Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '12

 
Kategori
Güncel
 

2012 (Remix)

2012 (Remix)
 

30’lu yaşlardan yıl alan insanların ruh hali yılbaşı gecelerinde kendisini daha çok gösteriyor. Bu “yolun yarısı” dedikleri yaşa yaklaşınca eskiye gitmek ya da eskiyi aramak gibi bir dertleri var insanoğlunun. Enteresan bir ters orantı var. Bu yılbaşı gecelerindeki evrime iyi bakmak gerekir. Çocukluk, gençlik, orta yaş ve yaşlılık...

Olayın tam olarak ne olduğunu anlamadan insanların “10, 9, 8...” gibi rakamları baştan değil de sondan başa doğru saymasını garipsersin. Arada, “Yedi, yedi, yedi” dersin ama insanların bağırışlarını kendine sayarsın. Çünkü çoktan sayma işlemi bitmiş, başları göğe ermişti. Bu tür boyutsal değişimleri anlayamazsın o yaşlarda. Ama o geceki neşe, gariplik seni çok mutlu eder. Çünkü 80’lerin sonu ya da 90’ların başında çocuk olanlar için yılbaşı geceleri Bir Başka Gece’ydi. Erkan Yolaç’ı baba tarafından akraba sanan çoğu çocuk gibi ben de babamın amcasının oğlu diye düşünüyordum Erkan Amca’yı.

20’li yaşlardaki yılbaşı geceleri ise bambaşka gecelerdir. O gecenin önemi bütün önemli görünen olayların önüne geçer. 31 Aralık, gençliğin kendisine format attığı gündür. İşletim sistemi o gece değiştirilir. O gün evin haricinde her yerde olunabilir. Tek şart, kendi evinde olmayacaksın. O gece yemek kokusu haricinde her koku mevcuttur. 1 Ocak sanki çok farklı olacakmış gibi algılanır. Zaten yılın ilk günün yarısı uykuyla geçer ve genelde o sihirli değneğin temasını uykuda hissedersin!

Terslik 30’dan gün almaya başlayınca başlar. Çocukluk yıllarındaki o garipliği “Çocuklar Duymasın” ı izleyerek tatmin etmeye çalışırsın. 10’dan geriye saymazsın ama sayanları izlerken zevk almaya bakarsın. Tek kanallı yıllarmış gibi sadece o kanalda kalırsın. Etrafta kestane kokusu hissetmeye başlarsın. O garipli yıllar ile ilgili anılarını anlatmaya başlarsın. Kendini “ORADAYDIM” belgeselinde sanırsın.

Belki bu son cümlelerim 40’lı yaşlardakilere hitap edebilir. Ben gençlikten çabuk mu çıktım bilmiyorum(!)

Adamın biri yılbaşı gecesi için alışverişe gidiyormuş. Yolda mahallenin sevilen yaşlı amcasıyla karşılaşmış. Selamlaşmadan sonra adam, amcaya yılbaşında ne yapacaksın, diye sorar. Amca; “ 6 Hristiyan Kurban Bayram’ında bir ineğe ortak olmayıncaya kadar ben yılbaşı gününü tanımam arkadaş!” demiş.

twitter.com/mahirtemur

 
Toplam blog
: 110
: 521
Kayıt tarihi
: 21.12.09
 
 

1979 Malatya doğumluyum... Evreni kendi gözlüğümden (0,50-0,75) görmeye çalışan bir yazarım... Dü..