Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '09

 
Kategori
Okullar
 

2009 SBS Tokat il ikincisi Muhammed Taha Taş'ın başarı sırları

2009 SBS TOKAT İL İKİNCİSİ YEŞİLBAĞ İLKÖĞRETİM OKULU VE BİLGİ DERSHANESİ ÖĞRENCİSİ MUHAMMED TAHA TAŞ: “ BEN BAŞARIMI DÜZENLİ ÇALIŞMAMA BORÇLUYUM”
SORU- Sevgili Muhammed, SBS sınavında göstermiş olduğunuz başarınızdan dolayı sizi tebrik etmekteyim. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okulları tamamladınız ?

MUHAMMED TAHA TAŞ- 1995 tokat doğumluyum. Yeşilbağ İlköğretim Okulunu bitirdim.

SORU- Bize SBS Başarınızdan bahseder misiniz ? İl ve ülke genelinde kaçıncı oldunuz ve bu başarıya ne kadar net ile ulaştınız ?

MUHAMMED TAHA TAŞ- 497. 039 puan alarak il 2. si oldum . Bu başarıya 97.66 net yaparak ulaştım.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Onların bu başarınızdaki katkısı ne olmuştur?

MUHAMMED TAHA TAŞ- 5 Kişilik bir aileyiz. Annem , babam ve 2 erkek kardeşim var. Babam imam hatip, annem ise ev hanımı . Ağabeyim İmam hatip lisesinde okuyor. Küçük Kardeşim ise İlköğretim Okulunda okumakta. Onların başarımda katkısı büyük tabii ki.

SORU- SBS sınavına ne zaman çalışmaya başladınız ? Bize bir hafta sonu ve hafta içi çalışma programınızı anlatır mısınız ? Kitap okumanın SBS sınavındaki başarınıza katkısı ne oldu ?

MUHAMMED TAHA TAŞ- Eğitimime başladığımdan bu yana bu sınava hazırlanmaktayım. Hafta içi okuldan gelince 1 veya 1.5 saat dinlendim. Sonra 10 ar dakika ara vererek 4 saat çalıştım. Yatmadan önce de mutlaka kitap okudum. Hafta sonlarında dershaneden sonra aynı şekilde ders çalıştım. Kitap okumanın Türkçe sorularını çözerken çok faydasını gördüm.

SORU- SBS sınavı sizce adil mi SBS ye alternatif önerileriniz var mı ?

MUHAMMED TAHA TAŞ – SBS sınavının çok adil olduğuna inanmıyorum. 3 aşamalı olunca biraz daha düzene girdi. Okul puanı katmalarından memnun değilim. Okul puanları katılsa bile adil olmaları gerekmekte.

SORU- Hangi liseyi yazacaksınız? Hangi mesleği yapmak istemektesiniz neden ?

MUHAMMED TAHA TAŞ- Fen Lisesini kazanmak istemekteyim. Üniversitede ise Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi İngilizce Bölümünü kazanmak istemekteyim. Dünyaca ünlü bir doktor olmak istemekteyim.

SORU – Sınav kaygısı ve stresi yaşadın mı nasıl aştın ?

MUHAMMED TAHA TAŞ – SBS ye hazırlanırken sıkıntıya düştüğüm zamanlar oluyordu. Bu konuda okulum ve dershanemin rehberlik servisi bana yardımcı oldu.

SORU- Bu başarınızı genelde neye borçlusunuz ?

MUHAMMED TAHA TAŞ- Ben başarımda katkısı olan aileme okulum Yeşilbağ İlköğretim Okuluna ve Bilgi Dershanesine teşekkür etmekteyim.

Ben başarımı düzenli çalışmaya borçluyum.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..