Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '10

 
Kategori
ÖSYS
 

2010 YGS nin Başarılı Genci Erbaa 75. Yıl Lisesi Öğrencisi Mustafa Soğan'ın Başarı Sırları

YGS’NİN BAŞARILI ÖĞRENCİLERİNDEN ERBAA 75 YIL LİSESİ ÖĞRENCİSİ MUSTAFA SOĞAN: ”GENÇLER BAŞARAMAM İNANCINI SİLİP ATMALILAR. ÇALIŞAN BAŞARILI OLUR.”
SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okulları okudunuz bugüne kadar?

MUSTAFA SOĞAN-. Erbaa Gaziosmanpaşa İlköğretim Okulundan mezun oldum. ve şu anda 75. Yıl Erbaa Lisesinde son sınıfta okumaktayım.

SORU-YGS de kaç puan aldınız ve bu sizin ülke sıralamasında nerede olmanızı sağladı?

MUSTAFA SOĞAN-YGS 5 puanım 414.697. Ülke sıralamam 30.011.

SORU- YGS ye ne zaman çalışmaya başladınız? Bize çalışma programınızdan bahseder misiniz ?

MUSTAFA SOĞAN- .YGS ve LYS’ye geçen sene, lise 11. sınıfın ikinci döneminde çalışmaya başladım. Belli bir ders programım yok. Önümdeki haftada bitirmem gereken konuları belirliyorum ve o hafta bitiriyorum. Hafta içleri okul çıkışlarında ve dershanenin etütlerinden sonra ders çalışıyorum. Hafta sonları da dershaneden sonra artan vaktimde çalışıyorum. YGS den iyi bir puan almak isteyen arkadaşlara ilk önerim son seneye bırakmamaları. Son seneye kadar çalışıp son sene tempolarını önceki senelere göre arttırmalarıdır. Bir de YGS’yi ayrı LYS’den ayrı tutmamalarıdır önerim.

SORU- bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur ve onların sizin bu çalışmalarınızda ne gibi katkıları olmuştur?

MUSTAFA SOĞAN- Annem Ev Hanımı, Babam İmam.2 kardeşim var. Küçük kardeşim Gazi Osman Paşa İlköğretim okulunda okuyor. Ağabeyim Erbaa Yılmaz Kayalar Anadolu Lisesi mezunu ve benim gibi YGS ve LYS ye hazırlanıyor. Başarıma en çok katkı sağlayan kişi ağabeyim Samet Soğan’dır. Sınavda aldığım başarıyı herkesten çok ona borçluyum. Bana derslerimde yardımları ve güveni sayesinde bu başarıya ulaştım.

SORU- Bu başarınızda ne gibi faktörlerin katkısı oldu?

MUSTAFA SOĞAN-Dershanemin (Sınav Dershanesi) bu başarıma katkısı ağabeyimin katkısı kadar fazla. Özellikle matematik-geometri hocam Fatih Uyanık ders çalışmam ve başarabileceğim konusunda ve henüz çalışmak için çok geç olmadığı konusunda telkinde bulundu. İyi ki de bulunmuş, yoksa şu anda bu başarıya yaklaşamazdım bile.

SORU- Bu sene değişen Üniversite giriş sistemi nasıl? Sizce nasıl olmalı?

MUSTAFA SOĞAN- Bence şu anki sistem geçen seneki sisteme göre çok daha iyi. Fakat YGS ve LYS arası zamanın 2 aydan fazla bir süre olması öğrencilerin YGS ye kadar sadece YGS konuları çalışıp, LYS konularını 2 aya sığdırmalarına sebep oluyor. Bu iki sınav arasındaki süre LYS oturumları gibi bir hafta olursa böyle bir sorun olmaz.

SORU- Okumak nedir? Okumak deyince ne anlamaktasınız? Okumanın size ne katkısı oldu?

MUSTAFA SOĞAN- Uzun zamandır kitap okuyorum. Ders çalışmadan öncede şimdiki kadar çok olmasa da okuyordum. Ve hiçbir zamanda sınavıma faydası olsun diye kitap okumadım. Amacım sadece zevkti. Fakat gene de Türkçede özellikle paragraf sorularında paragrafların bana küçük görünmesini sağlamıyor değil.

SORU- arkadaş ne demektir? Arkadaşlarınızın sizin başarınızda size ne katkısı olmuştur?

MUSTAFA SOĞAN-Arkadaş seçimi konusunda çok kriterim yok, kendime yakın gördüğüm herkes arkadaşımdır.

SORU- Ne okumak istenmektesiniz Üniversitede hangi mesleği yapacaksınız ve nerede?

MUSTAFA DOĞAN- Tercihim, puanım yeterse Hukuk veya Siyasal okumak. Başta Ankara olmak üzere sırasıyla İstanbul, İzmir gibi büyük şehirleri tercih etmeyi düşünüyorum. Mesleğimi ve nerede yapacağımı tam olarak düşünmedim fakat batıda büyük şehirlerden birinde yapmayı isterim.

SORU- gençler genelde büyüklerle iletişim kurmaktan kaçınmaktalar? Bunu neye bağlamaktasınız?

MUSTAFA SOĞAN- Büyüklerimizin ilgisi bizi tedirgin etmemeli aslında. Aslında asıl tedirgin olan onlar çünkü çocuklarının iyi bir yeri kazanmalarını istemeleri en büyük hakları. Bizim sadece büyüklerimizin güvenini boşa çıkartmamamız lazım. Kişisel gelişim konusunda da dershanelerimiz veya okulda rehber hocalarımız bize yardım etmek için can atıyorlar.Onlardan faydalanabiliriz.

SORU- Dershanenizin size ne gibi katkısı oldu?

MUSTAFA SOĞAN- Dershanenin çalışmayan hiç kimseye faydası olmaz. Fakat çalışanlara faydası da tartışılmaz. Dershanemin bana en büyük faydası YGS de aldığım ve LYS de alacağım puandır. Düzenli şekilde yapılan denemeler, kaynakları ve özellikle öğretmenlerin kalitesi benim başarımın en büyük sebeplerindendir.

SORU- Geriye baktığınız zaman YGS ile alakalı “ Keşke yapmasaydım” dediğiniz neler var?

MUSTAFA SOĞAN- En büyük hatam çalışmak için çok geç kalmam. Keşke Lise 1 de hatta 7-8. sınıfta çalışsaydım diyorum.

SORU- YGS başarınızın sizce LYS başarınıza ne katkısı olacak? YGS başarısına bakarak çalışmasını artıran veya azaltanlar doğru yapmaktalar mı?

MUSTAFA SOĞAN- Aldığım puan beni motive etti. Beklentimin altında bir puan gelmemesi, çalışmalarımın karşılığını almak, çalışırsam LYS de de böyle bir başarı alabileceğimi düşünmek beni motive ediyor

SORU- başka neler anlatacaksınız bu konuda?

MUSTAFA SOĞAN- Anlatacağım fazla bir şey yok. Tek önerim sınava girecek herkesin geç olmadan çalışmaya başlamaları ve hedeflerini yüksek tutmalarıdır. Ve herkes beyninden “ben başaramam!” düşüncesini silmeli.

Teşekkür ederim.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..