Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ağustos '09

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
5935
 

2010 ÖSS tarih dersini bitirdi.

2010 ÖSS tarih dersini bitirdi.
 

Tarih dersini bitirdiniz. Tarih eğitimini bitirdiniz. Özellikle, 2010 yılında uygulanacak olan yeni ÖSS sistemi tarih dersine son darbeyi vurdu. Tarih bilmeyen, tarih kültürüne sahip olmayan nesiller yetiştireceğiz. Artık, gurur duyarsınız orta çıkardığınız eserle..

Tarih dersini nasıl mı bitirdiler?

2010'da uygulamaya konulacak olan, yeni ÖSS sisteminde, TM (Eşit Ağırlık) öğrencilerinin çözmeleri gereken, 4 yıllık bir okula girmelerini sağlayacak olan, Haziran ayındaki edebiyat-sosyal sınavında tarih sorusu yok. Sadece edebiyat ve coğrafya var. Mevcut sistemde de edebiyat-sosyal testinde tarih sorusu yoktu. O da yanlıştı. Biz o yanlışın düzeltilmesini beklerken, yanlış katlanarak arttı.

Edebiyat-sosyal sınavında tarih sorularının yer almamasının gerekçesi ; TM öğrencilerinin Lise eğitiminde, alan dersleri arasında tarih dersinin bulunmaması. Yanlışın kaynağı, kökeni burası. Önce bunun düzeltilmesi gerekir. TM öğrencisinin tarih öğrenmesine gerek görmeyeceğiz de kimin öğrenmesine gerek göreceğiz? En önemli bölümler TM puanı ile öğrenci alıyor. Kamu Yönetimi, Uluslararası İlişkiler, Siyaset Bilimi, Hukuk..Bu bölümleri okuyacak olan öğrencilerin tarih, felsefe, mantık, psikoloji, sosyoloji bilmelerine gerek görmeyen bir eğitim anlayışımız var. Ben bu anlayışı anlayabilmiş değilim. Tarih kültürüne, felsefe kültürüne sahip olmayan, avukatlar, hakimler, siyaset bilimcileri yetiştireceğiz.

ÖSS'de (2010) tarih soruları, Haziran ayındaki alan sınavında, yalnızca Sözel öğrencilerinin çözeceği SOS-2 testinde var. ÖSYM, Sözel bölümde doğru düzgün yazacak bölüm bırakmadığı için, liselerde sözel alanı çok az öğrenci seçiyor. Yani tarih dersinin önem verilerek işlenebileceği tek yer sözel alan ama onda da çok az öğrenci olduğu için bir anlamı kalmıyor.

TM (Eşit Ağırlık) sınıflarına yalnızca ortak ders olarak tarih dersi veriliyor. Lise 1-2- ve 3'te. Lise 4'te tarih dersi görmüyorlar. Bir yanlış daha!!..
TM öğrencisi, tarih dersini yalnızca ortak ders olarak gördüğü için, Nisan ayındaki SOS-1 testinde (YGS) tarih sorularını çözecek. Yalnız bu sınavda önemli olan barajı geçmek olduğu için, öğrenci için tarih dersi de tarih sorusu da pek önemli olmayacak. Asıl önemli olan sınavlar Haziran ayında. (LYS)

Sınavın adı bile uyduruk..YGS-LYS..

ÖSS ve ÖYS'nin nesi vardı..Nesi rahatsız atmiş olabilir ki..Anlamadım..ÖSS'de yorum yeteneğimiz ölçülürdü, ÖYS'de de bilgi düzeyimiz ölçülürdü..Bunda yanlış olan bir şey var mı? En iyi öğrenciler de o dönemde yetişti. En sağlam eğitim o dönemde alındı. Hukuk, Siyasal Bilimler gibi fakülteler Sosyal puanı ile öğrenci alırdı. O dönemde yetişmiş olan hukukçulardan avukatlardan memnun kalmadık mı? Öğrenci, üniversiteyi kazanıp gittiğinde temel tarih bilgisine kavram bilgisine sahip olup öyle giderdi..Şimdi, öğrenciler, en basit kavramları bile öğrenmeden üniversiteye gidiyor. Çünkü, öğrenciler matematik bilmek yeter mantığıyla yetişiyor.

