Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '11

 
Kategori
Yılbaşı
 

2011 yılındaki daha az ve daha çok’ larım…

2011 yılındaki daha az ve daha çok’ larım…
 

Zor Yıl…

Evet, koskoca 365 gün geçti gitti bir çırpıda… İyisiyle kötüsüyle, günahıyla sevabıyla üzüntüsüyle mutluluğuyla… Zor ve sıkıntılı bir yıl oldu 2011… Geçmiş yıllardan farklıydı… İçinde ciddi hastalıklar vardı… Hem annemin amansız hastalıkla mücadelesi, hem eşimin yaşadığı ciddi rahatsızlık ve operasyon, yıl boyunca bizleri üzse de, 2011’in bittiği şu günlerde durumlarının gittikçe iyiye giden bir tablo çizmesi benim için en sevindirici haber oldu yılsonunda. Onların her zaman benim için ne kadar değerli olduğunu bilsem de, rahatsızlanmaları ile birlikte biz kez daha onlara çok daha fazla sevgimi göstermem gerektiğini anlamış oldum. Aslında 2011, benim için üzücü hastalıkların başladığı ve bittiği zor bir yıl oldu biraz da…

Her Şeye Rağmen Daima Spor…

Bazılarınız bu kadar sıkıntı varken; “Neden ille de spor?” diye düşünebilir. Doğru, 2011’ de bazı manevi sıkıntılara rağmen yıl boyunca her fırsatta spor yaptım ve kendimi rahatlatmaya çalıştım. Eğer ki yapmasaydım, nasıl bir ruh hali içinde olurdum bilmiyorum. Belki ben de manen rahatsızlanabilirdim. Dolayısıyla bu süreçte antrenmanlar, benim için bir çeşit bir kötü enerji boşalımı ve güç toplama istasyonları rolünü oynayarak daha güçlü olmamı sağladı sanırım. Bu yüzdendir ki,  antrenman yapmak benim için psikologsuz ve telkinsiz bir çeşit terapi anlamına geliyordu. Bu yolla kendimi ve ruhumu güçlü tutarak yakınlarıma destek olmaya çalıştım…

Daha Az ve Daha Çok’ lar…

Bu yıl birçok şey farklı oldu benim için. Hayatımda “Daha Az ve Daha Çok” kavramları yer aldı… Bunlar basit şeylerdi aslında.  Ama bir şeyleri “Daha Az ve Daha Çok”  yaparak tek düze giden çok şeyin değiştiğine inanıyorum. Her zaman yeknesak bir şekilde yaptığınız bir şeyleri daha az veya daha çok yapmaya başladığınızda işler oldukça farklılaşıyormuş, onu öğrendiğim bu yıl…

Öncelikle bu yıl daha az güldüm eğlendim… Daha çok ziyarete gittim annemi. Ev işlerinde daha çok yardım ettim eşime. Daha çok yardımcı oldum babama. Daha çok ve daha sıcak baba-oğul ilişkisi kurmaya çalıştım oğlumla…

Çok’ lar
 
Daha çok antrenman yaptım. Daha çok sakatlandım.(Doğal olarak tabi ki.) Daha çok buz kullandım sakatlıklarıma. Daha çok tepe koşusu yaptım.(Sevgili Noyan’ nın sayesinde bol bol dağlarda dolaştık.)  Daha çok spor dostu arkadaş edindim. Daha çok grupla antrenman yaptım. Daha çok bisiklet antrenmanı yaptım.(Birçoklarınıza göre az olabilir ama kendime göre daha çok.)  Daha çok esnetme yaptım.(Eşim bu esnetme hareketlerine bir türlü anlam veremedi ya neyse.) Daha çok core ve kalistenik çalışmalar yaptım. Daha çok malzeme yeniledim. (Sponsorlarım sağolsun.) Daha çok masaj yaptırdım. (Geçen seferki yazımda masaj için canım oğluma teşekkür etmeyi unutmuşum.) Daha çok bilimsel yazı okudum. Daha çok su içtim. Daha çok kahve içtim. (Bu yıl nedense bir Türk kahvesi durumu başladı!) Daha çok doğal meyve suyu içtim. Daha çok acı yedim. (metabolik hızlandırıcı niyetine.) Daha çok doğal beslendim. Doğal olarak daha çok kilo verdim. Daha çok yarışa girdim. Daha iyi sonuçlar aldım. Daha çok yarış fotoğrafı çektim. Daha çok yazı yazdım ve daha çok paylaştım duygularımı sizlerle…

Az’ lar

Daha az dinlendim. Daha az uyudum. Daha az vitamin aldım. Daha az amino asit aldım.(Yarışlarda aşırı zorlama sonucunda sağ kaburgamın altının şişme hissinşn canımı sıkması sebebiyle karaciğerimi yormamak adına vitamin vb. şeyleri azaltmış oldum.) Daha az çikolata yedim. Daha az hazır meyve suyu içtim. Daha az tuz yedim. Daha az karbonhidrat aldım.( Bu yıl hayatımda ilk defa yaz sonunda 76.5 kiloya kadar inme başarısını elde ettim. Geçtiğimiz yıl kilomu 85 olduğu düşünülünce, buna büyük bir başarı diyebiliriz sanırım.) Daha az topik kas merhemleri kullandım. (Buz tedavisinin faydasını gördükten sonra bu türden merhemlere olan inancım kayboldu da.) Daha az TV seyrettim…(mecburen, vakit kalmıyordu çünkü.) 

