Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '11

 
Kategori
Güncel
 

2012'nin en büyük atağı!

Baylar bayanlar, merdivenden kayanlar, şu elimde görmüş olduğunuz , Diyanetin 2012’ye yönelik en önemli proje atağı!  Bakın mesela şu "Aman molla Beyoğlu' na  molla! " projesi! ". Şuna bir bakın," Molla gider yan gider, açma yaram kan gider!" projesi! " Peki bunu gördünüz mü? "De get Molla de get , sende nem kaldı!" projesi! Gel vatandaş geeel, projeye geeeel!

Ne güldünüz? Haberi ben uydurmadım! Haber aynen şu: "Diyanet İşleri Başkanlığı, doğu ve güneydoğu illerine yönelik yeni bir proje başlatıyor. Diyanet, bölgede ‘mele’, genelde ‘molla’ denilen ve taşrada vatandaşların din konusunda görüşlerine başvurduğu isimleri  kadrolarına katacak."         

Ey ahaliii!  Etrafınızda din eğitimi almadığı halde din bilgisi olan, toplum tarafından saygı gören  isimler  mi var? Hemen bize bildirin! Yok efendim, eğitmek için değil, Mele' yi eğitmek haddimize  mi? Biz  onlara sizi eğittireceğiz! Siz onlardan akıl, fikir, izan, beyan alacaksınız! Kuş gibi hafifleyecek, peşinden civciv gibi koşacak, başınızı okşayınca hacca gitmiş kadar sevap kazanacaksınız! 

-Melle babam, ocağına düştüm, derdim büyük!

-Derdi büyük olanın çaresi de büyük olur, söyle  evladım!

-Melle babam, ben bu sabah solumdan kalktım yanlışlıkla, kalkamaz olsaydım!

-Ooo  büyük kabahattir! Lakin üzülme! Yarın iki kere sağından kalkarsın, o onu götürür!

-Vallaha mı Melle babam?

-Vallaha tabii. Matematik diye bir şey duymadın mı sen? 1 eşittir 2'dir. Öğrenemediniz gitti!

Hala mı gülüyorsunuz? Siz beni anlamadınız galiba! Bakın haber şöyle devam ediyor: " Bu tip kişilerden, Diyanet tarafından yapılacak sınavda başarılı olmaları kaydıyla, -sözleşmeli imam hatip- olarak yararlanılacak.. ”

-Sayın müdürüm, Melle Sadullah sizinle görüşmek ister!

-Buyur etsene evladım, bekletilir mi alim kişi?

......................

-Ver o mübarek elini öpeyim Melle Sadullah hocam.

-El öpenin çok olsun müdür bey oğlum, ben imtihan için gelmiştim.

-Esatağfurullah hocam!

-Ben imtihandan  önce bir kursa yazılsam diyorum müdür oğlum.

-Haşa, Melle'm. Sizin ulvi ilminize sığar mı?Hacet yoktur asla.

-Vardır  vardır..

-Yok hayatta olmaz Melle'm, el gün ne der sonra?

-Yahu evladım, imtihandan önce benim  okuma yazma öğrenmem şart! Tez beni bir kursa yazdırasın diye geldim ...

MELE HAKKINDA EK SÖZLÜK BİLGİSİ: "Melee" kökünden türeyen bu kelimenin bir anlamı da ‘doldurmak’tır. Haa şimdi anlaşıldı; İmam Hatip Okulları'ndan mezun olanlar emniyet, kaymakamlık, vilayet gibi  yerlerdeki kadroları 'doldurduğundan'  imam ve  hatiplerden açıkta kalan kadroları da Melle' ler "dolduracak"!

YAZARIN MELE'DEN NE ANLADIĞI: Bence bu efendiler şunu yapacak: Her sabah bağlı bulundukları kasaba ahalisini meydanda toplayıp, yüksekçe bir yere çıkacaklar. Bir kolları arkadan bellerine dolanmış, diğer kolları havada  toplanan kalabalığa uzun uzun bakacaklar. Havadaki ellerini hızla aşağı indirirken aynı anda " Meleeeeeee" diye komut verecekler. Ahali hep bir ağızdan bağırmaya başlıyacak: " Meeeeeeeee!"  

 
Toplam blog
: 22
: 262
Kayıt tarihi
: 19.07.11
 
 

Sessiz , sakin, kendi halinde, ağzı var dili yok, güler yüzlü, tatlı dilli, sevecen, kendisiyel b..