Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '09

 
Kategori
Deneme
 

2010 yılbaşı (kime yarıyorsa artık)!

2010 yılbaşı (kime yarıyorsa artık)!
 

2009 bye bye, Welcome 2010!


2007 geçti, 2008 de geçti, hatta ve hatta 2009 da geçecek ( az kaldı zaten'de, neyse). Yani birazdan 2010 olacak. Yılbaşı diyorlar buna ( aranız da bilmeyen varsa öğrensin).
Yani olay şu kısaca, 364 gün tembel tembel oturduk. Tam sene bitecek ki, herkesi bir heyecan bastı. Bir çoşkuya kapıldılar, bir bağrışma - çağrışma oldu. Gökte fişekler, yerde şişeler, hareket başladı...
De niye başladı?
Aklıma şu takılıyor hani, tamam anladık yılbaşı ama kime yarıyor bu yılbaşı. Bu yılbaşı´nın geçen yılbaşından ve hatta geçen günden farkı ne? Gökten Mehdi inmeyecek, Isa´da gelmeyecek, sadece takvim birinci ayın birinden başlayacak. ee başlaşın bana ne?
Zararı yok, ziyanı hele hiç yok, faydası da yok, ee o zaman başlasın soyha, nolacaksa başlayınca.
Peki bir Yılbaşı olmasa idi, yani böyle bir eğlence olmasa idi, acaba hayat nasıl olurdu? Ömürden bir eksilme yahut çoğalma söz konusu olurmuydu? Yok, olmazdı!

Bugün bizim komşuyu gördüm. Arkadaş, torbaları doldurmuş koşturuyordu. Dedim " hayırdır la, kışlık alışveriş mi yaptın?"." yoo.." dedi, " Sadece yılbaşını kutlayacağız".
Şöyle bir torbalara baktım, saydım, beş koca torba çıktı.
- "Misafir mi gelecek". Demekten kendimi alamadım.
- yoo.. Dedi. " gelmeyecek"
- ee peki bu kadar torba da ne var ?
- bir torba da fişek var, bir torba içki, üçüncü torba da yemek. Derken dördüncüyü sormaya korktum. " tamam tamam" dedim kestim.
Anladım ki yılbaşı bizim komşuya iyi geliyor. Zaten tombiş idi her zaman, torbaları görünce, niye tonton olduğunu da çözmüş olduk. Beş torba alışveriş yaparsan, tonton da olursun, tontoş ta olursun.
Diyeceğim o ki, yılbaşı geldi. Sene 2010'a gireceğiz. Üç saat kaldı Almanya`da. Üç saat sonra eski yıl gidecek, yerine yeni bir yıl gelecek. Ümit dolu, pırıl pırıl, cıncıh gibi.
Gelecek te, sadece anlamadığım, gelipte napacak? Bence gelmesin! Hem belki 2009 dan beter çıkar, olur ya. Ben hem 2009 yılına alışmıştım. Hani sizde de oluyordur, tarih yazacaksın bir mektuba, aa bir bakmışsın 2008 diye atmışsın tarihi. Güzelim Mektup boşa gitti diye sinir oluyorsunuz. Tam yeni yıla alışıyoruz ki, yani mektuplara tarih atmasına, o tarih gidiyor yenisi geliyor.

Birde yeni moda çıktı, Noel baba gönderiyorlar. Yahu benim Noel baba ile ne münasabetim var? Hem daha ilginç olan soru, Yeni yılın Noel baba ile ne ilgisi var. Niye ayet göndermiyorsunuz da Noel baba gönderiyorsunuz? Misal bana Fatiha gönderilse, şöyle pırıl pırıl bir kart olarak, vallaha gönderene bin rahmet okurum.
Bu yıl bir ALLAH'IN kulu dönüpte bana bir ayet göndermedi. Yeni Yılıma bir ayetle başlamak isterim, daha hoş olur bence.

Bana Noel baba felan göndermeyin, hayır dua gönderin, ayet gönderin, güzel sözler gönderin. Ama Noel babayı göndermeyin. Yoksa yeni yıla girmem vallaha.
Gerçi yine bunada şükür, akıllının biri çıkıp ta " Peygamberi gönderiyorum" demedi. Ne'me lazım bizim vatandaş tuhaftır, gönderir mi gönderir vesselam.
Hani bektaşi babası misali oldu. Birgün Padişah kılık kıyafet değiştirip bektaşi babasına varmış. Hemen Bektaşi masayı kurmuş, aş ekmek ne varsa meydana sermiş. Bir küpte şarap getirmiş." buyur imanım" diye doldurmuş kadehi.
Padişah bir kadeh içince:
- Ben kimim biliyormusun. Demiş
- Yoo, kimsin?
- Ben Padişahın Veziriyim.
Napsın Bektaşi " Eyvallah" demiş ikinci kadehi doldurmuş. Padişah yine sormuş:
- Kimim ben?
- Kimsin imanım?
- Ben Padişahım
Bektaşi bu sefer masadan şarabı hemen kaldırmş, bunu gören Padişah bağırmış:
- Hey, ne yapıyorsun.. Ne güzel demleniyorduk?!
Bektaşi acı acı gülümseyerek basmış sitemi:
" Yahu bir kadeh içtin vezir oldun, ikinciyi içtin Padişah oldun, korkarım bir kadeh daha içersen " Ben Peygamberim " diyeceksin.

Yani demem o ki, Noel baba ile başlar bu işler, sonu nereye varır tahmin edemiyorum. Korkarım bir akıllı çıkar " Muhammed Mustafa`yı gönderiyorum" der.

Uzun lafın kısası:
- Yeni Yılınız Kutlu olsun, ALLAH hayırlara vesile kılsın yeni yılınızı.

 
Toplam blog
: 103
: 2332
Kayıt tarihi
: 31.10.09
 
 

1974 Almanya- Krefeld doğumluyum. Aslen Malatyalıyım. Lise mezunuyum ve Web tasarımı ile uğraşıyo..