradan bir yıldan fazla zaman geçmesine ve ihalenin 2008 yılında yapılacağı söylenmesine rağmen; şu ana kadar hiçbir adım atılmamış!…

Şimdi sorulmadan edilmiyor; 579 öğrencinin geleceği neden ihmal ediliyor, öğrencilerin iyi binalarda eğitim hakları neden verilmiyor? Her mitingde şu kadar derslik yaptık diye öğünenler Tepealan’a 18 dersliği çok mu görüyorlar. Burada okuyan çocuklar üvey mi? Burada çalışan personelin rahat bir ortamda çalışmak hakları değil mi?...

Bu konularda yetkililer Tepealan’a yeni okul yapılmamasının gerekçelerini kamuoyuna biran önce açıklamasını yapmalılar…

Halen; 2009 yılında tuvaletten bozma bu 16 metrekarelik odada Öğretmenlerimizin dinlenme ve derse hazırlanmalarının ayıbına siyasilerin ve yöneticilerin daha ne kadar sessiz kalacaklarını merak ediyorum…

Bugün Türkiye ve dünyanın birçok yerindeki aydınlık yüzlü öğretmenlerimiz; cehaleti kırmak ve aydınlık dolu günler için çocukları gibi sevdikleri öğrencileriyle sevgi ve umut içinde fedakarlıklar la çalışarak zillerin çalmasından dolayı mutluluk içerisindeler!…

Öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin yeni dönemlerini Tepealan İlköğretim Okulu öğretmenleri ve öğrencileri şahsında kutluyorum ve başarılar diliyorum!…

DrMustafa ÇUKURYILDIZ

cukuryildiz@hotmail.com

 
Toplam blog
: 58
: 613
Kayıt tarihi
: 14.07.08
 
 

Merhaba Arkadaşlar! Okullar, bitmeyen sınavlar, üniversite, iş hayatı ve hiç bitmeyen krizler, süre..