Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '14

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

2014'ü neden seviyorum?

2014'ü neden seviyorum?
 

Hazırım 2015, gelebilirsin.


Gelin bu yıl farklı birşey yapalım. Farklı listeler yapalım 2015’e girerken. Eminim size de çok iyi gelecek.

İyisiyle... Kötüsüyle...

2014 ile vedalaşma vakti geldi çattı. Ve tabii her yılbaşı klasiği olan muhasebe defterleri açıldı yine. 2015’in listeleri yapıldı.

Neler istiyorsunuz 2015’den, karar verdiniz mi? Yeni yılın hedefleri neler? Bu yıla girerken vermeyi planladığınız ama hala sizinle beraber olan 10 kilo fazlalığınız mı? Sigara alışkanlığınız mı? İş değişikliği? Yaz tatili? Bu listeler uzayıp gidiyor öyle değil mi?

Ben bu yıl bir değişiklik yaptım. Evet umutlar, kurulan hayaller elbette güzel. Peki ya geçen yıldan bize kalan değerli şeyler?

Önce şükürler listemi yaptım.

1. Sağlığım bu sene de çok iyiyidi ve ben buna şükrediyorum.

2. Ailemin, sevdiklerimin de ciddi bir sağlık sorunu yok çok şükür.

3. Seviyorum ve seviliyorum. Sevginin ne demek olduğunu biliyor ve yaşıyorum. Bundan güzel mutluluk olur mu?

4. 2014 beni yepyeni bir şehire getirdi ve ben bu şehri seviyorum.

5. Arkamda bıraktığım şehirde pek çok dostluklarım var, hepsi hâlâ sapasağlam ve öyle de kalmaları için elimden geleni yapıyorum.

Toplam 21 maddeden oluşan güzel bir şükran listesi hazırladım. Dilimde hep şükrederim halime, ama böyle uzun bir liste yapınca inanın yüreğime çok iyi geldi.

2014 bana zorluklar da yaşattı. Çok yorulduğum, bunaldığım, verdiğim kararlarımı sorguladığım, şüpheye düştüğüm anlar da oldu. Şükran listesini yaparken bir diğer liste de kendiliğinden çıkıverdi ortaya: Aldığım dersler ve geçtiğim sınavlar listesi.

Yaşadıklarımdan neler öğrendiğimi gözden geçirdim ve bir liste de bunun için yaptım. En azından hangi derslerden başarıyla geçtiğimi biliyorum. Bu sınavları geçme gücümü takdir ettim ve hayatın beni sokacağı yeni sınavlara hazır olduğumu gördüm.

Beklentilerle ilgili deneyimlerim oldu bu yıl sık sık. Ve anladım ki insanlarla ilgili girilen beklentiler büyük risk taşıyor, çünkü gerçekleşmeyince kırılıyorsun. Kırıldım da. Ama öğrendim ki sadece ben beklentiye girdiğim için kırılmışım. Karşımdaki insan kendi doğrusunu yaşamış. Beklentilerimi azaltınca hayal kırıklıklarım da azaldı. Hatta beklemediğim anlarda gelen yardım teklifleri veya iyilikler daha önce olmadığı kadar mutlu ettiler beni. Kendimi  kırılmaktan koruyamadığım durumlarda ise  bunun benim beklentimden kaynaklandığını fark edince daha kolay atlattım, hatta boşverdim.

Önceki sene hayatıma öylesine girip kısa bir sürede çıkan birinden yemeklerde daha az  tuz kullanmayı hatta tuzsuz yemeyi öğrenmiştim. Eski eşi tansiyon hastasıymış ve O az tuz kullandığı için ben de alışmıştım, hatta hoşuma bile gitmişti. Ben bunu bile kazanç haneme kaydetmişken,  bu yıl hayatımda olan insan bana kendimi nasıl seveceğimi öğretti. Hangi yönlerimin bana has, özel ve ender bulunan nitelikler olduğunu, neden vazgeçilmez bir insan olduğumu anlattı. Onun gözünde gördüğüm kendimin ne kadar değerli olduğunu farkettim. Bu benim için en büyük derslerinden birisidir 2014’ün. Bana kendimi sevmeyi öğretti.

Dersler listem de epeyce kabarık oldu. Ve bu listeyi yaparken de özgüvenimin ve özdeğerimin daha da arttığını, pekiştiğini farkettim.

Seni sevgiyle uğurluyorum 2014. Bana verdiğin tüm hediyeler için ve beni 2015’e çok daha güçlü bir kadın olarak teslim ettiğin için sana teşekkür ederim.

Herzaman olduğu gibi, Sevgiyle ilerleyin...

Gülay GÜRKAN
Bireysel ve Kurumsal Yaşam Koçu

gly.gurkan@gmail.com

Not: Yazılarımı ve diğer paylaşımlarımı https://www.facebook.com/gly.gurkan adresinden de takip edebilirsiniz.

 
Toplam blog
: 7
: 493
Kayıt tarihi
: 04.02.13
 
 

Antalya'dan sevgilerle... Uzun yıllar turizmin çeşitli dallarında, çoğunlukla da profesyonel ..