Rakamlarla 2011

Bu yıl toplamda yaklaşık 330 saatten süren ve 4600km’ yi bulan antrenman süre ve mesafesine ulaşmışım. Sizi bilmem ama bu rakamlar kedime göre oldukça iyi olduğunu düşünüyorum…

Bir yıl boyunca toplam koşu mesafesi 1100km, haftalık ortalaması da 21.5 km yi olmuş Toplam bisiklet sürüş mesafesi 3300km, haftalık ortalaması da 63.5 km olmuş. Yüzme ise toplamda 200km, haftalık ortalaması ise 3800m yi bulmuş. Şöyle bir bakınca geçmiş yıllara göre daha iyi bir tablo gibi görünüyor. Yüzme ortalaması fena değil! Fakat koşu ve bilhassa bisiklet ortalamasının biraz daha artmasında fayda var diye düşünüyorum. Zaten bu yıl girdiğim yarışlarda yüzmede ve koşuda planladığım gibi orta sıralarda yer alırken bisiklette ortalamanın altında kaldım. Özellikle eğimli bisiklet parkuruna sahip olan Kuşadası ve Girne Ironman 70.3’ de bu durum iyice belirginleşti.

2011 Yılında Katıldığım Yarışlar ve Sonuçları:

Bu yıl bir yarı ironman, İki açık deniz yüzme yarışı(maratonu), bir duatlon, dört triatlon ve bir olimpik triatlon yarışı olmak üzere toplamda dokuz yarışa katılmışım. Katılmayı çok istediğim bir yarı maraton, bir olimpik triatlon ve iki açık deniz yüzme yarışına kendi rahatsızlığım ve ailevi durumlarımdan ötürü katılamadım. Şöyle bir geriye bakınca yine kendime göre oldukça verimli bir yıl olduğunu söyleyebilirim. Süre ve derecelere bakınca adeta yedinciliğe çıpa atmış gibi görünüyorum. Türkiye Şampiyonası’ da yıl boyunca toplamış olduğum puanlarla da yaş gurubunda ancak beşinci olabildim. Alanya Triatlonu’ nunda ise geçtiğimiz yıla göre iki buçuk dakika daha iyi derece yaptım ve bu da önemli bir gelişmeydi benim için. Maalesef 2011’ de hiç kürsü göremedim. Bu yüzden 2012’ deki hedefim; bulunduğum yerdeki çıtayı biraz daha yukarılara çıkarmak.

2011’ de katılmış olduğum tüm yarışlarda müthiş heyecan duydum ve keyif aldım. Özellikle ilk kez katıldığım ve bitirme şerefine nail olduğum Girne Ironman 70.3 benim için çok faydalı ve keyifli bir tecrübe oldu. Her ne kadar çok hızlı olmasam da dayanıklılığımın oldukça gelişmiş olduğunu gördüm. Girne’ den önce sprint triatlonlar için heyecanlanır, olimpiklerden ise çekinirdim. Girne 70.3 ’ den sonra bu korkularım kayboldu ve dayanıklılık konusunda kendime olan güvenim arttı. Bu yüzden gelecek yıl hem ülkemizde hem de Kıbrıs’ ta gerçekleştirilmesi düşünülen Ironman 70.3’ lere katılmayı çok istiyorum.


•    Kütahya Duatlonu..............................................01:06:27 yaş gurubunda 4. cülük
•    Yalova Sprint Triatlonu......................................01:18:38 yaş gurubunda 7. cilik
•    Urla Açık Su Yüzme Yarışı (2000m)...............00:33.26 yaş gurubunda 9.culuk
•    Karasu Sprint Triatlonu....................................01:25:22 yaş gurubunda 7. cilik
•    İstanbul Sprint Triatlonu...................................01:29:24 yaş gurubunda 7. cilik
•    Çanakkale Boğazı Yüzerek Geçiş(6.9km)....00:56:37 yaş gurubunda 21.cilik
•    Kuşadası Sprint Triatlonu................................01:31:37 yaş gurubunda 7. cilik
•    Uluslar arası Alanya Olimpik Triatlonu..........02:32:33 yaş gurubunda 17.cilik
•    Kasım Şakası Girne-Kıbrıs 70.3.....................06:26:09 yaş gurubunda 7. cilik.

2012 yılı, 2011’ den daha güzel bir yıl olsun…

 
Toplam blog
: 180
: 4439
Kayıt tarihi
: 01.08.08
 
 

Kısaca -Yaş Grubu Türkiye Triatlon Şampiyonu, Vegan Triatlet, Türkiye Triatlon Federasyonu Eski B..