Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '10

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

2010’da piyango kime vurdu?

2010’da piyango kime vurdu?
 

Ya çıkarsa?



Piyango, dendi mi akla, özellikle, yılbaşı milli piyango bileti gelir.

Özellikle dedim; çünkü, Milli Piyango İdaresi, en büyük ikramiyeyi yılbaşı çekilişiyle dağıtır.

Milli piyango bileti almayanlar bile, yılbaşında bilet alır.

Şans!

“Ya çıkarsa?..”


İşte bu, size çıkacakmış gibi bir duygu ile sizi bir süre hayal kurmaya yöneltir, oyalar!

Ben de, çıktıktan sonra düşünürüz ne yapacağımızı düşüncesiyle, bir çeyrek bilet aldım.

Niye çeyrek bilet?

Hiç değilse, çıkarsa, dört kişi bölüşürüz diye!

*****
Biletime “amorti” bile yok...

Olsun!

Ama bize, biz emekli memurlara, asıl piyango dün vurdu!

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, TBMM’de AKP Grup Toplantısı’nda memurları/ emeklileri mutlu etti!

Sanıyorum çalışanlar/ emekliler, piyangonun büyük ikramiyesini kazananlar gibi sevinmişlerdir.

Sormayın!

Anlatılmaz, bu sevinç!

Tıpkı, Orhan Veli Kanık
’ın, "Anlıyorum, anlatamıyorum!" demesi gibi.

*****

Başbakan, 2010 maaşlarına gelen zammı/ iyileştirmeyi gruptaki konuşmasında açıkladı.

  • İşte, konuşmasında “maaşları belirlenenler”i ilgilendiren sayısal veriler:
  • Artış SSK işçi, Tarım, BAĞKUR, esnaf ve tarım emeklilerini kapsıyor.
  • İlk 6 ay için en düşük aylık yüzde 20,4.
  • En yüksek aylığı yüzde 4,5 oranında artırıyoruz.
  • 2010 yılı içinde Temmuz'da TÜFE artışıyla birlikte yüzde 24,2.
  • En yüksek aylık alanların maaşı da yüzde 7,6 oranında artıyor.
  • İlk altı ay için en az 63 lira en çok 101 lira artış olacak.
  • Tüm sene emekli maaşlarına en az 74 lira, en çok 172 lira artış yapıyoruz.
  • 601 lira olan emekli aylığı 683 lira.
  • Tarım SSK aylığı 480 liraya.
  • En düşük esnaf aylığı 55 liraya.
  • BAĞKUR tarım emeklisi aylığı 380 liraya çıkıyor.

*****

Sahi “piyango vurmak” da ne ola ki?

Beklemediği bir yerden büyük kazanç elde etmek.

Bilmem ki, buna “piyango vurdu” denir mi?

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..