Bizim ülkemizde öğrenciler ve veliler şöyle bir anlayışa sahiptir: ( Tabii ÖSYM ve Milli Eğitim Bakanlığı bunu bilmediği için ortaya böyle anlamsız sistemler çıkarıyorlar.) Bir ders, ÖSS'de çıkıyorsa önemlidir. ÖSS'de sorulmuyorsa o dersin hiç bir önemi yoktur ve o dersi öğrenmeye de gerek yoktur. Hatta sadece sorulması da yeterli değildir. Kaç soru sorulduğu ve soruların katsayı değeri de önemlidir. Soru sayısı azsa ve katsayı değeri de düşükse, o ders yalnızca vakit kaybıdır. Öğrenci o dersin yazılısına bile çalışmak istemez.

TM öğrencisi için, üniversiteyi kazanmanın yolu MAT-2 yapabilmekten geçer. Ağırlık verdikleri ders yalnızca MAT-2'dir. Hem soru sayısı çok fazla hem de katsayı değeri çok yüksek. Yalnız, TM öğrencisinin okuyacağı bölümlerde ve sahip olacağı mesleklerde MAT-2 bilgisini kullanabileceği bir alan yok. Bu bir çelişki değil mi? Öğrenciye hayat boyu lazım olacak dersleri vermiyoruz, ama hayat boyu kullanmayacağı dersi öğrenmek mecburiyetinde bırakıyoruz. Bir hukukçunun, bir siyaset bilimcinin, tarih, felsefe, sosyoloji, mantık bilmesine gerek yok mu?

Bütün bu saçmalıkların kökeni ne?

Kökeni, bizim komplekslerimizde..Matematik kompleksi..Matematik bilen insan zekidir anlayışı...MAT-1 düzeyindeki bilginin, ben de, herkes tarafından bilinmesi gerektiğini düşünüyorum. Ama MAT-2 konuları yalnızca, üniversitelerin MF (Sayısal) bölümlerinde ve bu bölümlerden yetişen mesleklerde kullanılabilen konular..TM öğrencisi için son derece gereksiz..Ama TM öğrencisine neden bu dayatılıyor? Çünkü, zekasını ancak böyle ispatlayabileceği düşünülüyor..Matematik yapıyorsa bu öğrenci ezberci değildir diyorlar..Oysaki bilmiyorlar, öğrenci MAT-2'yi de ezber yaparak çözüyor. Formül ezber, gidiş yolu ezber, geriye ne kaldı? Şimdi bununla mı zeki olduğunu anlayacağız..Çok yüksek MAT-2 netleri çıkaran öğrenciler, paragraf sorusu çözemiyor, paragraf sorusundan bile korkuyor, tarih sorusunda yorum yapamıyor, temel tarih bilgisine de sahip değil..Felsefe sorularını da kabus olarak kabul ediyor ve hatta okumadan boş bırakıyor ve işaretlemiyor..Sizin zeki insan tanımınız bu mu? Hayatında kitap okumamış insanları, birazcık kalın bir kitap gördüğünde korkan insanları hukuk fakültelerine yerleştirdiniz...

Benim önerim ne ?

Hukuk, siyasal bilimler gibi bölümler Sözel alana alınmalı ya da

Haziran'da yapılacak olan (LYS) edebiyat-sosyal sınavında tarih soruları da sorulmalı...Bir an önce bu yanlıştan dönülmeli..

Lisede, TM öğrencilerine alan dersi olarak tarih dersi konmalı..

TM öğrencisi, Lise 4'te, Sözel öğrencilere okutulan Çağdaş Dünya Tarihi dersini de görmeye başlamalı..Bu ders, programa konduğunda çok sevinmiştim..Ne güzel..Bir şeyler değişiyor artık demiştim ama meğer yalnızca Sözel öğrencisinin göreceği bir dersmiş. Ders çok güzel ve son derece gerekli olan bir ders..Ama TM'ler bundan mahrum kalıyor.

Lisede okutulan tarih derslerine baktığınızda, yalnızca, Genel Türk Tarihi, İslam Tarihi, Osmanlı Tarihi ve İnkılap Tarihi olduğunu görürüz..Dünya üzerinde yalnızca Türkler mi yaşıyor? Neden Avrupa Tarihi diye bir ders yok..Hepimiz çok iyi biliyoruz ki..Özellikle 15. yüzyıldan sonra Avrupa Tarihi, Dünya Tarihine yön verdi. Avrupa tarihini öğrenen bir öğrencinin dünya tarihini anlaması kolaylaşır..Lise 2'den itibaren öğrenciler Avrupa Tarihi dersi görmeye başlamalı..

Sayın Bakanımız Nimet Çubukçu;

Bütün bu sorunlar sizden önceki bakan döneminden ve hatta ondan da önceki bakanlar döneminden kaldı..Bu sorunlar için sizi suçlayamam. Ama sizden çözüm bekliyorum..Sorunlar katlana katlana daha da büyümeye başladı..Artık bir şeyler yapalım lütfen..

Sevgili meslektaşlarım, tarih öğretmenleri;

Bu sorun hepimizin sorunu..Tepkimizi göstermeliyiz..Öğrenciyi en iyi tanıyan, öğrenciyle en çok vakit geçiren biziz..Ben ailemden fazla öğrencilerimle vakit geçiriyorum. Öğrencinin neye ihtiyacı olduğunu, neye ihtiyacı olmadığını biz biliriz..MEB ya da ÖSYM bilemez..İşte bu yüzden, bakanlığa yazacağımız dilekçelerle ve e-postalarla yol göstermeliyiz..Eğer yol göstermezsek bütün bu yanlışlıklara biz de ortak olmuş oluruz..Milli Eğitim Bakanlığı'na bir an önce e-postalarınızı yollamaya başlayın..

e-posta adresi: nimet.cubukcu@meb.gov.tr

Tarih öğretmeni arkadaşlarım..Şunu bilin ki..Tarih dersine gerek kalmazsa tarih öğretmenlerine de gerek kalmayacak..Bazı dersaneler ders programlarından tarih dersini çıkardı bile..Bazı yayınlar da tarih testi yayınlamayı bıraktı..Bu da şu anlama gelir: Bundan sonra dersaneler tarih öğretmeni almayacak..

Benim elimden bu kadarı geliyor..Sesimi duyurabilir miyim bilemiyorum..Eğitim sistemimiz gençlerimizi, bilinçsiz, duyarsız, kafe çocuğu, tiki dediğimiz tiplere benzetecek zamanla..O zaman hep beraber pişman olacağız..Üzüleceğiz..Ve o zaman, şu anki hükümete lanet okuyacağız..Hatta belki de şu an hükümette bulunanları bulup hesap sormak isteyeceğiz..

Biz elimizden geleni yapalım..Belki bizi anlarlar..

Tarih eğitimine önem vermeyen bir ülke, kendisine en büyük kötülüğü yapmış olur..

Herkese selam ve sevgiler...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Sizde bilirsiniz ki bir milleti yok etmenin yolu önce dilini sonra tarihini unutturmaktan geçer. Bu pencereden bakıldığında planlı bir konu. Saygı ve selamlar...

izmirli doksanyedi 
 26.08.2009 17:39
Cevap :
Korkarım şu an bu süreçten geçiyoruz. Bilerek veya bilmeyerek..Hesapsızca, günübirlik yapılan politikalar bu ülkeye çok zarar veriyor..Gaflet uykusundan uyanmamız dileğiyle... Teşekkürler..Selam ve sevgiler..  26.08.2009 18:15
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 69
Toplam yorum
: 198
Toplam mesaj
: 38
Ort. okunma sayısı
: 1831
Kayıt tarihi
: 13.04.09
 
 

1977 Sakarya doğumluyum. İstanbul Üniversitesi Tarih bölümünden 2000 yılında mezun oldum. Özel bir..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster